שתף קטע נבחר

הכירו את GoParrot

סטארטאפ השבוע שלנו הוא GoParrot: מערכת להזמנת אוכל ממסעדות מבוססת בינה מלאכותית. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

תעודת זהות:

מייסדים: יניב ניסים ואריאל דוד

שנת הקמה:2017

שנות עבודה בניו יורק: שנתיים עם שלושה עובדים

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

ב-GoParrot פיתחנו פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית (AI) להזמנה של אוכל ישירות מהמסעדה. הפלטפורמה מאפשרת ללקוחות לבצע הזמנת אוכל באתר של המסעדה או באמצעות שיחה וירטואלית בפייסבוק מסנג׳ר עם המסעדה (תחשבו סירי להזמנת אוכל) ובערוצים נוספים. באמצעות בינה מלאכותית הפלטפורמה לומדת את ההעדפות של המשמש (טעמים והרגלי השימוש) וממליצה על הארוחה המתאימה לו ביותר מהתפריט לפי ההעדפות שלו. המערכת גם מבצעת קמפיינים שיווקיים ממוקדי לקוח ומגדילה את כמות ההזמנות של המסעדה. ב-GoParrot אנחנו עובדים אך ורק עם רשתות של מסעדות וגורמים לגידול של 30% לפחות בהכנסות הרשת.

 

איך נולד הרעיון?

אני ואריאל רצינו לפתח ממשק הזמנות אי-קומרס (הזמנה למוצרים) דרך צאט כי חשבנו שככה יקנו מוצרים בעתיד. עבדנו עם מספר מסעדות ותוך כדי העבודה איתם גילינו שיש בעיה הרבה יותר משמעותית בשוק - רשתות של מסעדות, אפילו הגדולות שבינהן, לא יודעות הרבה על הלקוחות שלהן, אין להן דרך לנתח את כל המידע על הלקוחות והן לא יודעות איך לשווק ללקוחות בצורה ממוקדת מספיק ואיך למדוד את התוצאות. בנוסף, כאשר רשתות מקבלות הזמנות מאפליקציות שמאגדות מסעדות (כגון סימלס, גראבהאב ואחרים) הם ישלמו כ- 30% עמלה מההזמנה, מה שלא מאפשר להיות רווחיים בשוק שהוא כל כך תחרותי.

 

- ()
מייסדי החברה.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטרטאפ?

בראש ובראשונה הסטרטאפ מושתת על שותפות מצויינת ביננו היזמים. התחלנו עם מוצר ראשון שהיה מערכת הזמנות דרך צ׳אט, השגנו התחייבות ממספר לקוחות לקנות את המוצר ואז היה לנו גם יותר קל בגיוס הכסף. למזלנו יש לנו לקוחות מצויינים כמו ווסטויל (רשת מסעדות של 6 סניפים בניו-יורק) שהאמינו בצוות מהתחלה ועזרו לנו להבין את הצרכים שלהם ושל השוק שהיו שונים מהמוצר הראשוני שבנינו. הלקוחות שלנו עזרו לנו לעשות שינוי מיקוד (Pivot) ואיתם ביחד לבנות מוצר מנצח שיש לו ערך רב בשוק.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניויורק היא המובילה בעולם בהזמנות אוכל אונליין. להיות קרוב ללקוחות מהתחלה וגם לכסף אמריקאי חכם זאת פריבילגיה חשובה מאוד שהייתה לה תרומה משמעותית לפיתוח המיזם.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

נקודת המפנה שלנו קרתה לאחר שעשינו שינוי במוצר שלנו (מה שנקרא Pivot). לאורך הדרך הבנו שהזמנה דרך צ׳אט היא מצויינת למשתמשים, אבל האימוץ של הטכנולוגיה בקרב הצרכנים יקח יותר זמן. ואז בהתאם לפידבק שקיבלנו מלקוחות, לקחנו את הידע שלנו בלמידת מכונה ובינה מלאכותית ופיתחנו מערכת למידה על משתמשים (פרדיקטיב AI) שיודעת מה אנשים יזמינו לפני שהם מזמינים (ואפילו לפני שהם קראו את התפריט). המערכת משתמשת בידע הזה כדי לתת שירות טוב יותר ללקוחות, כדי לייצר שיווק ממוקד לקוח ובכך מגדילה את המכירות של המסעדה. אחרי שהשקנו את המוצר החדש ראינו דרישה חזקה מאוד מהשוק ולקוחות פוטנציאלים התחילו לפנות אלינו בעצמם ולהתעניין במערכת.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

כנראה בערך אותו דבר וכנראה שהיינו משנים את המיקוד שלנו יותר מוקדם.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

לפני שמתחילים את הסטרטאפ. ההימצאות בניויורק מאפשרת להבין באמת איך השוק עובד. האפשרות לדבר עם לקוחות ולהתייעץ איתם לגבי מוצר שרוצים לבנות היא משהו שנותן יתרון משמעותי ויכול לקבוע אם החברה שלך תתרומם. בשבילנו היה גם מצויין לשבת בסוסא, שזה מתחם עבודה משותף לסטרטאפים עם הרבה סטרטאפים ישראלים וכך נחשפנו מהתחלה ליזמים אחרים, למשקיעים ולחברות דרך רשת הקשרים של גיא פרנקלין, ממיסדי סוסא ניו יורק ושל סוסא.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

מיליון וחצי דולר.

 

מחפשים עובדים?

כן, בעיקר במכירות.

 

www.goparrot.ai

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.

WWW.IsraeliMappedinNY.com


פורסם לראשונה 06/07/2018 14:17

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מובילים לגידול של 30% בהכנסות הרשת. מייסדי החברה
מומלצים