שתף קטע נבחר

מסע לכפר הסיני הנטוש שנבלע בתוך הטבע

כ-90 קילומטרים מחופי שנגחאי, באי שנגשאן, שוכן הכפר הוטוואן שהפך למוקד משיכה לתיירים הרפתקנים שמגיעים כדי להצטלם על רקע הערפל והצמחייה שצבעה את המבנים בירוק. "הפולשים הישנים סוף סוף עזבו, והטבע שב למקומו"

 

 

 

כפר הרפאים הנטוש הוטוואן (Houtouwan) שוכן על צוק ערפילי באי הסיני שנגשאן. חמישה תושבים בלבד, יחד עם כלביהם, נשארו להתגורר בכפר הדייגים שבתיו נהרסו מפגעי מזג האוויר במהלך השנים וצמחים מטפסים בלעו אותם וצבעו אותם בירוק. קבוצות קטנות של תיירים מחפשי הרפקתאות מגיעות אל המקום מעת לעת לחווייה ייחודית ובלתי נשכחת.

 

האי שנגשאן שוכן 90 קילומטרים מחופי שנגחאי. "זה מרגיש שהמקום הזה שייך לטבע עוד מימי בראשית", אמרה הואנג דאן סטודנטית בת 22 שביקרה במקום בסוף השבוע. "הפולשים הישנים סוף סוף עזבו, והטבע שב למקומו".  

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
הכפר הסיני הנטוש הוטוואן (צילום: AP)
 

סין היא המדינה עם תעשיית הדייג הגדולה בעולם, אבל אי אכיפה בעבר של תקנות דייג הובילה לירידה בכמות הדגים באזור. וואנג ווי, צעיר בן 27 שעזב את הכפר בגיל 5 עם משפחתו לעיר המרכזית באי, סיפר כי עם השנים הדייגים במקום החלו לשוב מהים עם פחות ופחות דגים.

 

בעיות הפרנסה בשילוב עם הדרכים המשובשות שהקשו על קיומה של תחבורה נוחה אל המקום וממנו ובעקבות כך קשיים להעסיק מורים בבית הספר הובילו בסופו של דבר לעזיבה של 600 המשפחות שהתגוררו בכפר.

 

"הוטוואן היא מיקרוקוסמוס של סין כולה", מסביר זאו יקין, פרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטה בשנגחאי. "הכפר משקף את תהליך ההגירה שבמסגרתו אין-ספור סינים עזבו את ביתם באזורים מרוחקים אל הערים הגדולות".

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
תיירת מביטה על הכפר שרק 5 מ-3,000 תושביו נשארו להתגורר בו(צילום: AP)

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
תיירות חולפות על פני שלט עם שמו של האי(צילום: AP)

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
וכך נראים הבניינים הנטושים מקרוב(צילום: AP)

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
תיירים עולים במדרגות בכפר(צילום: AP)

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
שרידים של מבנה הרוס שננטש(צילום: AP)
  

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
הכפר מצילום רחפן(צילום: AP)

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
תיירים צופים על הים ליד מבנה נטוש(צילום: AP)

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
חוף הים של הכפר(צילום: AP)

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
גג מבנה שעדיין לא כוסה בירוק(צילום: AP)

יוטוואן כפר סיני (צילום: AP)
צילום נוסף ממעוף הרחפן(צילום: AP)

"אני עדיין חולמת שאני משחקת כאן והמקום נראה כפי שהוא נראה כששיחקתי כשהייתי צעירה", אומרת זו מנדי, אמו של וואנג שמצביעה על בית ילדותה שנבלע בתוך עלי צמח המטפס שהשתלט עליו.

 

ב-1984 לין פזן ניהל חנות קטנה בכפר שמכרה לדייגים סיגריות, אלכוהול, אוכל משומר, פירות וציוד דייג. לאחר שהאנשים עזבו הוא שתל כרוביות, חסה, סלרי ובזיליקום וכיום הוא מגדל בכפר יותר מ-1,300 מטרים רבועים של גידולים.

 

כששואלים אותו אם המקום רדוף רוחות הוא צוחק: "אנשים מפחדים ואומרים שיש פה רוחות, לכן קוראים לזה כפר רפאים", אומר לין. "חייתי בעולם כל כך הרבה זמן ומעולם לא פגשתי ברוח רפאים".

 

איך מגיעים משנגחאי?

עולים על אוטובוס או מונית מגשר נאנפו (Nanpu) ונוסעים במשך כ-90 דקות עד שמגיעים לרציף שנג'יאוואן (Shenjiawan). לפעמים מזג האוויר לא מאפשר להפליג אז מומלץ לבדוק מראש. מעבורת מהירה מהרציף תגיע אל האי שנגשאן תוך 90 דקות, וסירה רגילה תגיע תוך ארבע שעות. באי יש בתי מלון, ונסיעה נוספת מהעיר תביא אתכם לאזור הכפרי ומשם לאחר הליכה נוספת ולא קלה של שעתיים תגיעו אל הכפר הנטוש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הכפר הסיני הנטוש הוטוואן
צילום: AP
מומלצים