שתף קטע נבחר

זהבה שאול למנהיג חמאס בעזה: "זה הזמן להתגמש, החזר את בני"

אמו של החייל אורון שאול, שנהרג במבצע צוק איתן, פונה בסרטון למנהיג חמאס בעזה בבקשה שיציע לממשלת ישראל עסקה שתביא לסוף ייסוריה שנמשכים כבר 4 שנים: "מודעת למשבר שבו נתונים תושבי עזה. פונה אליך שתמנע עימות אלים נוסף"

 

 

על רקע הדיווחים על המגעים שמנהלת גרמניה עם חמאס בנוגע לעסקת חילופי שבויים, מפרסמת היום זהבה שאול, אמו של החייל אורון שאול, סרטון ובו היא קוראת למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לפעול לשחרורו.

 

"הבן שלי אורון נמצא בידיכם ואין לי כל מידע על אודות גורלו", אומרת שאול בסרטון. "לא מצדכם ולא מצדה של ממשלת ישראל. אנחנו, האזרחים, משלמים את מחיר העימות האלים בין שני הצדדים והמחיר הוא בלתי נסבל. חיי אינם חיים מאז 20 ביולי 2014. אני לא מאחלת לאף אמא, ישראלית או פלסטינית, לעבור את מה שאני עוברת מאז אותו יום ארור. פניתי לממשלת ישראל ואני פונה אליך בבקשה דומה, החזר את בני, אורון".

יחיא סינוואר זהבה שאול (צילום:AP, אוהד צויגנברג)
יחיא סינוואר וזהבה שאול(צילום:AP, אוהד צויגנברג)

שאול המשיכה בפנייתה לסינוואר, ששוחרר מהכלא הישראלי בעסקת גלעד שליט, ואמרה: "אני מודעת למשבר ההומניטרי הקשה מנשוא, שבו נתונים תושבי רצועת עזה. אין לי כל עניין לקרוא לממשלתי להכביד את ידיה על תושבי הרצועה. הם לא צריכים לשלם את מחיר הסכסוך. להיפך. אני רואה חשיבות עצומה בהרגעת הרוחות, ובפתרונות שיקלו על החיים של האנשים משני עברי הגבול. די. זה הזמן של שני הצדדים להתגמש בתנאים מוקדמים כדי שנוכל להתקדם לעסקה כוללת תמורת הבנים שלנו ובפעולות המקדמות צעדים הומינטריים, ישראל תוכל לשחרר אסירים".

 

האם ביקשה ממנהיג חמאס בעזה לפנות בעצמו לממשלה. "אני פונה אליך כדי שתציע לממשלת ישראל עסקה, שבה הבן שלי יחזור אליי לצד הבנים האחרים שנמצאים אצלכם. אני פונה אליך כדי שתמנע עימות אלים נוסף בין הצדדים, כדי שחיי האזרחים משני עברי הגבול יהפכו לנסבלים. זו עסקה שכל מנהיג וממשלה חייבים לפעול לקידומה".

אורון שאול ()
אורון שאול

 

 

שאול, חייל מצטיין ולוחם בחטיבת גולני, נהרג – כך לפי הצבא – באירוע נגמ"ש המוות בפתיחת מבצע צוק איתן. זמן קצר לאחר מכן הוא הוכרז כחלל שמקום קבורתו לא נודע. בני משפחתו אף ישבו שבעה. בהמשך, בעקבות לחץ המשפחה, הוגדר אורון חלל שמקום קבורתו לא נודע, במעמד של שבוי או נעדר.

 

במהלך השנים מנהלת המשפחה, לעיתים יחד עם משפחתו של סגן הדר גולדין, מאבק להחזרתו. בין השאר אמרו בני המשפחה כי הם מתחרטים שקיבלו את גרסת הצבא, וישבו שבעה על הבן. במהלך השנים, נפטר אביו של אורון, הרצל, לאחר מאבק במחלה קשה.

 

הבוקר, כאמור, דווח בעיתון "אל-חיאת" כי העסקה תכלול את השבת ארבעת הישראלים, גופות חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול ואת האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, בתמורה לאסירים פלסטינים הכלואים בישראל. לפי הדיווח, שליחים גרמניים ביקרו בחשאי כמה פעמים ברצועת עזה ונפגעו עם בכירי חמאס. בנוסף, מתווך גרמני חדש מונה למשימה ועובד מברלין.

 

חבר הקבינט, השר גלעד ארדן, אישר היום בריאיון באולפן ynet כי אכן יש מאמץ ישראלי להתניע את המגעים האלה מול חמאס, אך לא באופן ישיר. "מבלי לפרט באיזה ציר מדיני, אני יכול לומר שקיבלתי עדכון בנושא הזה בתקופה האחרונה", אמר ארדן בריאיון באולפן. "מדינת ישראל והשליח שמונה לכך, איש השב"כ לשעבר ירון בלום, עושים את כל המאמצים בצירים המדיניים כדי לנסות ולהתניע שיח, משא ומתן עם חמאס, לא באופן ישיר כמובן, כדי להחזיר את חיילינו ואת אזרחינו, אבל זה בציר המדיני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:AP, אוהד צויגנברג
סינוואר ושאול
צילום:AP, אוהד צויגנברג
מומלצים