שתף קטע נבחר

הפועל ירושלים: כך התחזק מעמדו של גיא הראל

אחרי שאורי אלון הודיע על עזיבתו ואייל חומסקי הפך לשותף-מנהל, התרחבו סמכויותיו של המנכ"ל, אשר תיפקד למעשה גם כמנהל מקצועי. מיהו האיש שהתחיל כאפסנאי בצעירותו ומעתה יהיה למעשה הבוס של עודד קטש ושחקני האלופה היוצאת

מאז שאורי אלון הודיע אתמול (ג') על עזיבת הפועל ירושלים דובר על משקיעים אנונימיים, ההתקדמות של אייל חומסקי לעמדת שותף-מנהל וההחלטה לא לחפש אחר משקיעים נוספים, אבל לא דובר על התחזקות של אדם אחד - המנכ״ל, גיא הראל, שיישאר בתפקיד הנוכחי אבל יקבל סמכויות נרחבות יותר ולמעשה יהפוך לסמכות החשובה ביותר במועדון.

 

הראל (43) גדל בבית בו האהבה להפועל ירושלים חצתה כל דמיון. בזמן שאביו, אבי הראל, שימש כמנכ״ל הקבוצה בסוף שנות ה-80, גיא שימש בצעירותו כאפסנאי. עם האהבה הגדולה שלו לכדורסל, הוא בחר ללמוד לתואר שני בניהול ספורט ואף הפך לאחד הסוכנים החזקים בישראל כשייצג את עומרי כספי, יוגב אוחיון וניקולה וויצ׳יץ'. לאחר מכן החליט לפרוש מעסקי הסוכנות ושימש כסמנכ״ל רשת בתי הקפה "לנדוור".

 

אייל חומסקי וגיא הראל (צילום: ראובן שוורץ)
אייל חומסקי וגיא הראל(צילום: ראובן שוורץ)

 

להפועל ירושלים הגיע הראל דרך ועדת איתור שכינס אלון. השניים נפגשו לפני קצת יותר מחמש שנים בבית קפה ומאז הפך הראל למנכ״ל. לאט לאט התברר לאנשי הקבוצה שכמנהל כללי קיבל הראל סמכויות נרחבות יותר ומילא למעשה תפקיד נוסף, המנהל המקצועי.

 

בחיי היום יום מתעסק הראל בכל דבר אפשרי שקשור למועדון, מפיקוח על עובדי המשרד, פעילויות לקהילה והגעה לאימוני הקבוצה על בסיס קבוע. כשעתיים לפני תחילת כל משחק הוא מתייצב בארנה ודואג לכל מה שקשור לתפעול הערב. ההתערבות שלו מגיעה עד לפרט הכי קטן ובמהלך המשחק אפשר לראותו בעיקר במקום הקבוע שלו על הפרקט. לפעמים הוא מכונס בתוך עצמו, לפעמים מוציא את העצבים על השופטים ופעמים רבות מתהלך ברחבי הארנה כדי לפרוק את המתח. כמעט לכל משחק הוא מגיע מלווה באשתו וילדיו, שגם אותם הצליח לסחוף להתמכרות הגדולה להפועל ירושלים.

 

אורי אלון וגיא הראל חוגגים (צילום: עוז מועלם)
אורי אלון וגיא הראל (צילום: עוז מועלם)

 

בקיץ, ובעיקר בזמן בניית הסגל, הסמכויות של הראל כאמור מתרחבות. הוא דואג לדבר עם הסוכנים השונים, מתעדכן דרך סקאוט הקבוצה באפשרויות שעל השולחן ובמידת הצורך טס להחתים מאמנים או שחקנים בחו״ל, כמו במקרה של סימונה פיאניג'אני. הראל נוכח בכל חודש יולי באירוע של ליגת הקיץ של ה-NBA בלאס וגאס, שם הוא יוצר קשרים עם סוכנים שונים מאירופה וארה"ב.

 

עד היום היה הראל מקבל את רוב ההחלטות אחרי אישורו הסופי של אלון מהבחינה הכלכלית. בכל החתמה הראל היה מחכה עם ההוראה לדובר הקבוצה לגבי ההודעה הרשמית לתקשורת, מאחר שאלון רצה להודיע בעצמו בדרך המסורתית (הסמיילי בפייסבוק), מה יקרה עכשיו? הדברים הולכים להשתנות. הראל יקבל את המושכות לגבי חלוקת התקציב לסגל, יכין את כל תוכניות המגירה לקראת העונה הבאה, ימליץ לעודד קטש על שחקנים מסוימים ויהיה אחראי על החתמתם בסופו של דבר. 

 

הראל החליט בשעתו למנות את פיאניג'אני (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הראל החליט בשעתו למנות את פיאניג'אני(צילום: אורן אהרוני)

 

הראל אמר אתמול במסיבת העיתונאים שכינס יחד עם חומסקי: "אין לי בעיה עם העומס. אם נצטרך שיהיו עוד אנשים - אז יהיו. המערכת שלנו מלאה באנשים שממלאים מספיק תפקידים. אם יהיה

צורך בתפקיד כזה או אחר, מקצועי או ניהולי, נשקול זאת. למעט ב-NBA, ההגדרה של מנהל מקצועי היא שונה ממה שמגדירים בארץ. אין שחקן שהוחתם בניגוד לדעתו של המאמן. אני מעורב בתהליך ההחלטה והבאת השמות, וכמובן שיש את הסקאוט".

 

לאורך כל חמש השנים האחרונות, ברוב ההחלטות חומסקי והראל היו באותו הכיוון. אם זה בהחלפתו של דני פרנקו, ואם זה מינויו של מודי מאור. "הוא עושה הכל", אמר גורם בקבוצה "לפעמים אנשים תוהים אם הוא ישן בלילה במשך כל החמש שנים האחרונות. הוא למעשה נשאר הדמות היחידה שמבינה מקצועית וכלכלית בו זמנית".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
גיא הראל
צילום: אורן אהרוני
מומלצים