שתף קטע נבחר

צילום: AFP

דובר אונר"א בעזה: "לאנשים כבר אין מה להפסיד"

בצל ההסלמה סיפר עדנאן אבו חסנה במשדר ynet כי הרצועה הפכה לבית סוהר. הקיצוץ בתקציב של אונר"א כבר משפיע על הארגון: "כל שנה היינו מקבלים 360 מיליון דולר, השנה קיבלנו רק 60 מיליון". לדבריו, אם לא יהיה שינוי, הרצועה תהיה על סף פיצוץ

 

"חמאס ואף גורם פלסטיני, גם האנשים הפשוטים ברחוב, לא רוצים מלחמות, עד עכשיו לא שיקמו את ההרס ממלחמת 2014 (צוק איתן), אבל הבעיה המרכזית פה בעזה היא שלאנשים אין מה להפסיד, אין מחר בעזה, זה בית סוהר גדול, אין חלומות, אין יציבות, שני מיליון איש, 50 אחוז אבטלה, המגזר הפרטי לא עובד". עדנאן אבו חסנה, דובר אונר"א בעזה, התראיין היום (שבת) לאולפן ynet, כאשר ברקע נמשך ירי הרקטות מעזה והפצצות חיל האוויר.  

 

"אני בעיר עזה עכשיו, אנחנו שומעים כל הזמן את התקיפות, שומעים הפצצות פה ושם, אבל רחוק מהעיר עזה", סיפר אבו חסנה. "בתוך העיר לא היו תקיפות, אלא מסביב על הגבול, גם בצפון ובמזרח, אבל אנחנו שומעים את התקיפות האלה, מזל"טים וגם F16. האנשים מדברים על הסלמה, וכל הדברים האלה. יש חששות, חוששים מהסלמה, זה  מזכיר להם בדיוק את יולי 2014, יש זיכרון רע מכל מה שקרה בזמן הזה".

 

אבו חסנה מספר כי הקיצוץ שהטיל הנשיא דונלד טראמפ על אונר"א כבר מורגש בשטח. "כל שנה היינו מקבלים 360 מיליון דולר, השנה הזו קיבלנו רק 60 מיליון דולר, חלק גדול מהכסף הזה הולך לאוכל שאנחנו מספקים למיליון איש מהאוכלוסיה פה בעזה, כל שלושה חודשים, אני מדבר על אוכל בסיסי: שמן זית, לחם,  דברים כאלה. אין לנו כסף להמשיך לספק את האוכל לאנשים האלה, ואנחנו לא יודעים מה יקרה, אני חושב שהמצב של אונר"א לא כמו זה שהיה לפני שישה חודשים, המצב הידרדר, אנחנו הגורם המרכזי בעזה שמספק סיוע, אוכל, תרופות וגם לימודים, כמעט היחיד".

 

התלמידים בעזה נמצאים עכשיו בחופש?

"כן, אנחנו עוד לא יודעים אם נפתח את שנת הלימודים הקרובה. נחליט על זה בעוד חודש. מדובר ב-300 אלף תלמידים שחייבים ללכת לביה"ס".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
חלוקת מזון של אונר"א בעזה
צילום: MCT
מומלצים