שתף קטע נבחר

המלווה מראש פינה

עדן עמירב גדל במקום הכי שליו שיש, וכנראה שהיה לו משעמם אז מגיל 16 הוא יוזם. עכשיו, עוד לא בן 30, הוא מנכ”ל חברה שעוזרת לעסקים קטנים לקבל הלוואות בעולם הגדול

כבר בגיל 16 ידע עדן עמירב כי הוא רוצה להיות יזם. מה שהוא לא ידע, זה שעוד לפני שיגיע לגיל 30 כבר תהיה לו חברה שתגלגל מיליוני דולרים בשווקים שבין ישראל, ארה”ב ואפילו אוסטרליה.

 

החברה שלו, ‘לנדינג אקספרס’, שפתחה החודש את משרדיה בסיליקון וואלי, מסייעת לעסקים בכל הגדלים לגייס כאן הלוואות תוך, לעיתים, 48 שעות.

הרעיון שעומד מאחורי החברה הוא מעין זירת מסחר דיגיטלית של הלוואות לעסקים, שמאפשרת לעסקים לקבל אותן במהירות גדולה.

 

רק בן 29, עמירב גדל בראש פינה והראש שלו החל לקדוח רעיונות כבר כשהיה נער. “אני מניח היה לנו די משעמם”, הוא מספר. “מה שהוביל אותי, ביחד עם שני חברים נוספים, להקים חברה לשיווק אונליין לקידום אתרים. לאחר מכן, בימי הצבא, הקמנו את מייפל, סוכנות שיווק דיגיטלית. אני זוכר", הוא מתאר, "שהייתי מגיע עם המדים ועובד בעיקר על כל מה שקשור בענייני החברה”. מייפל, שפועלת עד היום, הלכה והתפתחה עד המכירה המוצלחת לפני כמה שנים.

 

עמירב החליט אז שזה הזמן שלו לעשות הפסקה, אבל אם ציפיתם שהוא יארוז תרמיל להודו או יגלה את אמריקה, אתם בכלל לא בכיוון. עמירב חלם על חופשה בתל אביב. "הייתה לי רשימה של דברים שחלמתי לעשות בחופש. לעבור לתל אביב, ללמוד גיטרה ולמצוא בת זוג”.הוא סימן וי על כל אחת מהמשימות ומיהר למטרה הבאה.

 

 

"ידעתי שאחזור ליזמות והתחברתי לשותפים נוספים, שגם הם יזמים סדרתיים”, הוא מתאר את חבריו ושותפיו עירי עמירב (שהוא גם בן דודו), אמיר לייטסדורף וגיא ציפורי. ביחד החליטו להיכנס לתחום ההלוואות, שבמסגרתו, מסביר עמירב, ידעו שיש להם הרבה מה לתרום. "חיפשנו תחום גדול עם שוק אינסופי כמו ביטוח והלוואות ומצד שני תחום שעדיין לא מספיק דיגיטלי. היו לנו אקסלים שניתחו כל מיני תחומים ותחום ההלוואות מאוד דיבר אלינו. ידענו שיש מיליארדי דולרים של הלוואות אשר יכולות לסייע לעסקים ברגעי הכי קריטיים, והתהליך לקבל אותן הוא מסורבל וקשה, כזה שלא מעט פעמים, משתבש בדרך”.

 

החברה הוקמה ב-2016, ובארה”ב ובאוסטרליה פועלת כבר משנת 2017. היא מציעה טכנולוגיה מיוחדת המאתרת עבור עסקים קטנים ובינוניים הלוואות בתנאים הטובים ביותר עבורם. התהליך חינמי, דיגיטלי וזריז. האלגוריתמים ממפים את מאפייני העסק, חוזים מהם סיכוייו לקבל הלוואה, ומתאימים לו את הגוף הפיננסי שבאמצעותו קיימת הסבירות הגבוהה ביותר לקבלת המימון.

 

במקביל, גם חברות ההלוואות מיהרו לשלב את פעילותן עם החברה הישראלית, כשהם נהנים משיפור ביחס ההמרה בין מספר הלקוחות המגיעים אליהם לבין אלו שלוקחים הלוואה בפועל. עדן מספר כי מאז שהחלה החברה לעבוד, אחוז ההלוואות המאושרות גדל פי חמישה.

 

"הרעיון היה לפתח פלטפורמה לעסקים קטנים שיכולים למלא בקשה להלוואה ואנחנו נדאג לחבר אותם עם המלווים המתאימים להם. מצד אחד יש בעולם הזה הרבה מאוד מלווים וכל אחד מחפש סוג אחר של עסק, מצד שני בתוך השוק יש בקשות שונות, דרישות מגוונות ותנאים אחרים, ולפעמים החיפוש והסירבול שבשלבי הבקשה יכולים להוות מכשול ברגעים שבהם מהירות היא שם המשחק”.

 

- ()
עדן עמירב. "דואגים שהמלווים יתנו יחס טוב".

 

את התהליך הוא מתאר כפשוט למדי. "אנחנו עובדים עם 30 חברות גדולות ואחרי הסינון שלנו, מציעים תוך כמה שעות חיבור לשניים עד שלושה מלווים שמתחרים אונליין על הלקוח. הם מקבלים את כל הפרטים. זה יכול לקחת בין שלש שעות ועד יומיים בערך”.

 

זה מתחיל בשאלון, פרטים כמו קרדיט של בעל העסק, הכנסות חודשיות של העסק ועוד. "אני מאמין שעדיף להגיע דרכנו להלוואות, כי ברוב המקרים, לעבור תהליך עם מלווים שלא מתאימים לך, כשגם ככה אין לך זמן, יכול להיות מדאיג, מלחיץ, והרבה פעמים משבש את המטרה. אנחנו כמו קבוצת כוח כי אנחנו מייצגים את מגיש הבקשה מול המלווים. אנחנו גם דואגים שהמלווים שאיתם אנחנו עובדים יעניקו יחס טוב ואמין. אנחנו ביחסים צמודים איתם”.

 

לאחרונה הודיעה החברה בארץ ובארצות הברית כי השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 2.7 מיליון דולר. ההון שגויס ישמש להמשך פיתוח הפלטפורמה החדשנית, המקשרת בין עסקים הזקוקים להלוואות הון ובין גופים פיננסיים. זאת, בנוסף להרחבת פעילות החברה בארצות הברית ובאוסטרליה. הכנסות החברה מגיעות מאחוזים שמועברים אליה מכל הלוואה שנסגרת. עד כה, לנדינג אקספרס סייעה לעסקים לקבל מימון בסך מצטבר של יותר מ-50 מיליון דולר, וצפויה לשלש את הפעילות שלה בארצות הברית ברבעון השני של 2018.

 


פורסם לראשונה 07/07/2018 01:16

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים