שתף קטע נבחר

"אוהבים אותך, מלך ישראל": קובי פרץ שוחרר מהכלא

הזמר שנידון לשנה וחצי מאסר על שורת עבירות מס קיבל חנינה מהנשיא ושוחרר מהכלא אחרי 9 חודשים. הוא הרים ידיו והודה לאל עם שחרורו, ושמע את מעריציו קוראים לעברו: "קובי, אוהבים אותך"

 

 

 

קובי פרץ, אדם חופשי: כמעט תשעה חודשים לאחר שנכנס בשערי בית הסוהר מעשיהו שוחרר הבוקר (יום א') הזמר ממאסר. פרץ נידון לשנה וחצי מאסר על שורת עבירות מס, אבל הנשיא ראובן (רובי) ריבלין חתם על בקשת החנינה שלו ואפשר לו לעמוד בפני ועדת השחרורים, שהחליטה בחודש שעבר לקצר את עונשו.

 

בסוף השבוע שהה פרץ בחופשה והבוקר נכנס בחזרה לכלא מעשיהו, ממנו יצא שעות שלאחר מכן - שלא על מנת לשוב. עם יציאתו מבית הסוהר - ביחד עם רעייתו - הרים פרץ את ידיו, הודה לאל ובירך: "ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם משחרר אסורים". באותו הזמן חבריו ומעריציו קראו לעברו: "קובי אוהבים אותך", ו"קובי מלך ישראל, חי חי וקיים".

 

בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי פרץ סיכם שאמרגנו יוחאי יעיש יקבל את הכנסותיו מהופעות - ויעביר אליו 50 אחוז מהרווחים. כדי לחמוק מתשלום מס, הציג פרץ לאחר מכן מצג כוזב על הכנסותיו. פרץ, כך נטען, דרש מאמרגנו לחתום על חוזה למראית עין בלבד, ובו נתונים פיקטיביים של תאריכים והכנסות.

 

קובי פרץ משתחרר מכלא מעשיהו (צילום: יריב כץ)
קובי פרץ, אחרי שחרורו מכלא מעשיהו(צילום: יריב כץ)

קובי פרץ משתחרר (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)

קובי פרץ חוזר מחופשה לכלא מעשיהו (צילום: יריב כץ)
פרץ הבוקר בכניסה לכלא. חזר מחופשת סוף שבוע כדי להשתחרר(צילום: יריב כץ)

שני אילוז (צילום: אבי מועלם)
עו"ד שני אילוז בוועדת השחרורים בחודש שעבר(צילום: אבי מועלם)

בית משפט השלום בתל אביב גזר במאי 2016 שנתיים מאסר על פרץ, אך בית המשפט המחוזי קיבל לאחר מכן חלקית את ערעורו של הזמר, וקיצר את מאסרו לשנה וחצי. באוקטובר 2017 החל פרץ לרצות את עונשו. הנשיא ריבלין חתם באחרונה על בקשת החנינה של הזמר, במסגרת מתווה החנינות לשנת ה-70 של המדינה.

 

ריבלין קבע כי בשל החנינה, יוכל פרץ לעמוד בפני ועדת השחרורים ולמעשה קיצר את עונשו בשבועות ספורים. לפי החלטת הנשיא, הזמר היה יכול לעמוד בפני הוועדה כבר בחלוף מחצית מתקופת מאסרו. נקבע כי ההקלה בעונש מותנית בתשלום הקנס שהוטל על פרץ על ידי בית המשפט. פרץ אכן שילם את הקנס וועדת השחרורים החליטה בחודש שעבר לקצר את עונשו.

 

פרץ אמר למקורביו לאחר החלטת הנשיא: "אני נרגש מאוד ושמח. עברתי ייסורים, הצדק נעשה". את הזמר מייצגים עורכי הדין ציון אמיר, שני אילוז (שייצגה את פרץ גם בוועדת השחרורים), חיים לוי ואלדן דנינו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
קובי פרץ היום, אחרי השחרור
צילום: יריב כץ
מומלצים