שתף קטע נבחר

חולון סיימה עונה בגאווה: "עשינו דברים מדהימים"

למרות התבוסה 95:75 למכבי ת"א בגמר הפיינל-פור, הסגולים מרימים את הראש. הרבה מאוד שחקנים צפויים לעזוב. בקבוצה רוצים לראות את המילטון נשאר, אבל יש לו תוכניות אחרות: "רוצה לשוב ל-NBA". אלכסנדר: "לא יודע אם אשאר"

 

הפועל חולון אומנם הובסה אמש (חמישי) בגמר הפיינל-פור 95:75 על ידי מכבי תל אביב, אבל מסיימת את עונת 2017/18 עם תחושת גאווה גדולה אחרי שזכתה בגביע המדינה, והייתה מרחק משחק מדאבל ראשון והיסטורי בתולדות המועדון.

 


 

צריך להגיד את האמת, זה לא היה המשחק של חולון מהג'אמפ בול הראשון. שחקניו של דן שמיר לא באו מרוכזים, ונקלעו לפיגור משמעותי כבר בדקות הראשונות (0:13, 2:17, 5:24). משם, למרות כמה ניסיונות קאמבק של הסגולים, כבר לא הייתה דרך חזרה.

 

גיא פניני מאוכזב אחרי ההפסד בגמר (צילום: ראובן שוורץ)
עונה נפלאה עם סיום חמוץ. שחקני חולון בסיום(צילום: ראובן שוורץ)

רבים שאלו איך יהיה משחק החזרה של גלן רייס ג'וניור? הוא אמנם הגיע ל-14 נקודות, אבל קלע אותן באחוזים רעים מאוד (4 מ-13 מהשדה), הכריח המון זריקות ובניגוד לעונה הסדירה, כמעט ולא קיבל ריספקט מהשופטים.

 

רייס כמו רייס, הגיע אחרון לחימום של קבוצתו. הסיבה: שעה לפני המשחק הוא עוד היה בסופר פארם מחוץ להיכל מנורה מבטחים וקנה שתייה וממתקים. למשחק הוא נכנס בשלב מוקדם כששמיר שלח את כל התותחים הכבדים פנימה. זה לא ממש עזר.

 

גלן רייס מול דיאנדרה קיין (צילום: ראובן שוורץ)
14 נקודות, אבל באחוזים רעים. רייס(צילום: ראובן שוורץ)

 

רייס גם היה הראשון שירד לחדר ההלבשה לאחר הסיום, לא לפני שנתקע בשולחן התשורות שהכינה המינהלת. הפורוורד ירד ללא חולצה במסדרונות ההיכל, אבל גילה שחדר ההלבשה של חולון סגור, הוא עלה בחזרה לפרקט, לקח את המפתח ושהה במשך דקות ארוכות בחדר ההלבשה.

 

רייס מסכם בישראל עונה אישית וקבוצתית גדולה, אבל הוא לא הצליח להתגבר על תדמית הטראבל-מייקר שלו. מצד שני, לא נראה שהוא באמת ניסה. מה טומן לו העתיד? ספק אם גם הוא יודע. יכול להיות שהוא יישאר בחולון? אולי, אבל זה נראה כמו סיכוי קלוש. לא בטוח שלמערכת נותרו כוחות להתעסק איתו עוד עונה.

 

גלן רייס ג'וניור מאוכזב (צילום: ראובן שוורץ)
סיכוי קלוש שימשיך עונה נוספת. רייס ג'וניור(צילום: ראובן שוורץ)

 

ומה לגבי שאר השחקנים? לשלומי הרוש וגיא פניני יש חוזים. לתמיר בלאט יש אופציית יציאה מהחוזה, ועדיין לא ברור במה הוא יבחר. ג'ו אלכסנדר, חנן קולמן והזרים סיימו חוזה. בקבוצה רוצים מאוד להשאיר את ג'ורדן המילטון, אבל ספק גדול אם זה יקרה. בירידה לחדר ההלבשה, אחרי שהספיק לקלל את השופטים בכל קללה אפשרית, התפנה הפורוורד לדבר עם העיתונאים ואמר: "האפשרות הראשונה שלי היא לחזור ל-NBA. אני כבר בקשר עם כמה קבוצות, אבל הכל פתוח".

 

על השופטים הוסיף המילטון: "ברור שלא שיחקנו טוב, גם השופטים עזרו בקטע הזה. אי אפשר לבכות על זה, אבל אני מרגיש שלא היה לנו שיפוט הוגן". גם אלכסנדר, שהורחק אחרי שאיבד את שלוותו, דיבר על השופטים בעצבים: "זה מראה כמה הליגה הזאת רכה. כשהגעתי למכבי לפני שלוש שנים הייתי המום מזה שהשופטים לא נותנים בכלל לשחק בפיזיות. הליגה הזאת היא 20 שנה מאחורי ה-NBA בקטע הזה. שחקנים שרוצים לשחק כדורסל אמיתי ולבדר את האוהדים, זה בלתי אפשרי כאן. חבל כי האוהדים מפסידים את זה".

 

שחקני הפועל חולון מאוכזבים (צילום: ראובן שוורץ)
קילל את השופטים. המילטון (משמאל)(צילום: ראובן שוורץ)

 

על כך שסימן ואמר לאוהדים של מכבי ת"א לאחר הרחקתו 'יש לי את הכסף שלכם', הוסיף המתאזרח: "אין לי שום דבר נגד האוהדים של מכבי. זה היה משחק אליפות, היינו בפיגור 20 ואם אתה לא מתעצבן אז יש לך בעיה. אני לא חושב שהם התעצבנו עליי, אני מאוד מעריך אותם".

 

עוד אמר אלכסנדר: "אין פה שום שברון לב. אנחנו לקחנו את הגביע והם את הליגה. שיחקנו מולם שש פעמים וניצחנו בארבעה מפגשים. אנחנו לא רגילים לרדוף אחרי מכבי, זה היה מצב משונה עבורנו ולא הגבנו טוב".

 

ג'ו אלכסנדר ירד מתוסכל לחדר ההלבשה (צילום: פרטי)
התקשה להירגע גם אחרי המשחק. אלכסנדר(צילום: פרטי)

 

על עתידו, אמר הפורוורד: "אני לא יודע אם אמשיך בישראל. המטרה שלי הייתה לזכות ב-MVP של הליגה ולזכות באליפות. רק אחת מהן השגתי, אבל הייתי קרוב לשנייה. אני יכול ללכת עם ראש מורם, וזה טוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
גיא פניני
צילום: אורן אהרוני
מומלצים