שתף קטע נבחר

מקומות חדשים בארץ

אחרי תקופה ארוכה שבה נפתחו בעיקר דוכני אוכל רחוב מהיר, הקיץ נפתח עם 8 מסעדות חדשות ברחבי הארץ ועוד 7 מקומות קלילים לאוכל מהיר: ברשימה שלפניכם תמצאו כל מה שצריך בשביל להישאר מעודכנים

קפה נורדוי

מסעדה חדשה של השף ענב אזגורי ("בר א וין", "דא דא ודא"), תומר שלו ושגיא ורגב עברון ("קפה הבימה"), הממוקמת במלון בוטיק חדש ברחוב נחלת בנימין בתל אביב. בין המנות שמסתמנות כבר עכשיו כהצלחה בתפריט, תמצאו טארט עגבניות, סלט ירקות ומולים, ספריבס טלה והמבורגר סקאלופ. צפו בסרטון בראש הכתבה.

 

נחלת בנימין 27 תל אביב, 050-3388833, ראשון-שבת 24:00-19:00, לא כשר

 

Hotel de Ville

"הוטל דה ויל" הוא הגסטרו בר החדש והמדובר של השף יוגב ירוס ("מטבחצר", "מל ומישל") ושל המיקסולוג אריאל לייזגולד, שנפתח בחלל שבו שכן במשך שנים ארוכות "קפה מיכל". זהו המיזם הרביעי של קבוצת "מאנקי ביזנס", בראשותם של לייזגולד ואבירן אבידן, שהקימו לפני תשע שנים את הבר "223", ולאחריו גם את ה"בל בוי" ואת ה"באטלר".

 (צילום: בן יוסטר)
(צילום: בן יוסטר)

התפריט המקום מציע אויסטר ג'ילרדו עם גרניטה וואסבי (28 שקלים ליחידה), ביצי דגים שחורות לצד תפוצ'יפס תוצרת בית וקרם פרש (58 שקלים), גרטאן סרטנים (58 שקלים), מוס כבדי ברווז ועוף במקרון פטל (18 שקלים ליחידה) וקרואסון שקדי עגל עם מאשוויה חריפה ועלי ריג'לה (78 שקלים). בנוסף, תוכלו לטעום כאן חזה וכבד ברווז המוגשים לצד תפוח אדמה סגול, כרוב ניצנים, גסטריק תפוז ותפוז כבוש (128 שקלים) וגם טרטין רטטוי (68 שקלים).

 

בגזרת הקינוחים - שכידוע משמשים חלק לא פחות חשוב מהמנות עצמן בקולינריה הפריזאית - מציעים כאן קרם ברולה קמומיל עם פטל טרי (38 שקלים) ומרק מלון קר עם סורבה אננס ועלי פפר מינט (38 שקלים).

 

תפריט הקוקטיילים של לייזגולד הוא פרי של מחקר שערך המיקסולוג בברי קוקטיילים בפריז, ותוכלו למצוא בו קוקטיילים כמו "מארי דה ויל" עם מאר דה גלילי מתובל בציר סרטנים, תערובת עגבניות ותבלינים; "פרנץ' 75" עם שמפניה, ג'ין, לימון ועשבי פרובנס וגם "Ami et Tami" - קוקטייל המכיל קלבדוס מתובל בנשיקות של בגט קלוי, פירות אדומים, ליים, אקליפטוס וסיידר אגסים.

 

 (צילום: בן יוסטר)
(צילום: בן יוסטר)

עיצוב המקום נעשה על ידי שחר וייס ואריאל לייזגולד בהשראת סרטיו של ז'אן לוק גודאר, במאי וקולנוען צרפתי, ומקומות הישיבה הם בחוץ על המדרכה, בפנים וגם מעט סביב בר הקוקטיילים הקטן. אין ספק שהמקום החדש הפיח רוח חדשה ורעננה בפינה המנומנמת.

 

דיזנגוף 230 תל אביב, 03-9746999, שעות פתיחה בתקופת ההרצה ראשון-שבת 2:00-18:00, לא כשר

 

פוסה

מיזם "סטריט פוד" חדש שהקימו שלישיית השפים העומדים בראש מסעדת "מריפוסה" - מאיר אלאלוף, חביב משה ויומי לוי. ואם לדייק קצת יותר, זוהי מזללת פיתות שף חדשה שנפתחה ביקנעם, איפה שפעלה פעם השווארמה של "אל באבור".

