שתף קטע נבחר

דו"ח: "המתקפה הכימית בדומא לא כללה גז עצבים"

בחודש אפריל נהרגו עשרות סורים ויותר מאלף נפצעו במתקפה כימית של צבא אסד בעיר דומא צפונית מזרחית לסוריה. הקהילה הבינלאומית דרשה לפעול נגד אסד ומומחים נכנסו לאזור כדי לאסוף דגימות. דו"ח ראשוני של הארגון למניעת הפצת נשק כימי מעלה כי לא נעשה שימוש בגז עצבים אלא בכלור

 

זה היה אחד ממעשי הטבח הנוראיים שביצע משטר אסד בסוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בשנת 2011 וכעת מגיעים הממצאים: דו"ח ראשוני של הארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW) שפורסם הערב (ו') מעלה כי לא נמצאו הוכחות לשימוש בגז עצבים במתקפה הכימית שביצע צבא אסד בדומא שבמזרח רוטה בחודש אפריל האחרון.

 

לפי הדו"ח, הדגימות שנאספו על-ידי צוותי המומחים שהגיעו לאזור העלו תוצאות חיוביות לגז מסוג כלור. במתקפה הכימית נהרגו עשרות סורים ונפצעו יותר מאלף בני אדם.

ילדים פצועים בסוריה (צילום: רויטרס)
ילדים רבים היו בין הנפגעים במתקפה הכימית(צילום: רויטרס)

ילד פצוע בסוריה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מיכל גז כלור ()
מיכל גז כלור שאותר אחרי המתקפה של צבא אסד
 

בסרטוני וידאו שהופצו מדומא נראו פצועים מטופלים. הצוות שטף את פניהם של הנפגעים ופעוטות קיבלו טיפול באמצעות משאפים. ארגון הסיוע הרפואי הסורי-אמריקני (SAMS) דיווח שפצצת כלור שפגעה בבית חולים בדומא הרגה שישה ו"פצצה נוספת עם כמה חומרי לחימה כימיים פגעה בבניין סמוך". סוריה וגם רוסיה הכחישו את הטענות.

 

בדיון חירום במועצת הביטחון אמרה ניקי היילי, השגרירה האמריקנית באו"ם, שארה"ב תגיב למתקפה בלי קשר לתגובה של המועצה. "העולם חייב לראות שנעשה צדק", אמרה. רוסיה הטילה וטו על חקירת האירוע עד למסקנות הצוותים המומחים שנשלחו לדומא.

 

המתקפה הכימית על דומא הגיעה בסופה של אחת המתקפות הקטלניות ביותר בשבע שנות המלחמה בסוריה עם כ-1,700 אזרחים הרוגים במזרח רוטה. הנשיא האמריקני דונלד טראמפ איים שיגיב באופן מהיר וקשה כלפי סוריה אם יתברר שתקיפה כזו אכן בוצעה, אך הוא לא פעל. 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים