שתף קטע נבחר

הסכם גם לנהגי דן: ישתכרו מינימום של 44 שקל לשעה

אחרי שהושגו הסכמים ברוב חברות התחבורה הציבורית אשר העלו את שכר המינימום השעתי של הנהגים ל-43-44 שקל לשעה במקום 39 שקל, גם 1,600 נהגי דן יזכו לעליה. השיפורים בשכר נעשים על רקע מחסור של אלפי עובדים בענף ומספר מקרי אלימות כלפי נהגים

נמשכות העלאות השכר בחברות התחבורה הציבורית. נציגי העובדים והנהלת חברת דן חתמו הלילה על הסכם לפיו שכרם ההתחלתי של כ-1,600 נהגי דן השכירים יעמוד על 44 שקל לשעה.

 

גם באגד לא יהיו חברים: הקואופרטיב יהפוך לחברה וכל הקווים יצאו לתחרות

מחסור בנהגי אוטובוסים? יש מי שמחפשים דווקא נהגות

"ירקו עליי ויצאו עם מוט ברזל": נהגי אוטובוס חסמו את עזריאלי

 

ההסכם בדן מצטרף להסכמים שנחתמו בחודשים האחרונים בחברות מטרופולין, אגד וקווים, שגם בהן נקבע שכרם ההתחלתי של הנהגים על 43-44 שקל לשעה. גם בחברות סופרבוס ואגד תעבורה הוסכם על העלאת השכר ל-43 שקלים בשעה החל משכר חודש אוגוסט – אולם רק בכפוף להסכמת המדינה להשתתף בעליה, כפי שהשתתפו בהסכם השכר של נהגי אגד.

 

השכר של כל הנהגים יעלה?  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
השכר של כל הנהגים יעלה? (צילום: shutterstock)

 

יש לציין כי בחברות תחבורה נוספות שכר המינימום עדיין עומד על 39 שקל לשעה, ובהפגנה שהתקיימה לפני שבוע מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על התגברות מקרי האלימות נגד נהגי תחבורה ציבורית בשבועות האחרונים, הלינו הנהגים גם על שכרם הנמוך: 39 שקלים לשעה, ודרשו להעלות אותו ל-60 שקל לשעה.

 

אחת המפגינות הייתה מיטל נגיד, שעזבה את העבודה כנהגת בתחבורה הציבורית אחרי כשנה עקב התנאים. "הייתה כל הזמן אלימות. ירקו עליי, הניפו לעברי אגרופים. בתחבורה הציבורית אין זמן לאכול ואין זמן להתפנות, וכאישה גם אין איפה. אתה מקבל שכר נמוך ואתה תמיד האשם".

 

תוספות שכר והצמדה רטרואקטיבית

לפי הודעת ההסתדרות המייצגת את עובדי דן, תוקף הסכם העקרונות שנחתם בדן הוא לחמש שנים (רטרואקטיבית מתחילת 2018) והוא קובע לראשונה בחברה טבלת שכר אחידה לכלל העובדים מכל הדורות, והחל מיום העבודה הראשון בחברה. הצדדים הסכימו כי בנוסף לעלית השכר ההתחלתי ל-44 שקל, כל נהג בעל ותק של חמש שנים בחברה יקבל חצי אחוז תוספת שכר לאחר כל שנת ותק שיצבור, וכי השכר יוצמד למגזר הציבורי, גם כן רטרואקטיבית לתחילת 2018.

 

ההסכם כולל גם את השוואת תנאי הפרישה של עובדי דור ג' בחברה לאלו של עובדי דור א', והם יכללו בין היתר תנאי פרישה מיטיבים כגון מענק בגובה משכורת חודשית, תעודת נסיעה חופשית לנהג ולבני משפחתו ועוד.

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על ההסכם בדן ואמר כי: "ענף התחבורה הציבורית עובר מהפכה לנגד עינינו ובזכות ההסתדרות, נמשכת העלאת הרף בתנאי העסקת העובדים. ההסכם זה הנו צעד נוסף שיעזור להגביר את האטרקטיביות של הענף ולשפר את איכות השירות והבטיחות לטובת כלל משתמשי התחבורה הציבורית בארץ".

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר: "אני מברך על כך שעוד חברת תחבורה ציבורית מצטרפת לשדרוג השכר והמעמד של ציבור הנהגים בישראל. ההסתדרות חרתה על דגלה להחזיר את הכבוד למקצוע הן מבחינת השכר והן מבחינת תנאי ההעסקה. נמשיך לעשות זאת בנחישות תוך המשך הטיפול וההסדרה של הגדרת מקצוע הנהג, בכל האמצעים הנדרשים".

 

מהנהלת חברת דן נמסר: "חברת דן המובילה את ענף התחבורה מזה כשבעים שנה שמחה לבשר כי לאחר מו״מ עם ההסתדרות וועד הנהגים השכירים בחברה, הושג הסכם שכר חדש במסגרתו יועלה שכר הבסיס ההתחלתי לכל נהגי החברה. תוספת זו בנוסף לתנאים הנלווים מהווה את הסכם השכר הטוב בענף".

  

יו"ר ועד עובדי דן יוסי קפילוטו, ציין: "הצלחנו להגיע להישג חסר תקדים מבחינת ציבור נהגי דן, הכולל שיפור משמעותי של רמת ההשתכרות וצמצום פערים בין העובדים השונים".

 

ו״ר דן שמואל רפאלי ומנכ״ל החברה עופר זילביגר מסרו: "חברת דן רואה בציבור הנהגים את המשאב האנושי המוביל בענף התחבורה הציבורית ובטוחים שעם כינון ההסכם החדש תנאי השכר הטובים והתנאים הנלווים, תמשיך חברת דן להוביל את ענף התחבורה הציבורית ותהווה מוקד משיכה לנהגים רבים אשר רוצים לראות את עתידם במשפחת דן". 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים