שתף קטע נבחר

עדן בן בסט לא למד כלום / טור

כאוהד הפועל חיפה, רון נוטקין מתקשה לראות את החלוץ מפנה שוב עורף לקבוצה שהצילה את הקריירה שלו. הוא משוכנע שבבאר שבע לא מובטח לו מקום כשחקן מוביל, והוא צפוי להיות שם שחקן משלים במקרה הטוב

אני אוהד של הפועל חיפה מאז שאני זוכר את עצמי. מגיל 13 הייתי מנוי במשך לא פחות מ-13 שנה, בימים הטובים וגם בימים הרעים. אותם ימים רעים היו שנות הגלות בליגה השנייה. אי שם בשנת 2008, עשור לאחר האליפות ההיסטורית, שב עדן בן בסט לקבוצת נעוריו וכבש אותה בסערה. מאז הספיק לחזור לקבוצה לעוד שתי קדנציות ובכל פעם שחזר הוא הטביע חותם. אך בכל פעם שעזב זה נגמר רע. לו וגם לאוהדים.

 

אני לא נכנס לפרטי החוזה ולתהייה האם יואב כץ, שהוא בכלל לא טלית שכולה תכלת, נפנף את הקפטן במשא ומתן. אבל בן בסט לא למד דבר.

 

בכל פעם שעזב את הקבוצה, זה נגמר רע. בן בסט (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
בכל פעם שעזב את הקבוצה, זה נגמר רע. בן בסט(צילום: עוז מועלם)

זו הייתה עונת שיא שלא נראתה בהפועל חיפה כבר שנים, בן בסט פרח בה, והוביל את הקבוצה יחד עם שאר השחקנים לצמרת הליגה ולזכייה בלתי נשכחת בגביע המדינה.

 

בפעם הקודמת שבן בסט נתן תפוקה בהפועל חיפה הוא סיים כסגן מלך השערים של הליגה ומשם הגיע לנבחרת ישראל ולעונות טובות בליגה הצרפתית. אבל אז הוא חזר לארץ והגיע למכבי תל אביב, שם הוא החל שוב לשקוע. אז הגיעה הפועל חיפה והצילה לעדן שוב את הקריירה. אבל עדן לא למד מהטעויות (אדגיש שאני לא מעורה בפרטים ובחיכוך מול הבעלים יואב כץ) ועושה שוב את המעבר לאלופה – הפעם הפועל באר שבע.

 

בן בסט (צילום: עוז מועלם)
בן בסט. חוזר על אותה טעות(צילום: עוז מועלם)

 

אני אוהב את עדן. הוא שחקן נשמה ונותן הכל על המגרש, אבל הוא עושה בדיוק את אותה טעות שעשה בעבר. הפועל חיפה נתנה לו במה שהחזירה אותו למעמד שבו הוא שחקן לגיטימי. בהפועל באר שבע זה לא יקרה – בטח לא עכשיו, כשהוא בן 31.

 

אין לי ספק שהוא היה יכול לבסוף לפתור את המחלוקות מול כץ הבלתי צפוי. אחרי עונה כמו זו האחרונה, הוא היה חייב להמשיך ולהצעיד את הפועל חיפה, שבה הוא ללא ספק שחקן מוביל. בהפועל באר שבע? הוא יהיה שחקן משלים, אם בכלל. ברק בכר לא יוותר על אפשרות של הבאת חלוץ זר ברמה טובה בשביל המאבקים באירופה ועדן ישוב למצב שבו היה במכבי תל אביב – שחקן ספסל שלא רואה דקות.

 

והאוהדים? הם כנראה בדרך לעונה הפוכה לחלוטין מזו שהסתיימה בהנפת גביע. חבל עדן. חבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
עדן בן בסט
צילום: גיל נחושתן
מומלצים