שתף קטע נבחר

"מתעדת את תנועות העכבר": ככה פייסבוק עוקבת אחרינו

זה לא נגמר: במסמך מפורט בן 222 עמודים חושפת הרשת החברתית הפופולרית את כל הפעולות שבהן היא נוקטת כדי לעקוב אחרי משתמשים ולנטר מידע

מעל 2,000 שאלות המשך נשלחו לפייסבוק, בעקבות עדותו של מארק צוקרברג, המנכ"ל והמייסד של הרשת החברתית הפופולרית, בפני הקונגרס האמריקני: בחודש אפריל נדרש צוקרברג להופיע בפני סנאטורים וחברי קונגרס ולהשיב על שאלות הנוגעות להתנהלות של ענקית הטכנולוגיה עם מידע של משתמשים, זאת בעקבות פרשת הפרת הפרטיות של קיימברידג' אנליטיקה. העדות ההיא, שנמשכה שעות ארוכות ונחלקה ליומיים, לא הצליחה לגרד את פני השטח, אולם צוקרברג הבטיח לשתף פעולה ככל האפשר ולהשיב על שאלות המשך בכתב.

 

דייטינג פייסבוק (אילוסטרציה: Shutterstock)
אוספת קליקים. פייסבוק(אילוסטרציה: Shutterstock)

 

כמעט חודשיים אחרי ההופעה ההיא, פייסבוק משיבה במסמך מפורט בן 222 עמודים, ובו נחשפות פרקטיקות הפעולה, המעקב והניטור של הרשת החברתית. חלקן מובנות מאליהן - כמו מעקב אחרי משך הזמן שבו משתמשים שוהים בפייסבוק, אבל חלק מהפרקטיקות מפתיעות למדי.

 

מתברר שכחלק מהמידע הנאסף על משתמשי פייסבוק, נאספים המון פרטים טכניים: במכשירים נידיים - צריכת הסוללה ברגע נתון, נפח האחסון הפנוי במכשיר ואפילו עוצמת האות ברשתות. בנוסף, נאסף מידע הכולל את סוג מערכת ההפעלה, סוגי הדפדפנים, שמות תיקיות, פלאגאינים, כתובות IP, ספקי אינטרנט וסלולר, מידע מה"קוקיז", מהירות החיבור לרשת, חיבור בלוטות', מכשירים קרובים על אותה רשת ועוד.

 

 

בנוסף, פייסבוק מתעדת את פעולות העכבר - על מנת לוודא כי לא מדובר ברובוט. הרשת החברתית גם מזכירה במסמך, כי מידע מאלבום התמונות והמצלמה, מיקומי GPS, אנשי הקשר והודעות SMS - גם הוא זמין לניטור, אלא אם המשתמשים מגדירים אחרת. מידע הקשור בשימושים באפליקציות ובמשחקים גם הוא נאסף, ולא משנה אם המשתמשים בוחרים לשחק אופליין.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
פייסבוק
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים