שתף קטע נבחר

חופשה קיצית באגם אנסי

על הגבול שבין צרפת לשוויץ במרחק קצר מז'נבה - מסתתרת לה עיר קטנה שגורמת לכל העוברים בדרכה - לעצור את החיים לרגע (או לכמה ימים) ופשוט להתמסר אליה. מחפשים מקום שמשלב שלווה ורומנטיקה עם שמחת חיים מתפרצת ופעילויות אקסטרים? אנסי שבצרפת היא התשובה שלכם

רוכבי אופנים, רצים וצועדים בכבישים ובשבילים, מצנחי רחיפה מלמעלה, סירות שטות באגם – נדמה כאילו האזור כולו אחוז תזזית. ובכל זאת – שלווה גדולה שורה כאן, כאילו האגם הכחול המנצנץ שפרוש בליבה של ההתרחשות הזו ממגנט אל תוכו את כל האנרגיות ומקרין בחזרה תחושה אינסופית של שקט.

אנסי (צילום: אורנה בן חיים)
ברוכים הבאים לאנסי(צילום: אורנה בן חיים)
 

כך הרגשנו כשהגענו לאגם אנסי שלמרגלות האלפים הצרפתיים, 40 קילומטרים מהעיר ז'נבה בה נחתנו, וממנה נסענו אל העיר הנושאת את אותו שם - אנסי, שנמצאת בחלקו הצפוני של האגם.

אנסי (צילום: אורנה בן חיים)
אגם אנסי(צילום: אורנה בן חיים)

הכי קרוב לקלישאה

אנסי, המכונה הוונציה של האלפים בזכות תעלות מים המתפצלות מנהר התיו וחוצות את רחובותיה, היא הדבר הכי קרוב לקלישאה – עיר ציורית ומסוגננת. גשרוני אבן עוברים מעל תעלות המים, סכרים קדומים פרוסים בין הגשרים, העיר העתיקה משובצת בבתי קפה קטנים, גלריות, ברים ומסעדות בעיצוב רך ומזמין, שכסאותיהם פרושים בסמטאות המתפתלות המרוצפות באבנים קטנות. רומנטיקה משולבת בשמחת חיים מתפרצת, כשהיין המצויין הנמזג ללא הרף לכוסות והאוכל המשובח במסעדות - משלימים את החוויה.

אנסי (צילום: אורנה בן חיים)
אי אפשר לברוח מההגדרה המתבקשת: עיר ציורית(צילום: אורנה בן חיים)

אנסי (צילום: אורנה בן חיים)
רומנטיקה משולבת בשמחת חיים מתפרצת(צילום: אורנה בן חיים)

אחד השבילים בעיר העתיקה מתפתל כלפי מעלה אל טירה מרשימה ועוצמתית למראה שאטו ד'אנסי (Chateau d'Annecy), שנבנתה בשנת 1219, ובה התגוררו אצילי ז'נבה שבאו לחופשה.

אנסי (צילום: אורנה בן חיים)
שאטו ד'אנסי(צילום: אורנה בן חיים)
 

מאמצע מהמאה ה-18 עמד המקום נטוש ובהמשך, עד 1947, שימש כמחנה צבאי. כיום קיים במקום מוזיאון ובו תערוכות מתחלפות. אם אתם בעניין של אומנות, שווה לשלם את דמי הכניסה - כחמישה אירו לאדם, ולהרוויח על הדרך תצפית פנורמית מרהיבה על העיר אנסי.

 

אגם אנסי

"כך הייתה צריכה להיראות הכינרת שלנו", חשבנו בצער כשהשקפנו על האגם מלמעלה, כשמצנחי רחיפה מרחפים מעלינו. הוא נחשב לנקי ביותר באירופה ותושבי האזור מקפידים על שימורו ושמירתו בקנאות רבה. הוא מוקף מכל עבריו בהרי האלפים, שפסגותיהם, חלקן מחודדות חדות וחלקן רכות מעוגלות, עם כתמי שלג בראשן, מעניקות לו מסגרת עוצמתית ומרשימה.

אנסי (צילום: אורנה בן חיים)
מלמטה אגם צלול, מלמעלה מצנחי רחיפה(צילום: אורנה בן חיים)
 

לבד מהעיר אנסי שבחלקו הצפוני, מוקף האגם בעיירות קטנות ובהן בתים עתיקים וטירות מרשימות. אל תצפו לחיי לילה תוססים, את אלה תמצאו בעיר אנסי. העיירות מנומנמות ושלוות, שיטוט עצל בסמטאות שלהן יפגיש אתכם עם חנויות מזכרות וגלריות, בתי יין ומסעדות טובות. עיקר הפעילות בהן מתרחש בחופי האגם שמקיפים אותו סביב, כולם ציבוריים ופתוחים לקהל הרחב ובהם מדשאות רחבות ידיים ורציפי עץ המובילים אל המים הצוננים, היישר מרחובות האבן העתיקים.

 

אחד החופים היפים בהם בילינו הוא זה שנמצא בעיירה סברייר (Sevrier). בהיותו מוקף גדר, חשבנו לתומנו שהוא חוף בתשלום אבל מהר מאוד התברר לנו שהכניסה אליו חופשית, כמו כל החופים שמסביב לאגם. עצים רחבי צמרת מעניקים פינות צל קרירות, המדשאות מטופחות ומזמינות להשתרע עליהן, רציפי העץ שוקקים נופשים ובאופן מפתיע, המסעדה שעל החוף סיפקה לנו את אחת הארוחות הטובות בטיול.

 

בכל בחופים, בייחוד בזה של העיר אנסי, מתרחשת פעילות עניפה של ספורט ימי: אפשר לצאת לשייט באגם, לשכור סירות פדלים ויש גם סקי מים, סאפ ועוד.

מפלים ופינות חבויות שחובה לגלות סביב האגם (צילום: אורנה בן חיים)
מפלים ופינות חבויות שחובה לגלות סביב האגם(צילום: אורנה בן חיים)
 

אבל ביקור באגם אנסי לא יהיה שלם אם לא תצאו אל תוככי הטבע שמקיף אותו, שמורות הטבע, מסלולי ההליכה באלפים, המפלים והנחלים ונקודות התצפית שמתנוססות מעל האגם - מהן קופצים הנועזים במצנחי הרחיפה. בלשכת התיירות בעיר ציידו אותנו במפה ובהמלצות למספר מסלולי הליכה רגליים שכל אחד יכול לעשות.

 

du Bout du Lac - שמורת טבע מהפנטת

כמעט ופספסנו את הכניסה החבויה לשמורת הטבע הקסומה הזו שנמצאת בקצהו הדרומי של האגם. שביל הליכה שמרוצף בחלקו בשבילי עץ מתפתל בתוך צמחייה טרופית וציוץ ציפורים אינסופי.

אין שובע מכל הטבע הזה (צילום: אורנה בן חיים)
אין שובע מכל הטבע הזה(צילום: אורנה בן חיים)
 

הליכה נינוחה, במסלול המעגלי בחלקו, נמשכת כשעה וחצי ובקצה הלולאה נמצא גשרון עץ תלוי מעל נחל רחב. חצינו אותו והגענו למתחם קראוונים מלא נופשים, עם חוף רחב ומזמין שבקצהו נמצא נתחם הנחיתה של מצנחי רחיפה. עמדנו מהופנטים כשהמצנחים מנמיכים עוף באלגנטיות, מסתחררים באוויר ונוחתים ממש לידינו.

 

Cascade d'Angon – מסע בין מפלי מים

טיפה יותר מאתגר, אם כי צעדו לצידנו בביטחון רב גם ילדים בני שש, הוא המסלול למפלי Angon. שביל הליכה מתפתל בתוך יער סבוך שהופך לחקלק וקשה יותר ככל שמתקרבים לשורת המפלונים והמפל שבקצהו. גובהו 60 מטרים עם קטע קצר בו צריך להיאחז בחבלים שקובעו בהר. כשהמים זורמים מתחת בנהר ומעל, בזרזיפי מים וברסיסים מהמפלים, זהו ללא ספק אחד המסלולים המהנים שחווינו בטיול.

 

אפשר לחזור באותה דרך לחניה או להמשיך על פי השילוט בתוך שמורת הטבע היפהפייה הזו, אל העיירה טלוארה (Talloires). עוד פינת קסם שנראית כאילו יצאה מתוך גלויה, על בתי האבן המסוגננים, הרחובות מרוצפי האבנים והמסעדות הקטנות המעוצבות.

אנסי (צילום: אורנה בן חיים)
מתאימה לכל הגילים: מגלשה באמצע האגם(צילום: אורנה בן חיים)
  

החוף של טלוארה מושלם למשפחות וילדים קופצים ללא הרף מרציפי העץ לתוך המים, עומדים בתור למגלשה פשוטה שהוצבה בתוך המים, ממנה הם גולשים בתרועה. לרכב חזרנו בטרמפ, ברכב שעצר לצידנו תוך 2-3 דקות מהרגע שהנפנו אצבע.

 

Semnoz – קפיצה קטנה לאלפים

אם אתם כבר בסביבה, כדאי גם לטפס מעט למעלה, אל האלפים המקיפים את האגם. כאן אפשר ליהנות ממסלולי הליכה הרריים מתונים, באזור המכוסה כולו שלג בעונת החורף. בחרנו לנסוע ל – semnoz, נקודת תצפית מרהיבה על האזור כולו, שממנה יוצא מסלול הליכה מעגלי שאורכו חמישה קילומטרים.

 

הוא מתחיל בירידה כלפי מטה, בתוך שטחים ירוקים עצומים בהם משובצים שיחים סבוכים, סלעי ענק וחורשות דלילות, כאשר הטיפוס בחזרה בשיפוע מתון ולא קשה.

 

בעונת הקיץ, במסלולים המשמשים לסקי בחורף, דוהרות במדרון, ממש סמוך למסלול ההליכה, מגלשות הרים כיפיות שסוחטות שאגות של התלהבות מבני כל הגילים.

 

כמה קטנות חשובות:

המרחק בין ז'נבה לאנסי הוא 40 קילומטרים כך שזמן ההגעה למרכז העיר הוא כ-40 דקות ללא פקקים. בשעות הלחץ - בוקר ואחר הצהריים המאוחרים - תוסיפו עוד כחצי שעת נסיעה והרבה סבלנות. 

אנסי (צילום: אורנה בן חיים)
מומלץ לישון בקרבת העיר העתיקה באנסי(צילום: אורנה בן חיים)
  

לגבי עניין הלינה - אנחנו שכרנו דירת אירוח וישנו בה את כל הלילות. האגם לא גדול והמרחקים לכל המקומות שהוזכרו בכתבה הם לא יותר מחצי שעת נסיעה ואפילו פחות.

 

מומלץ לקחת מלון או דירה במרחק הליכה לעיר העתיקה, שהיא מרכז הבילויים. בעיקר בגלל שיש מצוקת חנייה בעיר ועדיף לא להזיז את הרכב בערב אלא לטייל מהמלון או הדירה בהליכה לעיר העתיקה.

אנסי (צילום: אורנה בן חיים)
את הבילוי הקולינרי תשמרו לעיר עצמה(צילום: אורנה בן חיים)
 

דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי הלינה באזור - עדיף לישון באנסי עצמה ולא באחת העיירות שסביב. למרות קסמן, הן עיירות שינה, רובן אפילו מלאות בבתי קיט שסגורים רוב הזמן, כך שאין איפה לבלות בהן והן די שוממות בשעות הערב. גם בשעות היום אין בהן מסעדות וחנויות מעניינות. עם זאת - החופים שלהן שווים יותר מאלה של אנסי.

 

לסיכום, אזור אנסי פעיל מאוד בעונות החורף והקיץ - אתם רק צריכים לבחור באילו צבעים תרצו את התפאורה שלכם לחופשה הצרפתית המיוחדת הזאת.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורנה בן חיים
להכיר ולהתאהב: אנסי, צרפת
צילום: אורנה בן חיים
מומלצים