שתף קטע נבחר

מהנדס אפל מואשם בגניבת סודות מסחריים לטובת חברה סינית

העובד מואשם כי לקח איתו הביתה ציוד טכני והעתיק כמויות גדולות של מידע חסוי, הקשור בפרויקט המכונית האוטונומית של אפל עליו עבד, ובניסיון להעבירו לסטארט-אפ סיני. הוא צפוי לעמוד בפני 10 שנות מאסר וקנס של 250 אלף דולר

מהנדס של אפל נעצר על ידי האף.בי.איי, ומואשם בגניבת סודות מסחריים הקשורים לפרויקט המכונית האוטונומית של החברה, ובניסיון להעבירם לחברה סינית. נגד העובד, שיאולנג זנג, הוגש כתב אישום והוא יעמוד לדין בבית משפט פדרלי.

 

האקר אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
גניבת סודות מסחריים באפל(צילום: shutterstock)

 

שיאולנג עבד באפל החל מדצמבר 2015 ועד מאי 2018. הוא היה חלק מהצוות שעבד על פרויקט המכונית האוטונומית של אפל - פרויקט סודי שטרם נחשפו פרטים בנוגע לו. באופן ספציפי, הוא עסק בבדיקת מעגלים חשמליים. בחודש אפריל האחרון חזר שיאולנג מחופשת הורות, והודיע לממונים עליו כי הוא מתפטר כדי לחזור ולטפל באמו החולה בסין. בנוסף, דיווח כי בכוונתו להתחיל לעבוד בסטארט-אפ סיני בשם Xpeng - העוסק בפיתוח טכנולוגיות למכוניות אוטונומיות, וגייס בין השאר כסף מענקית הסחר האלקטרוני הסינית "עליבאבא". חברת Xmotors, החברה-הבת האמריקאית שלו, הכחישה כי העובד העביר מידע רגיש.  

 

שיאולנג עורר את חשדם של אנשי מחלקת האבטחה באפל, שביצעו בדיקה פורנזית מקיפה של המחשב והטלפון של שיאולנג, לאורך תקופת עבודתו בקמפוס החברה. התברר כי בין השאר הוא העתיק והוריד כמויות גדולות של מידע חסוי, ואף לקח עמו הביתה ציוד טכני והעביר מידע נוסף ללפטופ של אשתו. העובד הודה לבסוף כי הוציא מידע רגיש מהחברה. אפל העבירה את המידע לאף.בי.איי, שביצעו חיפוש בביתו. בסוף השבוע האחרון שיאלונג ניסה לעלות על טיסה לסין – אך נעצר על ידי סוכני אף.בי.איי רגע לפני העלייה למטוס.

 

שיאולנג יעמוד למשפט בקליפורניה, ואם יורשע הוא צפוי לקבל עונש של 10 שנות מאסר וקנס כספי בגובה 250 אלף דולר. "אפל לוקחת את נושא הסודיות והגנת קניין רוחני ברצינות רבה. אנו עובדים עם הרשויות ונעשה הכל כדי להבטיח שהנאשם ויתר המעורבים בפרשה יתנו דין וחשבון למעשיו", נמסר מהחברה.

 

לא הרבה ידוע על מיזם המכונית האוטונומית של אפל. לפי פרסומים מהשנים האחרונות, אפל השקיעה רבות בקבוצה לפיתוח רכבים ללא נהג. בהמשך, הפרויקט עבר צמצומים, והקבוצה החלה לעסוק בפיתוח תוכנה בלבד עבור רכבים אוטונומיים, ולא בבניית רכב שלם. לאחרונה אפל חברה ליצרנית הרכב פולקסווגן, לצורך הפעלת שירות נסיעות של רכבים אוטונומיים עבור עובדיה בעמק הסיליקון. ככל הידוע, כרגע אין תוכניות להרחבתו לשירות מסחרי של ממש או להשקת הטכנולוגיה מחוץ לחברה.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
גניבת סודות מסחריים
צילום: shutterstock
מומלצים