בתי אוכל חדשים בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

במקום יש מוזיקה גבוהה ו-15 מקומות ישיבה (ו-30 מקומות נוספים תחת שמשיות בחוץ), ובכל פיתה מושקעת כאן מחשבה כאילו זו מינימום מנת שף מפונפנת במסעדה. למה הכוונה? שיחד עם הבשר או הדג נכנסים לתוך הפיתה גם סלט עמבה עם המון עשבים, סלסת ירקות שרופים על האש או קרם חציל.

בתי אוכל חדשים בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

בקרוב, יהיו שם גם פיתות מקמח מלא וגם פיתות ללא גלוטן, אבל נכון להיום התפריט הקטן והמושקע מציע עראייס עם לימונים כבושים (38 שקלים), פיתה עם כבד עוף ובצל מקורמל (38 שקלים), פיתה עם דג מרוקאי (38 שקלים), פיתה עם עיג'ה (29 שקלים) ופיתה עם אנטרקוט דק- דק (46 שקלים). בנוסף לאלה יש גם ספיישל יומי מתחלף, תוספת צ'יפס וכוס גזוז ראשונה על חשבון הבית שאפשר לקבל בישיבה במקום.

 

פאר התעשיה יקנעם, 04-8779091‏, ראשון-חמישי 17:00-11:00, כשר

 

FARO


"פארו" ("מגדלור" באיטלקית) היא מסעדה איטלקית חדשה שנפתחה במתחם M הדרך, על כביש החוף. חלל המסעדה שבו שכן בעבר סניף של רשת "מוזס" ולאחר מכן ביסטרו ים-תיכוני, עוצב מחדש ויש בו אלמנטים של צמחייה ירוקה על הקירות, כיסאות בר עם ריפוד קטיפה, טאבון ענק ממנו יוצאות הפיצות, וגולת הכותרת - הים, אותו אפשר לראות מכל מקום במסעדה. יש כאן גם בר ישיבה חיצוני המשקיף על הים וחדר פסטה שבו מיוצרות הפסטות הטריות.  

בתי אוכל חדשים בארץ (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
את המסעדה מרהיבה הזו פתחו אביטל דוברת וניסן וקנין (מבעלי "גזוז ביץ" בחוף ירושלים שבתל אביב), שלפני הפתיחה של המקום ערכו סיורים קולינריים ברחבי איטליה על מנת להביא למקום החדש את כל מה שטוב בארץ המגף.

 

על התפריט הלא גדול והמאוד מדויק שמציעים כאן חתומים השף יואב בר (שהיה הבעלים של מסעדת MARABOO, ולאחר מכן במשך שנים שימש כשף פרטי) ואיגור קריוק ("ויקי כריסטינה" ו"סיטארה"). תוכלו לנשנש כאן למנה ראשונה "קרפצ'ו ארכו" מסינטה עם איולי כמהין (54 שקלים), סלטים כמו סלט קייל ומשמש (48 שקלים), מנות פסטה כמו ניוקי מטוגן עם אספרגוס, כמהין ושמנת (64 שקלים) ופיצות כמו פיצה עם פרשוטו וטרטופו שמיובאים במיוחד מאיטליה (72 שקלים). יש כאן גם מנות מהים כמו חרס פירות ים עם ביסק סרטנים (96 שקלים) ו"מנת יבשה" כמו פיקטה עגל (82 שקלים).

בתי אוכל חדשים בארץ (צילום: אפיק גבאי)
(צילום: אפיק גבאי)
 

לקינוח תוכלו להזמין כאן מנות איטלקיות קלאסיות כמו טירמיסו (42 שקלים) או גלידה שמיוצרת במקום, אליה אפשר להוסיף תוספות לא שגרתיות כמו טוויל אגוזי מקדמיה. במהלך סופי השבוע הקרובים, יתחילו להגיש שם גם בופה בוקר ים-תיכוני.

 

M הדרך מחלף בית ינאי 09-7603330‏, ראשון-שבת 24:00-12:00, לא כשר

 

Woker - Asian open kitchen

מזללת אוכל רחוב אסייתית חדשה עם מטבח פתוח, שממקומת בסמוך לאוניברסיטת באר שבע. את המקום פתחו קבוצת אנשי לילה שבבעלותם גם בר הסטודנטים "בנג'י", שהחליטו להביא לבירת הנגב אוכל אסייתי באווירה קלילה שיוגש במקום זמין ונגיש לקהל הסטודנטיאלי. לצד המטבח הענק ודלפקי הישיבה, המקום מכיל 22 מקומות ישיבה ויש גם אפשרות לקחת את האוכל בטייק אווי.

ניוז (צילום: אנדרס קוניג)
(צילום: אנדרס קוניג)
 

האוכל מוגש ב"ווקר" בכלים חד פעמיים ולמנות האסיתיות שמכינים במקום יש טוויסט מקומי. התפריט מציע להרכיב את מנות הווק לפי מה שאוהבים עם כל סוגי הקארי (39-29 שקלים) בתוספת עוף או בקר וגם מנות הדגל של המטבח התאי פד תאי ופד קפאו ( 39-29 שקלים). בנוסף, יש גם סלט אסייתי (29 שקלים), לחמניות באן (14 שקלים), אגרולים (24-19 שקלים), גיוזה (19 שקלים) וקימצ'י שמכינים במקום (9 שקלים). הכי כדאי לנסות כאן אטריות ביצים עם רוטב "שיבויה" בעל טעם מעושן.

 

רינגלבוים 2 באר שבע, 052-2767001, ראשון-חמישי 22:00-10:00, שישי 15:00-10:00, כשר ללא תעודה

 

פֶּסְיָה

מסעדה חדשה על הטיילת של בת ים שפתח שוקי ביטון (בעלה הטרי של הזמרת עדן בן זקן). המקום משדר וייב צעיר בסגנון ים-תיכוני, ובימי שישי יש כאן קבלת שבת  החל מהשעה 13:00 בצהריים. 

בתי אוכל חדשים בארץ (צילום: לין לוי)
בתי אוכל חדשים בארץ(צילום: לין לוי)
 

בגזרת האוכל מציעים ב"פסיה" מנות קטנות כמו סלט ביצים וטוסטונים (37 שקלים), מנות בשר כמו כריך רוסטביף סינטה עם ירקות ואורוגולה (76 שקלים) ופלטה סקנדינבית עם דגים כבושים ושמנת חמוצה (86 שקלים).

 

בן גוריון 73 בת ים, 053-2800984‏, ראשון-שבת 24:00-15:00, לא כשר

 

בנג'מין

טאפאס בר חדש שנפתח במרינה של אשקלון על ידי שני האחים - בן וחן כהן. את התפריט יצר אביהם, השף ויקטור כהן, המשמש גם כיועץ קולינרי למסעדות. השף של המקום בפועל הוא מיכה קרצמן, שמציע כאן מבחר טאפאס כמו באן סלמון מעושן (30 שקלים) ופאני פורי קרפצ'ו בקר (30 שקלים). יש גם מנות ראשונות כמו ריזוטו כרובית (48 שקלים) ונשנושים כמו פיש אנד צ'יפס (48 שקלים).

בתי אוכל חדשים בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

לרעבים יותר יש אפשרות ליהנות כאן ממנות רציניות יותר כמו אנטרקוט במשקל 300 גרם (125 שקלים), "בנבורגר" (48 שקלים) ואסאדו (25 שקלים ל-100 גרם). בנוסף, מציעים כאן סלטים, פסטת לינגוויני שחורה (78 שקלים) ומנות של פירות ים כמו מולים כחולים (62 שקלים). בשעות הצהריים יש ב"בנג'מין" עסקיות במסגרתן העיקריות עולות 69, 89 או 109 שקלים, ובמחיר הזה מקבלים גם את לחם הבית ומנה ראשונה לבחירה. כמו כן, יש במקום HAPPY HOUR בין השעות 21:00-18:00.

 

הנמל 9 אשקלון, 054-2300111‏, ראשון-שבת 1:30-12:00, לא כשר

 

TIAMO

מסעדת בר איטלקית חדשה, שמסתמנת כלהיט הירושלמי חם של הקיץ. היא ממוקמת בגן העצמאות בעיר, אינה כשרה ומי שפתח אותה הם שלושה צעירים ירושלמים אמיצים - מעיין שמחה, תום רם ורפאל גוזל, המשמש גם כשף בפועל של המקום ("הסדנא" מקבוצת "מחניודה").

בתי אוכל חדשים בארץ (צילום: אסף קרלה)
(צילום: אסף קרלה)
 

התפריט כאן הוא איטלקי אמנם, אך בו זמנית גם מאוד ירושלמי. הוא מבוסס על חומרי גלם המקומיים משוק מחנה יהודה, ואל תופתעו למצוא כאן מנות יצירתיות שהן ממש לא האיטלקיות הקלאסיות כמו פרפדלה מעורב ירושלמי (69 שקלים), טרטר טונה אדומה עם אבטיח ובולגרית (56 שקלים) או לינגוויני שחור עם ראס אל חנות (59 שקלים).

 

התפריט כולל גם פיצות עם פאסון ים-תיכוני כמו פיצה עם קרם תרד וביצה רכה (54 שקלים), ובבר יש מנות שנגזרות מתפריט האוכל הרגיל ומותאמות לצד האלכוהול.

 

עם רדת החשיכה המקום משנה את פניו, והופך למקום בילוי תוסס עם מוזיקה בווליום גבוהה. הודות לכך שהמסעדה מתפרשת על פני שלושה מפלסים שונים (מפלס חיצוני על הדשא, מפלס בר ומפלס מרכזי של המסעדה), אפשר לבחור כאן בקלות את סוג הבילוי המועדף באותו הרגע. 

 

מנשה בן ישראל 1 ירושלים, 054-2388868‏, ראשון-שבת 2:00-12:30, לא כשר

 

SushiboX

"סושיבוקס" היא סושיה כשרה למהדרין שפתח יוחי אדרי (הבעלים של "טלבורגר") במבשרת ציון שליד ירושלים. המקום כולל בר עם כמה מקומות ישיבה, הרבה צמחייה ירוקה ורהיטי במבוק.

 

התפריט כאן כולל מנות יפניות, סיניות, ויטנאמיות ותאילנדיות, לכן מלבד הסושי יש בתפריט גם מנות ווק (55-32 שקלים) וגם מנות פתיחה כמו פאפאיה קראנץ' (18 שקלים) ובאו שפונדרה (44 שקלים).

בתי אוכל חדשים בארץ (צילום: יוהנס)
(צילום: יוהנס)
 

בנוסף, מציעים שם מנות דגים נאים כמו סשימי וטרטר (44-39 שקלים), סלטים אסיתיים (36-24 שקלים) ומרקים כמו מרק בטטה אינדונזי (28 שקלים). יש כאן גם כמה מנות פיוז'ן כמו טונה אדומה עם מנגו. על הסושי כאן אחראי השף נתי אוחיון, סושימן בעל ותק רב ומבחר הרולים כולל מאקי, ניגירי, אינסייד אאוט וגם סושי סנדוויץ' (46-19 שקלים).

 

החוצבים 5 מבשרת ציון, 02-5703223, ראשון-חמישי 24:00-11:00, שבת 24:00-20:30, כשר למהדרין 

 

My little kitchen Tlv

מסעדה ביתית חדשה שנפתחה במקום בו פעלה לרגע קט מסעדת "אחוזת בית 3". את המקום פתח אלי לוטטי, עולה מצרפת, שמציע שם בר סלטים בהרכבה (43-33 שקלים), בשרים על הגריל וגם בגטים שנאפים במקום עם שניצל, אנטרקוט, פרגית, חזה עוף, סלמון או קבב (40-30 שקלים).

בתי אוכל חדשים בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

בימי שישי הקרובים יתחילו למכור שם אוכל מרוקאי אסלי שאפשר לקחת הביתה כמו קוסקוס, חמין מרוקאי, חריימה ועוד. ועוד משהו: מכיוון שהמקום פעיל רק בשעות היום, בערב הוא פותח את שעריו לאירועים פרטיים קטנים בלבד.

 

אחוזת בית 3 תל אביב, 053-3382759‏, ראשון-חמישי 16:00-11:00, כשר

 

פופ אפ "סטריט גורמה" ב"אושימרקט"

השף יגאל מולנר (מקייטרינג הבוטיק "מויאר") יתארח בשוק הקולינרי שבכפר סבא, "אושימרקט", בשבוע שבין ה-8-2 ביולי (למעט יום שישי ה-6 ביולי). מולנר יבשל במטבח הפתוח מנות גורמה בהשראת מאכלי רחוב ממטבחים שונים בעולם, ביניהן: שווארמה שוק טלה עם חומוס ושעועית לבנה; כנאפה ברווז עם קרם חציל שחור; סלופי לחי עגל עם צ'יפס כרישה וקרם חזרת לבנה; סביח וייטנאמי המוגש בדף אורז פתוח; ומח עצם ברולה עם לחם רוסי וצ'ימיצ'ורי ברזילאי. מחירי המנות ינועו בין 50-35 שקלים.

 

עתיר ידע 4 (מתחם הבילוי "אושילנד") כפר סבא, 073-3223223‏, לא כשר

 

הסושייה

רשת "הסושיה" מתרחבת, ופותחת שני סניפים חדשים ביקנעם ובבת ים. ביקנעם תוכלו להזמין המנות במשלוח או ליהנות במקום מהתפריט המלא של הרשת. בבת ים הסניף ממוקם על הטיילת, ומציע מלבד הנוף הפסטורלי גם שירות משלוחים.

 

יקנעם: מתחם G רחוב התמר 2, יקנעם, ראשון-שבת 23:00-12:00, לא כשר

בת ים: בן גוריון 47 בת ים, ראשון-שבת 23:30-12:00, לא כשר

 

 (  )

גרין גראנד קפה

בית קפה חדש מבית מסעדת "טורקיז" ו"גראנד קפה", שעומד להיפתח בקומה השנייה של קניון רמת אביב, ממש מעל מסעדת "גראנד קפה".

 

הקונספט של המקום הוא מזון בריאות, ובתפריט יהיו שלל מנות צמחוניות וטבעוניות, לצד פסטרמה ביתית, אורז אורגני, קרקרים בעבודת יד ושוטים של מיצי בריאות מרוכזים. 

 

קניון רמת אביב, תל אביב

 

נאיה

מסעדת פיוז'ן אסייתית חדשה שתיפתח בקרוב במושב בית נקופה שבאזור הרי ירושלים. מי שעומד מאחורי המיזם, שהפרטים אודותיו שמורים בסוד, הם שלושת הבעלים של מסעדת "דרך הגפן" במושב בית זית - דרור מליחי, סימה בן חיים ולהב דורון.

 

Fat Cow

"פאט קאו" הוא בוצ'ר-בורגר חדש בבעלות השף טום אביב ("קוקו במבינו"), שחבר לקצב שגיא טריגר ("טריגר בוצ'ר אנד בר" שבמתחם "שרונה מרקט") ולמסעדנים אורי רז ("סושיאל קלאב", "ריפאבליק", "פיאצה" ו"קוקו במבינו") ואיתי ביטון ("פיאצה" ו"קוקו במבינו").

 

שף טום אביב (צילום: שוקה כהן)
שף טום אביב(צילום: שוקה כהן)

הבורגר החדש צפוי להיפתח בחודש יולי במתחם ירמיהו שבתל אביב, שנה שלמה לאחר אינספור הכנות וארגונים במהלכם יצאו המארגנים למסע קולינרי בלונדון על מנת לקבל השראה למקום החדש שעתיד להיפתח.

 

המקום צפוי להגיש תפריט מצומצם במיוחד, שכל כולו שיר הלל לקציצה האהובה בחסות הקונספט של ה-Slow food. בין היתר תמצאו שם המבורגר, צ'יזבורגר עם גאודה, "דיסטרקטד" -המבורגר מפורק במילוי פונדו גבינות (צ'דר לבנה וכתומה), ג'ק דניאלס ובירה גינס וגם כריך עוף, לאלו שמעדיפים לוותר על הבקר.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
15 מקומות חדשים לקיץ ברחבי הארץ
צילום: יח"צ
מומלצים