שתף קטע נבחר

הכירו את Brief

סטארטאפ השבוע שלנו הוא Brief אפליקציית הודעות המיועדת לעסקים. הישראלים שמאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו

תעודת זהות

מייסדים: ג׳רלד בנקס וערן דובר

שנת הקמה: 2017

שנות עבודה בניו יורק: שנה, עם ארבעה עובדים

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

Brief היא אפליקצית הודעות וניהול משימות המיועדת לחברות, ארגונים ועובדים עצמאים. Brief מאפשרת להתכתב אחד על אחד או בקבוצות, לארגן ולתעדף שיחות, לשתף קבצים באופן בטוח ולעקוב אחר משימות, מטלות ויעדים. המטרה היא לשלב את הפשטות והמהירות של אפליקציות כמו WhatsApp או Telegram עם יכולות הארגון והתעדוף של כלי עבודה אמיתי. בצורה כזו ניתן גם להפריד התכתבויות אישיות ומקצועיות, לשמור על אבטחת מידע ולהימנע מתקריות מביכות. הפלטפורמה של Brief זמינה בחינם עבור סמארטפונים ומחשבים מכל הסוגים ועוזרת לעסקים לחסוך זמן ולתקשר בצורה יעילה, חכמה ובטוחה.

 

איך נולד הרעיון?

מחקרים מראים שכ-70% מבעלי העסקים במדינות המערב משתמשים בהודעות SMS או אפליקציות הודעות כמו Messenger ו-WhatsApp למטרות עבודה. הכלים האלה פשוט נוחים, זמינים ויעילים - הודעות טקסט הפכו ממזמן לדרך התקשורת המועדפת על רוב הצרכנים. בניגוד לאימייל, שבו כמעט תמיד קיים חשבון נפרד למטרות אישיות ומטרות עבודה, פה נוצר מצב של ערבוב מוחלט בין האישי למקצועי, שיכול להוביל לטעויות מביכות ופגיעה בשעות הפנאי של העובדים. בנוסף, התכתבויות בקבוצות נוטות להיות רועשות ומבולגנות עם יכולת מוגבלת לחלק משימות, להגדיר לוחות זמנים ולשתף קבצים בצורה בטוחה ומאורגנת. בעצם חשבנו איך אפשר לייצר פלטפורמה מאוד פשוטה וזמינה אך עם כל הפונקציונליות הנדרשות מכלי עבודה אמיתי - וכך נולדה Brief.

 

- ()
ערן דובר, מייסד החברה

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

האתגר הראשון מבחינתנו היה לגייס צוות טכנולוגי חזק שמסוגל לייצר מוצר ברמה שהמשתמשים מצפים לה, מבחינת ביצועים, יציבות ואבטחה. היינו צריכים לייצר חווית משתמש טובה ואחידה מכל סמארטפון או מחשב, ובדיעבד זה היה אתגר טכנולוגי לא פשוט. אנחנו לפעמים לוקחים אפליקציות הודעות כמובן מאליו, אך יש סיבה שהשוק הזה נשלט בעיקר על ידי ענקיות טכנולוגיה כמו פייסבוק, אפל גוגל. כיום אחרי עבודה קשה של הצוות המוכשר שלנו, האפליקציה של Brief היא אחת המהירות והחסכוניות מסוגה (מבחינת משאבים וחיי סוללה).

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניו יורק היא אידיאלית מבחינת מגוון העסקים, הארגונים והתעשיות שמרוכזות בה. אחד הדברים שהיו חשובים לנו ב-Brief הוא לבנות מוצר שאנשים מכל התעשיות, כל הגילאים וכל רקע טכנולוגי יכולים להפיק ממנו תועלת. בניגוד לחוף המערבי ועמק הסיליקון שמתמקדים באוכלוסייה צעירה ובעלת כישורים טכנולוגיים, אנחנו רצינו להגיע גם לבנקאי ועורכת הדין, בעל המסעדה ומדריכת הפילטיס. השיקול הזה יחד עם האקוסיסטם המקומי החזק והגישה למימון הכריעו לטובת ניו יורק.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

בחודשים האחרונים היינו בהשקה פרטית למספר מצומצם של חברות וארגונים כדי ללטש את המוצר ולקבל פידבק איכותי. תקשורת היא דבר שארגונים ועסקים לא יכולים להתפשר עליו, ומהבחינה הזו יש מרחב יחסית קטן לתקלות, בעיות או קשיים. כיום אנחנו מרגישים מאוד גאים ושמחים במוצר שבנינו - עשרות ארגונים משתמשים בו בתור אמצעי תקשורת כמעט אקסלוסיבי. בחודש האחרון התחלנו עם תנופה שיווקית הרבה יותר משמעותית, ועכשיו מתחיל פרק חדש בחיי החברה.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

כל מיזם הוא תהליך של למידה וגילוי - מה המשתמשים באמת רוצים, מה השוק מציע, איזה בעיות מספיק רציניות ומהן הדרכים הכי טובות להגיע ללקוחות. אחד הדברים שלמדנו זה שכדאי להתחיל את תהליך הלמידה הזה כמה שיותר מוקדם, גם עם מוצר יחסית בוסרי. מסתבר שדברים שחשבנו שהם קריטיים עבור הלקוחות אינם קריטיים בכלל, ודברים שחשבנו שהם שוליים התבררו כחשובים. הדרך הכי טובה לגלות את הדברים האלה היא לצאת עם המוצר כמה שיותר מוקדם, גם אם באופן חלקי.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

זה מאוד תלוי בסוג המוצר וקהל הלקוחות של החברה. אבל כן אגיד שאם הלקוחות הפוטנציאליים הכבדים שלכם נמצאים בניו יורק, אז מוטב מוקדם מאשר מאוחר. היכולת לייצר קשר ישיר עם גופים מובילים בכל התחומים כאן היא משמעותית ויכולה להטיס חברות למעלה.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

3 מיליון דולר.

 

מחפשים עובדים?

בהחלט!

 

www.gobrief.com

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY. 

 

 WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים