שתף קטע נבחר

חודר בונקרים עם טווח משופר: תיעוד מניסוי בטיל "גיל 2"

הניסויים הדגימו כיצד הטיל נגד טנקים החדש חודר קיר בטון מזוין בעובי של כ-20 סנטימטרים, בונקרים וחדרי מוצב מבוצרים. מפעילי הטיל בניסוי הדגימו את אחד מיתרונותיו: ירי ללא קו ראייה ישיר

 

 

 

ברפאל החלו באחרונה לספק לצה"ל ולצבאות נוספים - בעיקר באירופה - את הגרסה החדשה של טיל הנ"ט הישראלי הוותיק, "גיל 2", שנמצא בשירות מזה יותר משני עשורים. הניסויים, כחלק מהמשך שיפור מערכת הטיל, נערכו בשבועות האחרונים בשדות ניסויים בדרום הארץ ובמקומות נוספים בעולם.

 

הניסויים הדגימו כיצד הטיל החדש חודר קיר בטון מזוין בעובי של כ-20 סנטימטרים, בונקרים וחדרי מוצב מבוצרים. מפעילי הטיל בניסוי הדגימו את אחד מיתרונותיו: ירי ללא קו ראייה ישיר. בסרטון לעיל ניתן לראות גם הדגמה מירי מבצעי של "קרוב משפחתו" של הגיל - טיל התמוז - כשהוא פוגע ברכב בדרום לבנון, באירוע מבצעי שארע בעבר - על בסיס אותה שיטת ירי.

 

הטיל החדש הוא בעל טווח משופר של 5.5-6 קילומטרים ולא ארבעה כבעבר. משקלו הכולל הוא 13.2 ק"ג, וגרסתו החדשה מפחיתה רק כמה מאות גרמים ממשקלו - למרות מקצה השיפורים שעברה המערכת.

 

טיל הנ
(צילום: רפאל)

טיל הנ
(צילום: רפאל)

טיל הנ
(צילום: רפאל)

טיל הנ
(צילום: רפאל)
 

הטיל כולל ראש קרב שמשחיל לתוך החלל הפנימי שאליו חדר מטען שמתפוצץ בתוכו ומפזר מאות רסיסים קטלניים. הגרסה החדשה מאפשרת גם ליזום (לפוצץ) את ראש הקרב של הטיל בעודו באוויר, למשל על חוליית מחבלים שמסתתרת בשיח.

 

גורם בחברת רפאל הסביר כי "הטיל הוא רב-משימתי עם יכולת חדירות משופרת ב-30% מול שכבות מיגון של כלים משוריינים. מערכת הטיל יכולה גם לקחת נקודת ציון מגורם שלישי, לדוגמה ממל"ט, ולשגר את הטיל גם ללא קו ראייה ישיר של הלוחמים למטרה. בכך הכוח לא חושף עצמו והטיל עף במרום קשתי לגובה של 240 מטרים עד לפגיעה מפתיעה ביעד".

 

לפני כחודש נערכה לראשונה בדרום תחרות גיל בינלאומית לראשונה בין אלופי צה"ל בטיל גיל, צוות מפלוגת הנ"ט של גדס"ר גבעתי, לצוותים מקבילים מצבאות באירופה, בסיומה זכה הצוות ההולנדי במקום הראשון.


פורסם לראשונה 10/07/2018 22:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רפאל
מתוך תיעוד הניסוי
צילום: רפאל
מומלצים