שתף קטע נבחר

איחוד מרגש: בן 7 שנקרע מאמו בארה"ב נפגש עמה

דרווין דה חסוס ואמו מריאנה, שהגיעו מגואטמלה כדי לבקש מקלט בארה"ב, הופרדו לפני כחודש. בעקבות תביעה שהגישה האם, נעתרה מחלקת המדינה האמריקנית לשחרר את בנה - והשניים נפגשו. צפו

 

 

ילד בן שבע ואמו, שניהם מהגרים מגואטמלה שהופרדו לפני כחודש, אוחדו היום (ו') לאחר שהאם הגישה תביעה לבית המשפט הפדרלי בארצות הברית – ומחלקת ההגנה האמריקנית נעתרה לשחרר את בנה. בווידאו בתחילת הכתבה: האיחוד המרגש.

 

האם, ביאטה מריאנה דה חסוס מחיה-מחיה, הגיעה לארצות הברית כמבקשת מקלט וחצתה את הגבול עם מקסיקו יחד עם בנה, דרווין. הוא נלקח ממנה, כאמור, לפני כחודש. האיחוד בין השניים התרחש היום בנמל התעופה בולטימור-וושינגטון במרילנד. האם פרצה בבכי ואמרה: "לא אעזוב אותו עוד".

 

ילד בן 7 לאבא מהגרת מתאחדים ל אחר תביעה ב בית משפט פדרלי ()

ילד בן 7 לאבא מהגרת מתאחדים ל אחר תביעה ב בית משפט פדרלי ()

ילד בן 7 לאבא מהגרת מתאחדים ל אחר תביעה ב בית משפט פדרלי ()

דרווין, מצידו, הביע שמחה על האיחוד עם אמו והשניים נסעו לטקסס, שם הם ישהו עד לתום הדיון בבקשת המקלט שלהם.

 

לפי פרסומים בארה"ב, השניים חצו את הגבול ב-19 במאי, סמוך לסאן לואיס באריזונה. הם הופרדו כמה ימים מאוחר יותר בעת שהוחזקו במתקן שהייה למהגרים - כמו אלפי משפחות אחרות. האם (38) ובנה, ברחו ממדינתם מחשש לחייהם. לפי התביעה שהגישה האם, לא נאמר לה מדוע בנה נלקח ממנה. "הם פשוט קראו בשמו, לקחו אותו וסירבו לענות על שאלות", אמרה. "הוא צרח ובכה ולא רצה ללכת".

 

האו"ם לארה"ב: מצאו חלופה למעצר ילדי המהגרים

מוקדם יותר היום קראה נציבות זכויות האדם של האו"ם לממשל האמריקני "לשפץ" את מדיניות ההגירה שלו בטענה כי אין להשאיר ילדים במעצר, גם אם הם עצורים יחד עם הוריהם. בתוך כך, נחשפו עדויות נוספות על התעללויות בשנים האחרונות במתקני המעצר לילדי המהגרים.

 

למרות שאנחנו מבינים שההחלטה האמריקנית היא לא להמשיך בהפרדת ילדי מהגרים מהוריהם, הבנו שהנוהג יהיה שהילדים ייעצרו יחד עם ההורים", אמרה דוברת הנציבות רבינה שמסאני. "אמרנו כבר שלעולם אסור לעצור ילד בגלל מעמד ההגירה של הוריו".

 

סוכנות הידיעות AP פרסמה עדויות מטרידות של שישה בני נוער לטינים שסיפרו כי סבלו מהתעללות חמורה במתקן מעצר לנוער "שננדואה" בקליפורניה בין 2015 ל-2018. מדובר באחד משלושת המתקנים שיש להם חוזה פדרלי לאספקת "מקום בטוח" לילדי מהגרים.

 

המרכז נבנה על ידי התאחדות של שבע ערים כדי להחזיק בו את הנערים המקומיים שהואשמו בעבירות חמורות. משנת 2007, כמחצית מהמיטות במתקן מאוכלסות על ידי ילדי וילדות מהגרים בני 12-17 שעומדים בפני גירוש או ממתינים להחלטה בבקשת המקלט שלהם. בשנה שעברה קיבל המתקן 4.2 מיליון דולר מקרנות פדרליות עבור שיכון ילדי המהגרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים