שתף קטע נבחר

חומק מיירוט ופוגע ביעילות: הטיל שמשוגר 150 ק"מ מהמטרה

טיל במשקל של כחצי טון עם ראש קרב קטן יחסית יוכל לאפשר פגיעה יותר "כירורגית" בסוללות נ"מ, מפקדות אויב ומחסני נשק. טווח השיגור של תעש הטיל, שפותח בתעש מערכות ובתעשייה האווירית, נאמד בכ-150 קילומטרים מהיעד. צפו בניסוי של הטיל שעשוי להגיע לידי חיל האוויר

 

 

 

התעשייה הצבאית (תעש מערכות) והתעשייה האווירית נמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים של טיל אוויר-קרקע חדש, "ראמפייג'", שיוכל להיות משוגר ממטוס הקרב 150 קילומטרים מהמטרה, ובכך לחמוק ממערכות גילוי ויירוט של האויב.

 

בשנה האחרונה ערכו שתי התעשיות הישראליות הגדולות יחד ניסויים משותפים שהוכיחו את מבצעיותו של הטיל, שייכנס לייצור ולמכירה בשנה הקרובה. חיל האוויר הישראלי עשוי להיות אחד הלקוחות. הטיל עצמו שוקל כחצי טון, וראש הקרב הקטן באופן יחסי שוקל כ-150 קילוגרמים. הוא כולל יכולת שליטה ובקרה על היקף הרסס שלו, על מנת להפוך את הפגיעה ליותר "כירורגית", מדויקת ועם נזק אגבי שולי מאוד, חרף הטווח הגדול שבו הטיל יהיה באוויר, בזמן המעוף מרגע הטלתו ועד לפגיעה.

 

אינפו גרפיקה טיל אוויר קרקע ()

 

היחס בין הדיוק למרחק הוא משמעותי 

שיטת ה"סטנד-אופ", שיגור חימוש מרחוק, נהוגה זה שנים רבות בחיל האוויר, אך בתעשייה הצבאית ובתעשייה האווירית טוענים שבטווח החדש שפותח, עד 150 קילומטרים, היחס בין הדיוק ויעילות הפגיעה לבין המרחק הגדול שבין המטוס למטרה הוא משמעותי ומהווה את היתרון הגדול של הטיל.

 

"העלות של הטיל היא נמוכה ברבע עד כשליש מטילים דומים בעולם מאותה המשפחה", אמר ל-ynet בועז לוי מנהל חטיבת טילים וחלל בתעשייה אווירית, שאליה הצטרף לקוח שעתיד לרכוש את המערכת. בחברה לא ציינו במי מדובר. הטיל יותאם לכלל פלטפורמות התקיפה, בהם מטוסי F-16, F-15 ו-F-35 שנמנים עם הצי של חיל האוויר הישראלי, ויוכל לתקוף בין היתר מטרות כמו סוללות נ"מ, מפקדות אויב, מחסני נשק, בסיסי לוגיסטיקה ועוד. ראש הקרב יונהג על ידי מערכת G.P.S, כך שיוכל לפעול בכל תנאי מזג אוויר, לרבות ערפל, עננות, יום ולילה.

טיל אוויר קרקע חדש ()

טיל אוויר קרקע חדש ()

טיל אוויר קרקע חדש ()

עקב האכילס של ניווט ב-G.P.S הוא היכולת לשבשו בצורה פשוטה יחסית, ולכן מפתחי הטיל הוסיפו טכנולוגיית ניהוג נוספת, כגיבוי, מבוססת אלגוריתם, שתעניק יתירות וחסינות לטיל. לטיל יהיה שני סוגי ראשי קרב: לחדירת מטרות ממוגנות דוגמת בונקרים ולהרס באמצעות רסס. משקלו הכולל של הטיל, כחצי טון כאמור, יכלול גם מנוע רקטי ואורכו של הטיל יהיה 4.7 מטרים. "לקחת ארבעה טילים כאלה על מטוס ולעלות כך רביעיית מטוסי קרב לאוויר, מאפשר לתקוף בתנאים שלא היו עד היום", הוסיף אלי רייטר מנהל חטיבת האש בתעש מערכות.

 

בשנים האחרונות, ובעיקר בשנה האחרונה, גדל הצורך של חיל האוויר בתקיפות "כירורגיות", כמו במסגרת מבצעי התקיפה של בסיסים ומחסני נשק בסוריה, שעליהם צה"ל כבר נטל אחריות פומבית לפני כחודש. תקיפות מרובות אלה לוו מנגד בשיגורי מאות טילי נ"מ של הצבא הסורי, שבאחד המקרים, בתחילת השנה, גם גרמו להפלת מטוס F-16 ישראלי בשמי הגליל.

 

ברקע הדברים יוזכר כי לפני כשבועיים תקף חיל האוויר יותר מ-50 יעדי טרור ברצועת עזה, האזור שנחשב לצפוף בעולם, ללא פגיעה באף אדם כחלק מהצורך ב"כירורגיה מקסימלית בעת הפגיעה. רייטר הסביר כי "בשני העשורים האחרונים יש מגמה להפחית את משקל החימושים בעולם, כדי לדייק בפגיעת ככל הניתן ולצמצם את הנזק האגבי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים