שתף קטע נבחר

שיאן המילואים ל-2017: "אומרים לבוא - אז באים"

אל"מ (מיל') אלי ויצמן (49) שירת במילואים כ-180 יום בשנה שעברה. "זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו", הוא אומר לאולפן ynet. אז האם הוא רוצה לשבור את השיא גם בשנה הבאה?

 

 

הוא משרת כמעט 180 ימים בשנה במילואים ומצליח תוך כדי לנהל עסק נדל"ן, שיווק ויזמות - אך אלוף-משנה (מיל') אלי ויצמן (49) - מפקד חטיבת צנחנים בצפון ושיאן המילואים לשנת 2017 - לא מתלונן ואפילו נהנה: "אומרים לנו לבוא - אז אנחנו באים. זה חלק בלתי נפרד מהחיים", הוא אומר בריאיון לאולפן ynet.  "הסביבה שבה אני נמצא לא מתחמקת משירות מילואים", אומר אל"מ ויצמן. "אני מוקף בהמון אנשים שעושים ונותנים מעצמם כל הזמן".

 

את דרכו בחטיבה, לדבריו, התחיל בתור מפקד מחלקה בשנת 1991. "לאורך כל השנים עשיתי ביחידה את כל התפקידים: מ"פ, מג"ד, סמח"ט; וכנראה מצאו לנכון שאני האיש הנכון בזמן הנכון למלא את התפקיד", הוא אומר.

 

אלי ויצמן ()
אל"מ (מיל') אלי ויצמן
 

חיילי צה
חיילי צה"ל ברמת הגולן(צילום: אמיר דובדבני/TPS)
 

על השאלה מדוע הוא אינו מעדיף להיות איש קבע, השיב ויצמן: "אני אזרח, בעל עסק, בעל משפחה, עובד, והמילואים הם חלק מחיינו - אבל זו לא הקריירה המרכזית". עוד אמר, כי "השנה הנוכחית הייתה חריגה מבחינת כמות ימי המילואים - אבל הצוות והאנשים שעובדים סביבך הם המפתח שמאפשר לי לעשות את זה".

 

אז איך משלבים גם חיי משפחה עם קריירה ענפה והיעדרות ממושכת כשקוראים לויצמן לדגל? "אני מוקף במשפחה ותומכת", מספר ויצמן. "אני חי עם בת זוגי ויש לי שלושה ילדים שאחד מהם חייל. לבת זוגי גילי יש ארבעה ילדים שאחד מהם יתגייס בעוד שלושה חודשים לצנחנים. הצבא הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו. זה נורמלי בעיניהם שאבא קם ויוצא למילואים".

 

ויצמן נשאל האם הוא רוצה לשבור את השיא בשנה הבאה: "לא, אני חושב שהשיא של השנה שעברה הוא מספיק. זה לא משהו שיכול לקרות כל שנה. זה היה משהו נקודתי. התגייסתי לשם פרויקט מסוים ונדרשתי אליו ועשיתי את זה בלב שלם".

 

לדבריו, "זה נותן לי המון סיפוק ואני חושב שזו חובתנו לתרום למדינה ולחזק את מערך המילואים". על אזרחים שמתחמקים משירות מילואים הוא אומר: "אני עסוק באלה שמתקשרים אליהם והם ישר באים. אני חושב שאנחנו, כחברה, צריכים אותם ועלינו לחזק אותם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים