שתף קטע נבחר

אחר שנתיים וחצי: ניצב בדימוס ברונו שטיין לא יועמד לדין משמעתי

פרסום ראשון: ראש אגף התנועה של המשטרה בעבר נחקר בחשד לעבירות שוחד במסגרת פרשת רונאל פישר. במרץ 2016 מח"ש החליטה לסגור את התיק הפלילי נגדו באותה עת ששטיין החליט לפרוש מהמשטרה ולהסתפק בדין משמעתי בלבד. כעת הוחלט לסגור גם את ההליך המשמעתי

 

ברונו שטיין בעת ששימש כניצב במשטרה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ברונו שטיין בעת ששימש כניצב במשטרה(צילום: מוטי קמחי)

הסתיים בלא כלום: המשטרה חזרה בה מכתב האישום בבית הדין המשמעתי נגד ניצב בדימוס ברונו שטיין שנחשד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת חקירת פרשת רונאל פישר לפני שלוש שנים. כך נודע ל-ynet. בסופה של חקירת מח"ש הוחלט לסגור את התיק הפלילי ולהעבירו לבית הדין למשמעת במשטרה והיום (ה') הודיעה ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב גילה גזיאל, לשטיין כי הוחלט גם לגנוז את כתב האישום המשמעתי. המשטרה אישרה את הפרטים.

 

שטיין נחקר בחשד שקיבל טובות הנאה מפישר, ואז שוחרר למעצר בית. שמו עלה במסגרת חקירת מלכה, שטען כי שטיין קיבל לכאורה טובות הנאה מפישר, כמו למשל מימון טיסה ונופש בחו"ל. לפי עדותו של מלכה, שעדיין נבדקת, לפישר ולשטיין המתינה שיירת לימוזינות עם הנחיתה בחו"ל שהובילה אותם לנופש.

 

בנוסף, במסגרת החשדות שעלו, נטען כי פישר הציע לשטיין להתמנות לדירקטור בחברת ב. יאיר, החברה הציבורית של יאיר ביטון, אחד מלקוחותיו של פישר. כל אלה כאמור עוד בהיותו קצין בדרגת ניצב במשטרה. פישר אף נהג להתהדר בקשריו עם הניצב בפני לקוחותיו ובפני לקוחות פוטנציאליים, בדומה להתהדרות בקשריו עם מלכה.

איציק כהן  ()
עורך הדין איציק כהן

שטיין פרש מהמשטרה במרץ 2016 הודיעה מח"ש כי היא סוגרת את התיק הפלילי ומעבירה אותו להליך משמעתי. בהודעה מטעם מח"ש נמסר אז כי ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה וכי "ההחלטה להסתפק בהעמדה לדין משמעתי התקבלה לאחר שנמצא כי במישור נורמטיבי זה קיים מענה מידתי וראוי להוקעת כשליו של שטיין, אשר פרש בינתיים מהמשטרה. מחלקת המשמעת מסרה למח"ש כי בתום בחינת הראיות הוחלט להעמידו לדין בגין עבירת התנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה".

 

עו"ד איציק כהן, המייצג את שטיין מסר: "מרשי נחקר כחשוד בעבירות שונות נוכח קשרי החברות שהיו בינו לבין מר רונאל פישר- עבירות שנולדו במוחו הקודח של מר ערן מלכה. למרות החקירה האגרסיבית שעבר במחלקה לחקירות שוטרים עמד מר שטיין על חפותו וסיפק לחוקרים שלל ראיות בדבר חפותו. מר שטיין מצר על האופן שבו נפתחה ונוהלה נגדו חקירת מח"ש ההזויה לפני כשלוש שנים ושמח כי נכשל הניסיון הנואל להכפיש את שמו לאחר 30 שנות שירות כאיש משטרה מצטיין במגוון תפקידים מרמת הבלש ועד מפקד אגף ומחוז במשטרה וחבר בכיר בסגל הפיקוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ברונו שטיין
צילום: גיל יוחנן
מומלצים