שתף קטע נבחר

מוסקבה: אוהדים מחסלים את מלאי הבירה בעיר

רבבות האוהדים שהציפו את העיר שותים בירה ללא הפסקה ובחלק מהמסעדות והברים נוצרו חוסרים והאספקה מתעכבת. "לא חשבנו שהם ירצו רק בירה"

בירה מונדיאל (צילום: EPA)
אוהד אנגלי שותה בירה מכמה כוסות (צילום: EPA)
 

אוהדי הכדורגל שהגיעו לצפות במשחקי המונדיאל במוסקבה מציפים את הברים והמסעדות וגורמים לחוסרים בבירה בבירה הרוסית. ברים ומסעדות בעיר מסרו כי הם בחוסר של משקה האלכוהול הפופולרי ונאלצים לחכות זמן רב יותר לאספקה חדשה.

 

לא רק כדורגל מעניין את התיירים ברוסיה

 

"לא חשבנו שהם ירצו רק בירה", אמר אחד המלצרים במסעדה יוקרתית במוסקבה שסירב ששמו ושם המסעדה שבה הוא עובד יפורסמו. לדבריו, חביות הבירה במסעדה אזלו ביום שני והאספקה מתעכבת ב-24 שעות. "יש באמת הרבה אנשים במוסקבה, וכולם שותים".

 

מונדיאל 2018 נערך ברוסיה על רקע צניחה של מכירות הבירה במדינה בכשליש במהלך העשור האחרון, זאת בשל בשל חוקים שהגבילו את המכירה והפרסום של המשקה. על אף המונדיאל, נראה כי יצרני הבירה לא ציפו לשינוי מגמה.

 

בירה מונדיאל (צילום: רויטרס)
משלוח בירה שהגיע לאצטדיון לוז'ניקי שבמוסקבה(צילום: רויטרס)
 

דמיטרי, ברמן בבר בשם גו-גול אמר כי אוהדי הכדורגל שביקרו במקום שתו 800 ליטרים של בירה בשלושה ימים. תחילה הם חיסלו את הבירה מהחבית ולאחר מכן עברו לבקבוקים יקרים יותר. הבר קיבל שלושה משלוחי חירום ביום שלישי שכללו גם וויסקי ווודקה. "השמש הופכת אותן לצמאים", הסביר דמיטרי. "ברוסיה אנחנו אומרים: 'עד התחתית'. אשמח אם החבר'ה האלה יאמצו את התרבות שלנו".

 

מנגד, איוואן, אוהד נבחרת קרואטיה, אמר כי טרם נתקל במחסור בבירה. "יש בירה בכל מקום", אמר בזמן שישב על ספסל סמוך לתיאטרון בולשוי כשהוא מניף כוס של בירה מקומית. "בחלק מהמקומות יש, בחלק אין. אתה פשוט צריך לדעת איפה למצוא את זה".

 

בלטיקה, מבשלת בירה רוסית שמייצרת את בירת קרסלברג, מסרה כי למרות שבזמן גביע העולם יש עלייה בסיכון לשיבושים באספקה, הם לא הושפעו מכך. מהייניקן נמסר כי המכירות אכן זינקו, אך הן לא נתקלות באתגר כלשהו באספקת הבירות. אנהאוזר-בוש אינבוו, מבשלת הבירה הגדולה בעולם והספונסרית הרשמית של פיפ"א לגביע העולם, טרם מסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
אוהד אנגלי שותה בירות
צילום: EPA
מומלצים