שתף קטע נבחר

הכי מוזרם: דרייק חצה מיליארד השמעות בשבוע אחד

האלבום החדש, "סקורפיון", שובר שיאי השמעות בסטרימינג ברחבי העולם. איך זה קשור לרשימת השירים הארוכה במיוחד?

שיא של סטרימינג: האלבום החדש והחמישי במספר של דרייק, "סקורפיון", חצה את רף מיליארד ההשמעות בסטרימינג במהלך השבוע הראשון לשחרורו ברחבי העולם. בארצות הברית בלבד הוא זכה לקצת יותר מ-745 מיליון השמעות, ועבר בקלות את השיק הקודם של הראפר פוסט מאלון, שעמד על כ-431 מיליון השמעות בשבוע הראשון.

 

מתוך הקליפ I'm Upset (מתוך הקליפ)
דרייק, מתוך הקליפ I'm Upset(מתוך הקליפ)

 

שיא ההשמעות היומי באפליקציות הסטרימינג המוזיקליות המובילות, ספוטיפיי, אפל מיוזיק ואמזון מיוזיק, נשבר גם הוא על ידי דרייק, שגרף כ-300 מיליון השמעות ב-24 השעות הראשונות בהן האלבום היה זמין.

 

כפי שפורסם, מספר ההשמעות האסטרונומי עשוי להיות מושפע מפעילות שיווקית אגרסיבית במיוחד: בשבוע שעבר התרעמו משתמשי הפרימיום של ספוטיפיי על כך שהשירות מקדם את האלבום של דרייק על גבי הפלטפורמה, באופן שאינו הולם את מודל התשלום עבור אי-חשיפה לפרסומות. לטענתם, קידום אגרסיבי כל כך משול לפרסום, וחלקם אף דרשו החזר כספי.

 

סיבה אפשרית נוספת להצלחה המטאורית של דרייק, קשורה בהחלטות אסטרטגיות יותר, ואמנותיות פחות: על פי תקנות של של RIAA, איגוד תעשיית המוזיקה בארצות הברית משנת 2016, השמעות בסטרימינג נספרות כמכירות אלבומים עבור מעמד אלבום "זהב" או "פלטינה". 1,500 השמעות בסטרימינג נספרות כרכישת אלבום אחד.

 

ההחלטה הזאת מובילה לתופעה מורגשת: יותר ויותר אמנים משחררים אלבומים ארוכים במיוחד, על מנת לזכות ביותר השמעות וכך להגיע למעמד מכירות גבוה. "סקורפיון" של דרייק הוא דוגמה מצויינת, מאחר והוא מכיל לא פחות מ-25 שירים, ולא בטוח שכולם היו עוברים את המסננת האמנותית. כך או כך, השיא החדש מדגים את התממשות החזון הטכנולוגי עבור תעשיית המוזיקה כולה, וסביר להניח שהוא לא יישבר בקלות בזמן הקרוב.   

 

 

   

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים