שתף קטע נבחר

בתגובה לעפיפוני התבערה: מעבר כרם שלום ייסגר

מעבר הסחורות ייסגר למעט ציוד הומניטרי - בין היתר מזון ותרופות - שיאושרו באופן פרטני על-ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי לא יתבצע כל ייצוא או שיווק סחורות מרצועת עזה

 

 

האם סגירת המעבר תסייע במאבק נגד עפיפוני ובלוני התבערה ? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים (יום ב') כי החליט יחד עם שר ביטחון אביגדור ליברמן "להכביד את ידינו על שלטון החמאס ברצועת עזה באופן מיידי". הוא ציין כי במסגרת המדיניות ייסגר היום מעבר כרם שלום.

 

בצה"ל אמרו כי ראש הממשלה ושר הביטחון החליטו לקבל את המלצת הרמטכ''ל לסגור החל מהיום את מעבר הסחורות כרם שלום למעט ציוד הומניטרי - בין היתר מזון ותרופות - שיאושרו באופן פרטני על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי לא יתבצע כל ייצוא או שיווק סחורות מרצועת עזה.

העברת חבילות סיוע הומניטארי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום (צילום: דובר צה
מעבר כרם שלום. ארכיון(צילום: דובר צה"ל)

זה אינו הצעד היחיד. בנוסף, הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה למשך עונת הדיג בשלושת החודשים האחרונים משישה מיילים ימיים לתשעה מיילים ימיים המסתיימת היום - לא תוארך, ומרחב הדיג יוחזר היום לטווח שישה מיילים.

 

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטארית ברצועה בדרכים רבות. עם זאת ולאור המצב שבו ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף - ננקטו צעדים אלו. באם תמשך התופעה ימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי לנעשה ברצועת עזה ולהשלכות ממנו. חמאס הוא שגורר את תושבי הרצועה לתהום, צה"ל ימשיך ויפעל ככל שיידרש על מנת לשמר את האינטרסים הבטחוניים של מדינת ישראל".

 

ביום שבת האחרון צוינו 100 ימי תבערה בדרום, מאז שהעפיפון הראשון נפל על אדמת עוטף עזה ב-30 במרץ. מדי יום פורצות כעשרים שריפות. האש מכלה מדי יום עוד ועוד אתרים, אלפי דונמים של יערות, שטחים חקלאיים ושדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
מעבר כרם שלום. ארכיון
צילום: דובר צה"ל
מומלצים