שתף קטע נבחר

הבוגר: האם זה המונדיאל של אדן הזאר?

אלגנטי, מלהיב, מנהיג וזה שהשווה שיא בן 52 שנה. ניימאר? מסי? רונאלדו? הסופרסטאר של נבחרת בלגיה הוא הכוכב הכי גדול שעוד נשאר במונדיאל. זה יסתיים בגביע היסטורי? יאיר קטן, שליחנו למונדיאל, על השחקן שמוטט את ברזיל

אדן הזאר נבחרת בלגיה (צילום: AFP)
מוטט את ברזיל. הזאר(צילום: AFP)

 

אמש, על הדשא בקאזאן, התפתח אתגר מעניין במחצית השנייה. נבחרת בלגיה שלחה את הכדורים שלה לרגליים של הקפטן אדן הזאר, והקהל הברזילאי - כמו גם השחקנים שלו - היו יכולים רק לנחש מתי הזאר ייכנע.

 


 

 

אבל זה לא קרה. הוא פתח לעצמו שטחים, נע אליהם והחזיק את הכדור. כשמגן בא לסגור אותו, הוא התעלם ממנו והמשיך לאיזה כיוון שרק בחר. הדרך היחידה לנצח באתגר הייתה לקוות שהזאר ימסור, כי הוא לא התכוון לאבד והאופציה הנוספת הייתה לתת לבלגיה כדור חופשי עם איזו עבירה. הוא סיים את ה-1:2 הענק על ברזיל עם 10 מ-10 בניסיונות כדרור של אחד על אחד, נתון שערורייתי באיכותו, והכמות הגדולה ביותר לשחקן שהשלים אותם ב-100 אחוז מאז מונדיאל 1966. הוא לקח את כל כדורי הגובה אליהם עלה ונגע בכדור 63 פעמים בסך הכל.

 

אדן הזאר נבחרת בלגיה (צילום: gettyimages)
אי אפשר להוציא לו כדור מהרגל. תשאלו את הברזילאים(צילום: gettyimages)

 

אדן הזאר נבחרת בלגיה ניימאר נבחרת ברזיל (צילום: gettyimages)
התמונה שרגישה. הזאר מנחם את ניימאר(צילום: gettyimages)

 

הקרבות בין רומלו לוקאקו לז'ואו מירנדה שעשה הכל כדי למנוע מהחלוץ הענק לעבור אותו היו בולטים יותר, אימתניים, אבל זו הייתה האלגנטיות של הזאר שנתנה אוויר להגנה ותיסכלה באמת את ברזיל. והכל בנונשלנטיות מוחלטת. בלי לשאוג כמו לוקאקו, בלי לסמן לקהל לעודד כמו קווין דה בריינה. הקפטן דאג למוטט את ברזיל בשקט (ואז גם יצא גדול כשניגש לנחם את ניימאר).

 

וזה מה שהוא עושה מתחילת הטורניר. נגד טוניסיה, למשל, נדמה היה שמתי שרק ירצה הוא מסוגל לכבוש עוד שער או ליצור הזדמנות. בדקות הקאמבק מול יפן, הכדור היה ברגליים שלו. ועם ההזזה של קווין דה בריינה קדימה ברבע הגמר מול ברזיל, הזאר קיבל יותר אחריות בניהול המשחק ועשה זאת בצורה מופלאה. הוא לא הבקיע או בישל במשחק, אבל היה הטוב על המגרש, כפי שהוא טוב בשחקני בלגיה במסע הראשון לחצי גמר המונדיאל מאז 1986. הקשר אקסל ויטסל כבר סיכם אחרי הניצחון על ברזיל: "אני חושב שהוא עומד להיות המצטיין של המונדיאל".

 

המשך ישיר לעונה הנפלאה שלו בצ'לסי. הזאר (צילום: getty images) (צילום: getty images)
המשך ישיר לעונה הנפלאה שלו בצ'לסי. הזאר(צילום: getty images)

 

מדובר בהמשך ישיר לעונה המעולה שלו בצ'לסי, עם הבדל אחד בולט: בבלגיה יש לו את העונג לשתף פעולה עם קישור מבריק וחלוץ יוצא דופן. בצ'לסי, שהתחילה את השנה כאלופת אנגליה, הכל היה כבוי ורדום לאורך העונה, כשרק הוא ואולי גם מרקוס אלונסו ותיבו קורטואה תורמים את חלקם. הימים בהם נע בקיצוניות בכושרו משנה לשנה חלפו. הזאר הוא כבר סכנה תמידית ליריב - ויותר מכך, המנהיג הבוגר שבלגיה חיכתה שיהיה. לא רק שמדובר באחד השחקנים הגדולים בעולם, הוא הגדול ביותר שנשאר בטורניר, אחרי שכריסטיאנו רונאלדו, לאו מסי וניימאר הודחו.

 

אדן הזאר נבחרת בלגיה ניימאר נבחרת ברזיל (צילום: gettyimages)
ככה זה נגמר ביורו 2016, זוכרים?(צילום: gettyimages)

 

הזאר כבר היה בסרט הזה בעבר, עם נבחרת מוכשרת מאוד. אבל ייתכן שתפקיד המנהיג היה גדול עליו. אבל כל מה שבלגיה עברה חישל אותו, והוא השתנה. הוא הודה לאחרונה שההפסד לוויילס ברבע גמר יורו 2016 ממשיך לרדוף אותו, וזה מה שדוחף אותו קדימה. הוא בעצמו דוחף קדימה - עוד לפני המשחק הנהדר על חשבון ברזיל, הוא הוביל את כל שחקני המונדיאל בהוצאת הנבחרת להתקפות מתפרצות, בין אם במסירה או בכדרור. ולפעמים זה גדול יותר מנתונים, כפי שהזאר אמר פעם: "אנשים כיום אובססיביים למספרים". וזה לא שהזאר גרוע בכך - 17 שערים בכל אחת משתי העונות האחרונות בצ'לסי - אבל אולי בגלל שלא מדובר בעשרות כיבושים מדי שנה הוא לא מוזכר בדיונים של הגדולים מכולם.

 

אבל הזאר רק בן 27, ויכול להיות שבשנה הבאה כבר יקבל הכרה מסוג אחר. קודם כל, לכו תדעו אם הוא לא יהיה אלוף עולם. מעבר לכך, אחרי שריאל מדריד תמכור כצפוי את רונאלדו ליובנטוס, הכוונה שלה היא להשלים סוף סוף את המרדף אחרי הזאר, שחקן בו היא מעוניינת כבר זמן רב. ההערכות הן שריאל תציע לצ'לסי 250 מיליון יורו עבור הזאר, קורטואה ואלונסו. בריאל של ז'ולן לופטגי הוא יכול לקחת את עצמו רמה נוספת קדימה.

 

הרשתות החברתיות בערו אחרי המשחק, והגולשים עסקו בעיקר בהשוואות בין הזאר לניימאר. שני מספרי 10, שני מנהיגים, אבל אחד המשיך לאכזב ולא מצא את עצמו למרות הציפיות הגדולות, בעוד השני פשוט זרח על המגרש. אלו היו 90 דקות מושלמות של שחקן שחייבים לתת לו יותר כבוד.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים