שתף קטע נבחר

נתניהו לאירופאים: תפסיקו לממן משטר של טרור

בחגיגות יום העצמאות האמריקני בירך שגריר ארה"ב על שיתוף הפעולה המתהדק בין המדינות. ראש הממשלה נתניהו הבחין בין היחס האירופי להסכם הגרעין לבין החלטות הממשל נגדו, ותהה כיצד ארבע המעצמות הזמינו את נשיא איראן לפגישה בזמן שטרוריסטים תכננו מתקפה בצרפת

 

 

ברכות הדדיות ואווירה חגיגית אפיינו את חגיגות יום העצמאות ה-242 של ארה"ב, שצויינו הערב (ג') בקריית שדה התעופה. כ-2,500 איש התכנסו במקום לחגוג יחד עם שגריר ארה"ב בישראל, דייוויד פרידמן, את האירוע.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "שרה ואני שמחים להיות כאן. תמיד 4 ביולי זאת חגיגה, אבל השנה היא מיוחדת, השנה טראמפ העביר את השגרירות לירושלים אחרי שהכריז עליה כבירת ישראל". נתניהו ציין כי "באו"ם ישראל חווה מאבק מתמשך כל יום", ואילו מארה"ב של טראמפ היא זוכה לתמיכה בלתי מסוייגת. 

 

חגיגות יום העצמאות של ארצות הברית בישראל (צילום: ראובן קסטרו)
(צילום: ראובן קסטרו)

חגיגות יום העצמאות של ארצות הברית בישראל (צילום: ראובן קסטרו)
נתניהו בחגיגות יום העצמאות האמריקני(צילום: ראובן קסטרו)

חגיגות יום העצמאות של ארצות הברית בישראל (צילום: ראובן קסטרו)
השגריר פרידמן בטקס(צילום: ראובן קסטרו)
 

"זוכרים את עסקת הגרעין עם איראן? טראמפ החליט לעזוב את העסקה והוא עשה את הדבר הכי גדול לביטחון העולם ולביטחון ישראל. זה עדיין לא מקובל בכל העולם, השבוע תהיה פגישה באירופה של ארבע המעצמות, בלי ארה"ב, שם ידונו כיצד לעקוף את ההחלטה האמריקנית - לעזוב את עסקת הגרעין שממנת את הטרור והתוקפנות של איראן במליארדי דולרים".

 

נתניהו הסביר כי ההחלטה מאוד תמוהה כיוון שהוזמן אליה נשיא איראן במקביל לכך ש"אותו משטר הפעיל תא טרור שתכנן מתקפה בצרפת. המפקד של התא הזה היה דיפלומט איראני באוסטריה. הנה המסר שלי לאירופאים, תפסיקו לממן את משטר הטרור של איראן".

 

"הולך לעבודה בירושלים"

פרידמן ציין בנאומו כי מאז היבחרו של טראמפ "היחסים הדיפלומטיים והצבאיים התהדקו, היום אני הולך לעבוד בשגרירות ארה"ב בירושלים. הנשיא יצר קבוצה מדהימה שעובדת עם ישראל ובעד ישראל. מייק פנס, מייק פומפאו, ג׳ון בולטון וניקי היילי שעומדת לצד ישראל, כשכל האחרים לא עושים זאת, והשליח של הנשיא ג'ארד קושנר. כל אלו מוכיחים את החברות שלנו עם ישראל ואת עידודו האינסופי של הנשיא טראמפ".

 

השגריר הודה לכל הבאים ואמר כי "בפעם הראשונה ב-242 שנה, מקבלת שגרירות ארה"ב בירושלים ברכות על יום הולדתה מכל העולם. לא ניתן להפריד בין ישראל וארה"ב". פרידמן בירך את סטיוארט פורס שהגיע לאירוע. "מדובר באביו של טיילור פורס, שנרצח בפיגוע כאן בישראל. תודה שאתה כאן איתנו", אמר השגריר.

 

באולם הנוצץ נהנו החוגגים ממוזיקת רקע אמריקנית שניגנה להקת הצי האמריקני באירופה, וממטעמים אמריקניים שהוגשו בדוכני מותגים כמו של רשת מסעדות המהיר מקדונלד'ס, מבחר גדול של בירות, נקניקיות, גלידת בן אנד ג'ריז ו"דאנק אנד דונאטס" שפינקה את האורחים רק בגלידת סורבה בכדי לשמור על הכשרות.


פורסם לראשונה 03/07/2018 19:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן קסטרו
רה"מ והשגריר
צילום: ראובן קסטרו
מומלצים