שתף קטע נבחר

צפו: שיא מהירות בן 35 שנים נופץ לרסיסים

זמן ההקפה הטוב ביותר סביב מסלול המרוץ המאתגר בעולם נקבע על ידי מכונית מרוץ קיצונית והחזיק מעמד עשרות שנים. פורשה החליטה לנפץ אותו, ועשתה זאת באופן מעורר התפעלות

מסלול הנורבורגרינג בגרמניה, 20.8 ק"מ ו-154 פניות מסוגים שונים, הפך בשנים האחרונות לשדה קרב בין יצרניות הרכב השונות על זמני הקפה. החל במכונית המהירה ביותר בייצור סדרתי, דרך מכונית הנעה קדמית המהירה ביותר, רכב פנאי, שבעה מקומות ישיבה ואפילו הנגרר המהיר ביותר. אבל זמן ההקפה המהיר ביותר שנקבע על "הרינג" היה שייך לנהג המירוץ הגרמני סטפן בלוף, שלו נדרשו רק 6 דקות ו-11.1 שניות כדי להקיף את "הגיהינום הירוק" בעזרת פורשה 956 C - רכב מרוצי הסיבולת של היצרנית בעבר. אך זה קרה מזמן, לפני לא פחות מ-35 שנים.
 
 
במהלך חגיגות ה-70 של פורשה חזרה היצרנית לנורבורגרינג כדי לנסות לשבור את השיא - הפעם בעזרת 919 EVO שעימה ניצחה במירוץ 24 השעות של לה מאנס אשתקד, לאחר סדרת שינויים. ההתאמה למסלול הקופצני מאוד לעיתים, הצר ובעל שינויי הגובה הרבים כללה בין השאר שיפור של כוח ההצמדה ב-53% בעזרת כנפיים עצומות והפחתה של 39 ק"ג במשקל העצמי - העומד כעת על 849 ק"ג בלבד - על ידי הסרת מערכות שונות הדרושות במהלך מרוץ ארוך, דוגמת קירור התא, חיישנים שונים ואפילו יחידות תאורה. כדי להתמודד עם המסלול המשובש לעיתים, בוודאי ביחס למסלול מרוץ ייעודי, חוזקו זרועות המתלים באופן ניכר.
 
פורשה 919 EVO נורברוגרינג  ()
מנוע V4 מוגדש בנפח שני ליטר בלבד מגיע ממכונית המרוץ אך משחרר בתצורה זו 720 כ"ס (220 כ"ס יותר) לגלגלים האחוריים דרך תיבת 7 הילוכים סיקוונסיאלית. עוזר לו מנוע חשמלי שמפיק 440 כ"ס (40 כ"ס יותר) ומחובר ישירות לגלגלים הקדמיים. התפוקה המשולבת עומדת על 1,160 כ"ס. המהירות המרבית שאליה הגיעה ה-919 - 369 קמ"ש - אינה מרשימה במיוחד עבור מכוניות סיבולת, אך היא תוצאה של הכנפיים הגדולות שנועדו לאפשר מהירויות פנייה מסחררות.  


פורשה 919 EVO נורברוגרינג  ()
מאחורי ההגה התיישב טימו ברנהרד, עם שני ניצחונות ב-24 השעות של לה מאנס וחמש פעמים 24 השעות של נורבורגרינג. לאחר שעצר את השעון על חמש דקות ו-19.5 שניות בניסיונו השני (הראשון הסתיים עם זמן איטי במספר שניות) אמר: "אני מכיר את הנורבורגרינג די טוב, אבל הפעם יצא לי לחוות אותו בצורה שונה לחלוטין. כוח ההצמדה המשופר אפשר לי להישאר במצערת מלאה במקומות שבהם מעולם לא שיערתי שניתן יהיה לעשות זאת".


פורשה 919 EVO נורברוגרינג  ()
 

ברנהרד הוא מעריץ גדול של מחזיק השיא הקודם, שנהרג שנתיים לאחר שקבע אותו במסלול ספא הבלגי. במרוץ שנערך במסלול ביום השנה ה-30 למותו התחרה טימו כשלראשו קסדה בעיצוב דומה לזו של הכוכב משנות השמונים. "בשבילי הוא היה ונשאר ענק", אמר, והוסיף כי "כיום ההערכה שלי להישג שלו, אז עם המכונית והטכנולוגיה שעמדו לרשותו, גדולה אפילו יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים