שתף קטע נבחר

הסנסציה הפוליטית הגדולה של השנה

בשנה שעברה היא עוד עבדה כברמנית בפאב, אבל השבוע היא הביסה חבר קונגרס ותיק בפריימריז ותהפוך לחברת הקונגרס הצעירה בהיסטוריה. הכירו את אלכסנדריה אוקסיו-קורטז

לפני שנה עבדה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז כבראמנית בפאב בניו יורק. בנובמבר הקרוב היא תהיה, כנראה, חברת הקונגרס הצעירה בהיסטוריה. באחת מהפתעות הפריימריז הגדולות בעשור האחרון ניצחה אוקסיו-קורטז בת ה-28 את חבר הקונגרס הדמוקרטי ג’ו קראולי, שייצג את המחוז שלו בברונקס מאז 1990 ובפעם האחרונה בה נאלץ בכלל להתמודד בבחירות מוקדמות, בשנת 2004, אוקסיו-קורטז היתה צעירה מכדי להצביע.

 

קראולי בן ה-56, מספר 4 בדירוג חברי בית הנבחרים הדמוקרטים, נחשב לאחד המועמדים הבכירים להתמודד על תפקיד מנהיג המיעוט או הרוב הדמוקרטי אחרי הבחירות בנובמבר. במקום זה הוא הבטיח להצביע עבור אוקסיו-קורטז שתתמודד נגד הרפובליקני, אנתוני פאפאס. המחוז הזה הוא מעוז דמוקרטי חזק - דונלד טראמפ הפסיד בו בהפרש של 56 נקודות - כך שסיכוייה של הצעירה הכריזמטית מצויינים.

 

בשנת 2016 היתה אוקסיו-קורטז פעילה בקמפיין של ברני סנדרס. הקמפיין שלה עכשיו היה מקומי מאוד והיא סירבה לקבל תרומות מתאגידים ולוביסטים. אוקסיו-קורטז, שמגדירה את עצמה כסוציאליסטית, תקפה את קראולי בנקודה החלשה שלו: קשריו ההדוקים עם וול סטריט, והאשימה אותו בניתוק מוחלט מהמחוז המאוד מגוון גזעית. למרות שהתקציב שלה היה עשרה אחוז מזה של קראולי, היא ניצחה בהפרש גדול ובקלילות, 57-43. אוקסיו-קורטז היא ילידת הברונקס ומהרבה בחינות המחוז שלה היה קרקע מושלמת להפתעה כזו: מתמודד ותיק וחלוד במחוז מגוון גזעית מול לטינה כריזמטית ומאוד ליברלית.

 

- ()
אוקסיו-קורטז. "מסר של צדק כלכלי, חברתי וגזעי"

 

אוקסיו-קורטז נראתה המומה כאשר צפתה בתוצאות שזרמו ביום שלישי בלילה. “המכונה נתקלה בתנועה”, אמרה בחיוך רחב, "הקמפיין שלנו התמקד במסר של צדק כלכלי, חברתי וגזעי למשפחות מעמד הפועלים בקווינס ובברונקס”.

 

הניצחון של אוקסיו-קורטז מסמל את השינוי הדורי, הגזעי והחברתי במפלגה הדמוקרטית, בוודאי בעידן טראמפ. בעוד ראשי המפלגה הוותיקים, צ’אק שומר וננסי פלוסי, גינו השבוע את סירובה של מסעדה בווירג’יניה לשרת את דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס - הרי בסיס המצביעים של המפלגה דורש כי נציגיו יציבו התנגדות חזקה הרבה יותר לטראמפ. אחד הסעיפים המרכזיים במצע של אוקסיו-קורטז קורא לחיסול יחידת איתור המהגרים ICE, שמאז עלייתו של טראמפ קיבלה יד חופשית לנהוג באלימות נגד מהגרים ולגרש גם כאלה שנמצאים בארה”ב עשרות שנים.

 

ההפתעה הזו אמורה להטריד את מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, שרואה את סינת’יה ניקסון, כוכבת סקס והעיר הגדולה, מזנבת בו. הוא אמנם מוביל ביתרון גדול בסקרים, אבל ניקסון, שהשתתפה במסיבת הניצחון של אוקסיו-קורטז, תקבל עכשיו דחיפה גדולה.

 

עד כמה גדולה היתה ההפתעה אפשר להבין מהעובדה כי אפילו ה’ניו יורק טיימס’ כלל לא התייחס לאוקסיו-קורטז לפני הבחירות. במה שהיתה אמורה להיות מסיבת הניצחון של קראולי, נראה חבר הקונגרס הוותיק המום. “אני יודע שאתם מנסים לגרום לי לבכות”, אמר לתומכיו, “אבל זה לא יקרה”. לאחר מכן לקח קראולי, גיטריסט חובב, את הגיטרה, שר את שירו של ברוס ספרינגסטין Born To Run, ובמעשה אצילי הקדיש אותו לאוקסיו-קורטז.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים