שתף קטע נבחר

רה"מ: נאיץ את ההשקעה בעולם המתפתח

הממשלה עתידה לקבל בתחילת השבוע הבא החלטה בדבר חיזוק הקשרים הבינלאומיים עם העולם המתפתח והגדלת הייצוא בהתאם ליעדים שנקבעו על ידי האו"ם. לשם כך תוקם ועדה בינמשרדית, שתבחן כיצד לסייע לחברות ישראליות להשתלב בפעילות הפיתוח

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ו') כי ישראל תצטרף למאמץ הגלובלי לפיתוח בינלאומי בהתאם ליעדים שקבע האו"ם. במסגרת זו, הממשלה עתידה להחליט בתחילת השבוע (א') על חיזוק הקשרים הבינלאומיים עם העולם המתפתח והגדלת הייצוא, תוך סיוע לחברות ישראליות להשתלב בפעילות הפיתוח של המדינות המפתחות.

 

לשם מימוש ההחלטה, תוקם ועדה בין משרדית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שתקבע את מדינות היעד ותחליט באילו כלים להשתמש לעידוד המגזר הפרטי הישראלי להשתלבות בפיתוח הבינלאומי, הסרת חסמים, פתרון כשלי שוק, הפחתת סיכונים ובחינת אפשרות להקמת מוסד פיננסי ישראלי לפיתוח. בסיום עבודת הוועדה יוגשו מסקנותיה לראש הממשלה ושר האוצר.

 

בהודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה צוין, כי ישראל תייצר פתרונות ליעדי הפיתוח שנקבעו על ידי האו"ם בתחומי מים, חקלאות ותזונה, בריאות, חינוך וטכנולוגיה. על פי האו"ם, על מנת להשיג את היעדים עד שנת 2030, נדרשים 4 טריליון דולר בשנה. כפי שצוין, ישראל היא בעלת יתרון יחסי בלפחות 5 מתוך 17 היעדים: ניהול מים, חקלאות מתקדמת, שירותי בריאות איכותיים ואוניברסליים, חדשנות ואנרגיה מתקדמת.

 

העולם המתפתח - 55% מהכלכלה העולמית

בלשכת רה"מ ציינו, כי הייצוא הישראלי מתרכז כיום במספר מצומצם של מדינות יעד, כאשר כרבע בלבד מופנה למדינות מתפתחות, וכי הוא נשלט על ידי מספר קטן של יצואנים גדולים, כאשר כמחצית מיצוא הסחורות מישראל נעשה על ידי כעשרה יצואנים בלבד.

 

עוד נמסר, כי העולם המתפתח מהווה כ-55% מהכלכלה העולמית והוא צפוי להוות קרוב לשני שליש ממנו בעוד כעשור. גם הצריכה הפרטית בעולם המתפתח עולה והיא צפויה לגדול מכ-18 טריליון דולר בשנה היום ליותר מ-30 טריליון דולר בשנה בתוך עשור. על פי התחזיות, לא פחות מ-70% מהצמיחה בתוצר העולמי בעשור הקרוב תגיע ממדינות מתפתחות.

 

ראש הממשלה נתניהו מסר, כי המהלך הממשלתי עתיד להביא למימוש הפוטנציאל הגלום בחברות הישראליות ולחזק את המשק הישראלי. "אנחנו ממשיכים לבסס את מעמדה של ישראל", אמר. "זהו צעד חשוב ראשון במעלה שמצטרף לשורת החלטות שאנחנו מובילים בנושא חיזוק הקשרים הכלכליים עם שווקים בינלאומיים, ובראשם הודו, סין ומדינות אפריקה ואמריקה הלטינית.

 

"מדינת ישראל היא מובילה עולמית בטכנולוגיה, חקלאות, מים ורפואה", הוסיף. "יש לנו פוטנציאל ייצוא אדיר שאנחנו עומדים לממש בזכות מדיניות נכונה. המהלכים שאנחנו מובילים יחזקו את המדינות המתפתחות, יחזקו את הכלכלה הישראלית ויגבירו את הפעילות של חברות ישראליות. כל אלה כמובן יתרמו רבות גם לקשרים המדיניים שלנו עם ארגונים בינלאומיים ועם מדינות העולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
רה"מ נתניהו
צילום: עמית שאבי
מומלצים