שתף קטע נבחר

רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בשטח הרצועה

בשעה 17:36 הופעלה האזעקה בשני יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון, בעקבות זיהוי שיגור מעזה. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים וצה"ל מסר: הרקטה לא עברה את גדר הגבול. כשעה קודם לכן תקף חיל האוויר שתי עמדות של חמאס, שסמוך אליהן הופרחו בלוני תבערה לעבר שטח ישראל

 

 

השקט בעוטף עזה הופר אחר הצהריים (יום ב') לאחר שזוהה שיגור רקטה מרצועת עזה והופעלה אזעקת צבע אדום בשני יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. תושבים באזור דיווחו על שמיעת פיצוצים, וכעבור זמן מה הודיע צה"ל כי הרקטה התפוצצה בשטח הרצועה. מדובר באזעקה הראשונה שמופעלת ביישובי עוטף עזה מאז הלילה שבין שבת לראשון.

 

 

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר בתגובה: "הבוקר נפגשנו, ראשי המועצות של עוטף עזה, עם ראש הממשלה. קיבלנו מסר חשוב וחד-משמעי שכל עוד הפרחת הבלונים וההצתות של שטחנו ימשכו, לא תהיה הפסקת אש. במהלך היום המשיכה הפרחת בלונים והוצתו כמה שריפות בשטח המועצה. אנו מצפים למימוש ההבטחה למגר את טרור הבלונים וההצתות ומגבים את פעולות צה"ל לסיכול האיום ולהבטחת הביטחון והשקט ביישובינו".

שריפה בשמורת כרמיה (צילום: רשות הטבע והגנים ברק שחם)
שריפה בשמורת כרמיה, היום(צילום: רשות הטבע והגנים ברק שחם)

לאורך אחר הצהריים ממשיכים כוחות גדולים של כיבוי אש, רשות הטבע והגנים, קק"ל ותושבי עוטף עזה להיאבק בלהבות שכילו שטחים בשמורת כרמיה בין הקיבוצים כרמיה ויד מרדכי. בלון תבערה שהופרח בשעות הבוקר מרצועת עזה גרם לפרוץ השריפה הגדולה.

 

בעקבות זאת דיווחו פלסטינים כי צה"ל תקף שתי עמדות תצפית באזור בית חאנון וג'באליה. מדובר בעמדות סמוכות לנקודה שממנה שיגרו מחבלים את בלוני התבערה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לטרור האש שמוביל ארגון הטרור חמאס כנגד אזרחי ישראל וריבונותה.

 

הכוחות בשטח מסתייעים בשלושה מטוסי כיבוי שפועלים מהאוויר. בעקבות השריפה מכסה עשן כבד את אזור הקיבוצים באזור ובכללם זיקים, נתיב העשרה וארז. תושבים באזור דיווחו על תחושת מחנק, ובעקבות כך הומלץ להסתגר בבתים ולהגיף חלונות. 

 

אתמול פורסם כי צה"ל תגבר את סוללות כיפת ברזל במרחב גוש דן והדרום וגייס מילואים באופן נקודתי לתגבור מערך ההגנה האווירית. באופן חריג פורסם תיעוד מצולם מהסוללת בגוש דן. ייתכן שזו עדות לכך שמדובר בניסיון להעביר מסר אזהרה לחמאס, ופחות לכך שקיימת התרעה מודיעינית לאפשרות של ירי לאזור המרכז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רשות הטבע והגנים ברק שחם
שריפות היום בעוטף עזה
צילום: רשות הטבע והגנים ברק שחם
מומלצים