שתף קטע נבחר

לפני הבחירות: טורקיה בוכה על גור כלבים שמת בייסורים

קונצנזוס נדיר לקראת הבחירות בראשון: תמונות של כלבלב שרגליו נחתכו זעזעו את הטורקים, והמפלגות קראו פה אחד להחמיר את העונש למתעללים. החתן של ארדואן ניצל מומנטום ופרסם סרטון של הנשיא מאכיל כלב במלפפון

המשטרה בטורקיה עצרה אתמול (יום א') גבר שחשוד בהתעללות מחרידה בגור כלבים, אחרי שתמונות מזעזעות פורסמו ברשת.

 

ביום רביעי נמצא הכלבלב ביער במחוז סקריה בצפון מערב טורקיה במצב קשה מאוד: ארבע הרגליים שלו והזנב נחתכו. הוא נלקח לבית חולים וטרינרי אך לא שרד. הוא מת ביום שישי, לפני הניתוח. בעקבות המקרה הקשה עלה נושא צער בעלי החיים לראש סדר היום הפוליטי בטורקיה, כמה ימים לפני הבחירות לנשיאות ולפרלמנט.

טורקיה זעזוע מהתעללות ב גור כלבים לפני הבחירות לנשיאות ()
תמונה של גור הכלבים שפורסמה בטורקיה
  
הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן הודיע על מעצרו של החשוד, פועל בניין, בעצרת בחירות אתמול באיסטנבול. ארדואן הבטיח לבוחרים לתקן את חוק צער בעלי חיים בטורקיה אחרי הבחירות ביום ראשון.

 

"אין בזה שום דבר מקובל", אמר ארדואן על ההתעללות בכלבלב המשוטט. "אנחנו נעיין בחוק ונבדוק אותו. חשוב מאוד להעלות את המודעות", אמר לתומכיו.

 

 

עצרת בחירות של רג'פ טאיפ ארדואן איסטנבול טורקיה (צילום: gettyimages)
ארדואן בעצרת בחירות אתמול באיסטנבול(צילום: gettyimages)

עצרת בחירות של רג'פ טאיפ ארדואן איסטנבול טורקיה (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

עצרת בחירות של רג'פ טאיפ ארדואן איסטנבול טורקיה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

ארגונים למען זכויות בעלי חיים אמרו שהענישה בטורקיה נגד מתעללים כיום היא קלה מדי. תיקון לחוק נמצא על סדר היום של הפרלמנט כבר חודשים, אך לא נעשתה התקדמות של ממש עד כה.

 

המקרה יצר אחדות נדירה בקרב המפלגות והמועמדים לנשיאות, שהפסיקו להתכתש לכמה רגעים וקראו פה אחד להחמיר את הענישה נגד המעתללים בבעלי חיים. מרל אקשנר, אחת היריבות של ארדואן במירוץ לנשיאות, אמרה כי "האכזריות נגד הייצורים הקטנים היא עדות מכאיבה לאובדן הערכים במדינה שלנו. אני מתפללת לאלוהים שמי שפוגע בגור כלבים קטן יקבל את מה שמגיע לו בעולם הבא".

טורקיה בחירות מרל אקשנר מראל אקשנר  (צילום: MCT)
אקשנר. "מתפללת שמי שפוגע בגור כלבים יקבל בעולם הבא את מה שמגיע לו"(צילום: MCT)
  

ובזמן שטורקיה בוכה על גור הכלבים שנמצא ביער הפך סרטון של ארדואן מאכיל כלב במלפפון לוויראלי ברשתות החברתיות. את הסרטון פרסם שר האנרגיה וחתנו של ארדואן, בראט אלביירק. "רגע מתוק מהטלפון של רעייתי אסרה באפריל 2017", כתב השר כשהעלה את הסרטון.

 

"כשהנשיא הבחין שהמלפפון היה קר הוא חימם אותו בידיים ואז נתן אותו לכלב", כתב אלביירק. "תודה לאל שהאנשים האלה הם עדיין הרוב במדינה שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תמונה של גור הכלבים שפורסמה בטורקיה
מומלצים