שתף קטע נבחר

צפו: מיצג אנושי נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל

תושבי עמק יזרעאל ממשיכים במאבקם נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד ויצרו מיצג אנושי עם כתובת ענק מחבילות קש

 

 

 

קרוב ל-500 מתושבי עמק יזרעאל יצרו אתמול (יום ו') לוגו אנושי נגד הקמת שדה תעופה אזרחי בבסיס חיל האוויר ברמת דוד. התושבים מנהלים כבר יותר משנה מאבק נגד הקמת שדה התעופה שמקדם משרד התחבורה בעמק. הם דורשים לבחור באלטרנטיבה אחרת - בסיס חיל האוויר נבטים שבדרום. במסגרת פעולות המחאה, יצרו חקלאים בשדות העמק כתובת בחבילות קש, הנראית היטב מן האוויר, שבה נכתב "לא לשדה התעופה בעמק". את הכתובת בנו מ-150 חבילות במשקל 350 ק"ג כל אחת. 

מאבק תושבי עמק יזרעאל נגד הקמת שדה תעופה אזרחי (צילום:
המיצג האנושי נגד הקמת שדה תעופה (צילום: "שורר-לויטה")
 

משרד התחבורה מתעקש שנמל התעופה הבינלאומי השני בישראל, שיגבה את נמל התעופה בן גוריון, יוקם בעמק יזרעאל. השדה אמור לקום על בסיס המסלול ברמת דוד, כאשר בסמוך עוברת רכבת העמק, שתאפשר חיבור למרכז הארץ. התושבים לעומת זאת, טוענים כי הרעש, והתשתיות הנדרשות להקמת שדה תעופה בינלאומי, יהרסו באורח בלתי הפיך את החיים החקלאיים בעמק. יתרה מכך, אנשי הנגב, מעוניינים כי שדה התעופה הבינלאומי יקום דווקא בתחומם, בבסיס נבטים, כאשר לדבריהם גם לנבטים מובילה רכבת, והוא צמוד למרכז העירוני בבאר שבע.

 

גיל דייגי, ממטה המאבק, הצהיר: "לא ניתן להקים שדה תעופה בעמק יזרעאל. מדובר בטעות שתהיה בכייה לדורות, ולא תיתן את המענה לשדה תעופה בינלאומי שני לו מדינת ישראל זקוקה. ממשלת ישראל בנתה שדה תעופה בנבטים, הכולל שדה אזרחי, בהשקעה של 2 מיליארד שקלים מכספי משלמי המסים, וכעת היא משליכה אותו לפח ממניעים לא-מקצועיים. שדה התעופה בנבטים הוא החלופה הנכונה והראויה, ולמרות זאת ממשלת ישראל הולכת להרוס נכס של כל תושבי המדינה, לב החקלאות ואספקת החלב, אזור המוגדר כאזור כפרי נופי לשימור".

 

לדבריו, "כל המומחים מצביעים על כך שעמק יזרעאל הוא לא המקום הנכון. אנו תושבי העמק לא נחסוך במשאבים. נהפוך כל אבן עד שנוריד תוכנית זו מסדר היום הציבורי".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  "שורר-לויטה"
המיצג נגד הקמת נמל התעופה
צילום: "שורר-לויטה"
מומלצים