שתף קטע נבחר

רוטנשטיינר על סף סיכום עם ההתאחדות לכדורגל

בתום ישיבת הפורום המקצועי ולאחר מגעים ארוכים, ההערכה היא שעד יום ראשון האוסטרי יסכם באופן סופי כמנהל הטכני של נבחרות ישראל. מסתמן: סעיף הזיקה יבוטל כדי ששינו זוארץ יוכל לרוץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות

וילי רוטנשטיינר נמצא על סף סיכום כמנהל הטכני של נבחרות ישראל. בתום ישיבת הפורום המקצועי ולאחר קיום מגעים ארוכים, הכיוון חיובי וההערכה הוא כי עד ליום ראשון יגיעו עם האוסטרי לסיכום סופי. על מועמדותו של רוטנשטיינר לתפקיד פורסם לראשונה ב-ynet ספורט.

 


 

מוקדם יותר הקשיח רוטנשטיינר הקשיח את דרישותיו, כולל סמכויות נרחבות יותר ושכר של 320 אלף אירו - דרישות שהתקבלו על ידי ההתאחדות - אולם בפגישה האחרונה שלו בארץ הודיע כי הוא מנהל במקביל מגעים גם עם לבסקי סופיה.

 

ווילי רוטנשטיינר (צילום: AP)
וילי רוטנשטיינר(צילום: AP)

ברגע שרוטנשטיינר יתמנה לתפקיד המנהל הטכני, המועמדים לתפקיד מאמן נבחרת ישראל - רוני לוי וניר קלינגר - יוזמנו לוועדת האיתור. האוסטרי יהיה חלק מהוועדה שתבחר את המאמן.


ניר קלינגר (צילום: אלעד גרשגורן)
קלינגר. ממתין למוצא פיו של רוטנשטיינר(צילום: אלעד גרשגורן)

לוי. יקבל תשובה בשבוע הבא (צילום: אנורתוסיס פמגוסטה) (צילום: אנורתוסיס פמגוסטה)
לוי. יקבל תשובה בשבוע הבא(צילום: אנורתוסיס פמגוסטה)

 

ניסיון נוסף להכשיר את זוארץ

מסתמן מתוך ישיבת הנהלת ההתאחדות שסעיף הזיקה בתקנון ההתאחדות יבוטל. במקרה כזה, האסיפה הכללית תצטרך להתכנס בתוך 21 יום כדי להעביר את השינוי.


שינו זוארץ התאחדות לכדורגל (צילום: ראובן שוורץ)
שינו זוארץ. ימונה למרות הכל?(צילום: ראובן שוורץ)

 

שינוי תקנון יוביל למינוי הנהלה שנציג ממנה ימונה יו"ר זמני להתאחדות עד לשינוי הרשמי, מועד שבו ייכנס זוארץ לתפקיד (אם לא יהיו התנגדויות חיצוניות, למשל מטעם רשם העמותות). אפשרויות נוספות הן של רוטציה, או כניסה של מועמד חדש, כשנותרו תשעה ימים עד המועד האחרון לרישום והגשת מועמדות לתפקיד.

 

כזכור, מועמדותו של זוארץ נפסלה לפני כשלושה שבועות מאחר שוועדת הכשירות הגיעה למסקנה שיש לו זיקה למכבי פתח תקווה, על אף שהוא כבר לא מכהן בתפקיד רשמי במועדון. הוא נהג לייעץ לראשי הקבוצה והחברה שבבעלותות שימשה כספונסרית של מכבי פ"ת ושל הפועל מרמורק. זוארץ זכה ל-93 אחוזי תמיכה מהקבוצות והמרכזים.

 

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, אמר בין שאר דבריו בישיבה: "אני לא תומך במהלך של ביטול הזיקה, כך או כך אעזוב ב-31 ביולי. אתם מסכנים את ההתאחדות במהלך הזה, הפחד שלי הוא שרשם העמותות ייקח את הניהול התקין. אני נגד המהלך הזה מבחינה ציבורית, זהו מהלך לא נכון".

 

היועץ המשפטי של ההתאחדות, עמית פינס, אמר כי קשה לו להגן על מהלך ביטול הזיקה המשפטית. עו"ד מורן מאירי שמצדד בביטול הזיקה אמר לעברו של פינס: "אני חושב שאתה טועה, אבל עשית מהלך אמיץ, חובתך להגיד את מה שאתה חושב".


פורסם לראשונה 21/06/2018 10:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
וילי רוטנשטיינר
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים