שתף קטע נבחר

מה עושה עדר כבשים בתל-אביב?

לא רחוק מבנייני המגורים של תל-אביב מלחכות כבשים עשב - ובכך מונעות שריפות ותורמות לטבע

 

 

מי שטייל באזור פארק הירקון אולי הבחין בעדר כבשים מלחך עשב. מסתבר שאותן כבשים לא נמצאות שם במקרה ואפילו יש להן תפקיד חשוב מאוד.

 

ליאב שלם, אקולוג חברת גני יהושע, סיפר בראיון לאולפן ynet מה עושות הכבשים בתל אביב: "אנחנו משלבים רעיית כבשים על מנת לדאוג שהעשבייה תהיה נמוכה. זה מקטין את סכנת השריפות. מצד שני, הדבר אפילו משקם אקולוגית את השטח ומאפשר לעוד מינים לפרוח במקום הזה ובעצם באביב תהיה פה פריחה גדולה יותר. אנחנו מחזירים בעצם חוויה של נוף של רעייה ממש לתוך העיר, לשטחים אקסטנסיביים בפארק הירקון".

 

הכבשים בתל-אביב (צילום: עמית הובר)
הכבשים בתל-אביב(צילום: עמית הובר)

 

רועה הצאן אסף גל התייחס לשאלה האם הכבשים מסתדרות עם הנוף האורבני. "הכבשים מסתדרות מעולה עם הנוף האורבני, אפשר לראות שהן מורידות את הראש והן אוכלות ונהנות מהחיים", הוא השיב. "נראה לי שדי כיף להן, גם לפגוש אנשים, גם לפגוש בניינים. זה לא כזה דבר שהן רגילות אלי".

 

שלם הדגיש את החשיבות בפעולת הכבשים. "בעבר במקומות האלה הייתה רעייה וכתוצאה מכך שהרעיה יצאה מהמקום, השטח התחיל לתמלא בעשביה, בהרבה מאוד דגנים, השטח פשוט נסתם, והרעיה בעצם פותחת את הנוף ומאפשרת לעוד פרחים, כלניות ונרקיסים לפרוח כאן בעונת האביב. כרגע בעצם המערכת לא מאוזנת בגלל שאין פה". 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית הובר
כבשים בתל-אביב
צילום: עמית הובר
מומלצים