שתף קטע נבחר

פסגת טראמפ-קים: מהן ההשפעות הצפויות על השווקים בעולם?

עד כמה, אם בכלל, ישפיעו השיחות שנפתחו בין ארה"ב לצפון קוריאה על הכלכלות ברחבי העולם? ומה יקרה בסוגיית הסכמי הסחר והסנקציות נגד איראן אם טראמפ יצליח לחתום על הסכם עם צפון קוריאה לפירוק הנשק הגרעיני שלה? "הבורסות משדרות חוסר בהירות כי אף אחד עדיין לא יודע מה קורה", אמר אורי גרינפלד, כלכלן בכיר, לאולפן ynet

  

  

הפעילות בבורסות העולם היום (ג') בשעות הראשונות שלאחר המפגש ההיסטורי בין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לבין שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, משדרת חוסר בהירות בנוגע להשפעות המפגש והשלכותיו על השווקים. כך אמר הבוקר הכלכלן הראשי של "פסגות בית השקעות", אורי גרינפלד, שהתארח באולפן ynet.

 

עוד על הפסגה ההיסטורית

מתיחות עם טורקיה? הכלכלה תישאר כנראה מחוץ למשחק

 

"עוד לא יודעים שום דבר", אמר בריאיון באולפן ynet. "הבורסה בדיוק אותו דבר, אין לנו מושג מה קורה, יש עליות קלות וירידות קלות במדד של קוריאה למשל, וזה משדר חוסר בהירות. השוק לא מגיב בצורה ברורה למה שקורה כי אף אחד לא מבין עדיין מה קורה ומהן המשמעויות. הבורסה מחכה למשהו קונקרטי ועד אז לא יודעים למה הולכים".

דונלד טראמפ עם קים ג'ונג און (צילום: AP)
דונלד טראמפ עם קים ג'ונג און(צילום: AP)

 

"הקשחת עמדות מול אירופה"

לדברי אביתר בן דוד מ"פסגות", "מעבר לחיוכים ולחיצות הידיים בסינגפור שפתחו את פגישתם של מנהיגי ארה"ב וצפון קוריאה, ישנו סיפור כלכלי דרמטי שמסתתר בין השורות". בן דוד מסביר, כי השיפור ברווחה הכלכלית בו עשויה לזכות פיונג-יאנג חשוב אך גם התמיכה המשמעותית אותה עשוי לקבל טראמפ במאבקיו האחרים, בדגש מול האירופאים.

 

"הצלחתו האפשרית של נשיא ארה"ב בנושא הצפון קוריאני עשויה לגרור את הקשחת עמדותיו מול האירופאים בדרישותיו להקלות בנושאי סחר החוץ", ציין. "אם טראמפ יצליח לחתום על הסכם עם הרודן הצפון קוריאני על פירוק הנשק הגרעיני, הוא ישיג קלף מיקוח חזק מול האירופאים בנושא האירני".

 

להערכת בן דוד, "קלף המיקוח מחליש את עמדתם של האירופאים בסוגיית מלחמת הסחר מול ארה"ב. הרי אם האירופים לא יישרו קו עם ארה"ב בנושא הסנקציות מול איראן, עלול טראמפ להחמיר את הכרזותיו סביב נושא הטלת המכסים האמריקאית על אירופה".

 

בנוסף, ציין בן דוד, כי הפסגה ההיסטורית תורמת לנשיא האמריקאי גם בסקרי דעת הקהל בתוך ארה"ב. "גם לנושא זה חשיבות רבה מבחינתו של טראמפ, שכן הבחירות לקונגרס בנובמבר הקרוב מתקרבות בצעדי ענק", אמר. "טראמפ מבין שרק בעזרת תמיכה רחבה בקרב הציבור האמריקאי המפלגה הרפובליקנית לא תאבד את שליטתה בקונגרס. איבוד שליטה יקשה על טראמפ ליישם את האג'נדות הכלכליות שלו בארה"ב".

 

הכותב, אביתר בן דוד, הוא כלכלן בכיר בבית ההשקעות פסגות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
דונלד טראמפ עם קים ג'ונג און מלון קפלה סינגפור פיסגה ארה"ב צפון קוריאה
צילום: AP
מומלצים