שתף קטע נבחר

פרישה נעימה: איזה רכב הכי מתאים באזרחות

זו כבר לא תהיה מכונית צמודה, ובכלל, צריך לתכנן את כספי הפרישה בתבונה. אז הנה פתרון אידיאלי למי שקונה את המכונית הראשונה שלו אחרי שנים רבות של שירות למדינה

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

מדי שנה פורשים ממערכת הביטחון אלפי משרתי קבע מזרועות הביטחון השונות. מדובר באלפים שנעים בין הגילאים 45 עד 55, לפעמים מעט יותר לפעמים מעט פחות. זו עובדה מוכרת: יש פנסיה, יש שנים רבות של שירות מסור למדינה וכעת מגיע השלב בו צריך לבחור מכונית. עבור רבים ששירתו בכוחות הביטחון מדובר בדילמה משמעותית, מכיוון שבמשך שנים רבות הייתה להם מכונית צמודה (ולפעמים גם נהג צמוד) בחניה של המשטרה או של צה"ל. כיצד ניתן לנהוג במצב כזה? מה לעשות עכשיו מול היצע עצום של מכוניות ועוד יותר של תכניות מימון, פריסות תשלומים ומבצעים מבלבלים?

 

צניחה ב פולין ()
 

התשובה טמונה בליסינג פרטי תפעולי, פתרון שמיועד לשחרר את מי שפורש משירות הביטחון מכאבי הראש הכרוכים בבעלות על רכב. וכך השיטה פועלת: בליסינג פרטי תפעולי יש לשלם תשלום ראשוני עבור החכירה. את גובה התשלום הראשוני קובע החוכר. לאחר מכן יש לשלם תשלומים חודשיים שגובהם נגזר ישירות מגובה התשלום הראשוני. ובסוף התקופה יש לשלם תשלום סופי. לחילופין, את התשלום הסופי ניתן להמיר, כלומר להשתמש בו כמקדמה עבור הרכב הבא.

 

במצב כזה תמיד ניתן לנסוע במכונית חדישה, בטוחה יותר וחסכונית יותר. אך לא רק: בליסינג פרטי תפעולי ניתן להמשיך וליהנות מאותם תנאים שהיו קיימים קודם בשירות הביטחון - כלומר הרכב מטופל ומתוחזק באופן מלא על ידי חברת הליסינג, החל במבחן הרישוי השנתי, ה"טסט" וכלה אפילו בהחלפות צמיגים. וכמובן שגם הטיפולים על חברת הליסינג.

 

לליסינג פרטי תפעולי יש יתרון נוסף: אין צורך להתחייב לסוג מסוים של רכב. אפשר למשל להתחיל עם מכונית משפחתית, כזו שמתאימה למי שרק השתחרר ויש לו שני ילדים קטנים. לאחר מכן אפשר להחזיר את המכונית ולהתחיל בעסקה חדשה, למשל על רכב פנאי או אולי מסחרית להתחלה של עסק חדש. ואז, לאחר שהילדים עזבו את הבית אפשר תמיד לחזור למכונית קטנה. בכל מקרה, המכונית היא תמיד מכונית חדישה והטיפולים חלים תמיד על חברת הליסינג. למכונית בליסינג פרטי תפעולי יש יתרון נוסף: היא לא מאבדת ערך.

 

אחת הבעיות שכרוכות בפנסיה של משרד הביטחון היא הצורך לדעת שהכסף מושקע בחוכמה, כלומר לא מאבד מערכו. רכישה של מכונית רגילה בסכום מלא נחשבת בעייתית בהיבט זה, מכיוון שאת המכונית אנו רוכשים במחיר מלא. לאחר מכן עלינו לצפות במכונית מאבדת ערך מדי חודש, כלומר "אוכלת" את כספי הפנסיה, לאחר שגם נדרשנו לשלם עליה מקדמה מלאה - וכעת עלינו לצפות כל חודש באובדן ערך שיכול להגיע לכדי 50% מערך הרכב בשלוש השנים הראשונות.

 

כלל זה אינו תקף בליסינג פרטי תפעולי, שם ירידת הערך נספגת על ידי חברת הליסינג ולא על ידי הלקוח. יתרון נוסף וחשוב נוגע לביטוח: לקוח פרטי שרוכש מכונית צריך כמובן לבטח אותה, ואת עצמו אך לא רק: בדרך כלל יש גם "שותפים", במכונית שדורשים ביטוחים משלהם, למשל נהגים צעירים.

 

אך לא בליסינג פרטי תפעולי, בו הלקוחות נהנים מיכולת המיקוח של חברת הליסינג, שרוכשת עשרות אלפי ביטוחים למכוניותיה ולכן מקבלת מחירים מוזלים לביטוחים. וכך עסקת ביטוח שאמורה לעלות אלפי שקלים ולאכול את כספי הפנסיה הופכת לעסקה משתלמת.

 

בפועל, עסקת חכירה בליסינג פרטי תפעולי היא הפתרון המושלם למי שפרש מכוחות הביטחון ומחזיק בפנסיה, אך לא מעוניין לבזבז את כספי הפנסיה ועדיין רוצה להמשיך ולנסוע במכונית חדישה. אגב, מכיוון שבפנסיה עסקינן, ליסינג פרטי תפעולי מאפשר גם לנסוע יותר מן הממוצע, בלי לדאוג על כל קילומטר ולחשוש מפני ירידת ערך הנובעת מנסועה גבוהה. כי אחרי כל כך הרבה שנים, מגיע לכם ליהנות מקצת שקט ושלווה וגם ממכונית חדישה ומשתלמת שלא תשבור לכם את חשבון הבנק.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בשיתוף שלמה
קרדיט: דובר צה"ל
במה תנהג באזרחות?
קרדיט: דובר צה"ל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים