שתף קטע נבחר

האתגרים החדשים של כריסטיאנו רונאלדו

להפוך לראשון שזוכה בכדור הזהב בפעם השישית, להשוות שיא משנות החמישים, להניף את גביע האלופות שש פעמים ועם שלוש קבוצות שונות וגם לסמן וי על אליפות במדינה נוספת. רונאלדו מגיע ליובנטוס והנה כמה פסגות שהוא עדיין לא כבש

 

המשפט שחזר על עצמו הכי הרבה פעמים במסיבת העיתונאים בה הוצג כריסטיאנו רונאלדו ביובנטוס הוא "אני מחפש אתגרים חדשים". הרעב הבלתי נגמר הוא גם סוד הקסם של הפורטוגלי, שהעיד בעצמו כי "בזמן ששחקנים בגילי (33) הולכים לסין ולקטאר, אני רוצה להראות שאני לא כמו כולם ולהשאיר חותם בהיסטוריה".

 

CR7 זכה באינספור תארים אישיים וקבוצתיים וכבר עכשיו הוא אחד השחקנים המעוטרים בהיסטוריה של המשחק. למרות הכל, לכבוד המעבר ליובנטוס הנה עוד מספר אתגרים לא פשוטים בכלל, שעדיין נשארו לסופרסטאר.

 

כריסטיאנו רונאלדו יובנטוס (מתוך הטוויטר של יובנטוס)
כריסטיאנו רונאלדו. אחרים הולכים לסין, הוא רצה ליובה(מתוך הטוויטר של יובנטוס)

 

1. לזכות בפרס כדור הזהב בפעם השישית

אם לשפוט על פי סוכנויות ההימורים, על האתגר הזה רונאלדו צפוי לסמן וי כבר בסוף שנת 2018. הפורטוגלי נחשב לפייבוריט לזכייה והוא מקדים כרגע את חברו לשעבר בריאל מדריד לוקה מודריץ', את הלהיט של המונדיאל, קיליאן אמבאפה ואולי הכי חשוב את לאו מסי.

 

רונאלדו זכה בפרס היוקרתי חמש פעמים (2008, 2013, 2014, 2016, 2017) ויחד עם מסי הם נמצאים במקום הראשון במספר הזכיות לשחקן, מעל אגדות כמו יוהאן קרויף, זינדין זידאן ורונאלדו הברזילאי. בחירה שישית במספר ברכש החדש של יובה, תהפוך אותו לראשון בהיסטוריה שמגיע להישג האדיר הזה ותעניק לו עוד כמה נקודות בקרב מול פלה, דייגו מראדונה ולאו מסי על תואר השחקן הגדול בכל הזמנים.

 

שניהם זכו בכדור הזהב חמש פעמים (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שניהם זכו בכדור הזהב חמש פעמים(צילום: EPA)

 

בנוסף, הוא ישתווה למישל פלאטיני ובעיקר לפרעוש, כשחקנים שזכו בתואר במשך שלוש שנים ברציפות. רונאלדו אמר כי "המחשבה על הפרס לא מפריעה לו להירדם בלילה", אבל תהיו בטוחים שזה לא יהיה המצב אם הוא ייאלץ לראות על הבמה מישהו אחר.

 

2. זכייה בליגת האלופות עם שלוש קבוצות שונות

את ההישג הייחודי הצליח להשיג רק שחקן אחד עד היום: קלרנס סיידורף. ההולנדי הניף את הגביע עם אייאקס (1995), ריאל מדריד (1998) ופעמיים עם מילאן (2003 ו-2007).

 

רונאלדו בן ה-33 הניף מצדו גביע במדי מנצ'סטר יונייטד בגמר 2008 המפורסם, שאברם גרנט לא ישכח ועוד ארבע פעמים במדי ריאל מדריד, מתוכן שלוש פעמים ברציפות, כולל כמובן העונה.

 

זכה בצ'מפיונס ליג עם שלוש קבוצות שונות. קלארנס סיידורף  (צילום: AP) (צילום: AP)
זכה בצ'מפיונס ליג עם שלוש קבוצות שונות. קלארנס סיידורף (צילום: AP)

 

כנראה שהאתגר הזה הוא אחת הסיבות העיקריות שהניעו את הכוכב לבחור ביובנטוס, אותה הדיח ברבע הגמר בעונה שעברה עם שער דרמטי בפנדל שנוי במחלוקת בדקה ה-97 וכמובן ניצח אותה בגמר 2016.

 

3. לזכות בליגת האלופות בפעם השישית

זה מתקשר לסעיף הקודם ובכל זאת כדאי לציין - CR7 רחוק זכייה אחת נוספת מהשוואת שיאו האגדי של פרנסיסקו חנטו. הספרדי, עשה זאת במדי ריאל מדריד, וזכה בגביע שש פעמים בשנות ה-50 ועד אמצע שנות ה-60.

 

כריסטיאנו רונאלדו חוגג את גביע האלופות החמישי שלו (צילום: רויטרס)
רונאלדו חוגג את הזכייה החמישית שלו(צילום: רויטרס)

 

שחקנים רבים לאורך ההיסטוריה ניסו להדביק את השיא המטורף הזה ונכשלו. עשרה יחידי סגולה כולל רונאלדו הצליחו להגיע לחמש זכיות כל אחד, ביניהם אלפרדו די סטפנו שגם כבש בחמישה מהגמרים בהם שיחק – הישג מטורף בפני עצמו.

 

גם כאן רונאלדו חייב להיות ייחודי: מדובר בשחקן היחיד בעשירייה הראשונה שלא מגיע מאיטליה או מספרד. כמו כן, הוא היחיד שעשה זאת במדי שתי קבוצות שונות והנציג הבודד של הליגה האנגלית ברשימה בזכות אותה זכייה עם יונייטד.

 

ניצח את אברם גרנט וצ'לסי בגמר 2008. במדי יונייטד (צילום: getty images) (צילום: getty images)
ניצח את אברם גרנט וצ'לסי בגמר 2008. במדי יונייטד(צילום: getty images)

 

מי שיכולים לסכן את הפורטוגלי הם חבריו לשעבר בריאל מדריד ובמיוחד רפאל וראן שבגיל 25 זכה כבר ארבע פעמים וקאסמירו בן ה-26 שעשה אותו דבר.

 

4. להפוך למלך השערים בגמר ליגת האלופות

את תואר מלך השערים של המפעל בכל הזמנים הוא כבש כבר מזמן עם מספר הזוי של 120 הבקעות, כשאחריו מסי עם 100 שערים "בלבד",  אבל בקטגוריה הזו מצפה לרונאלדו משימה לא פשוטה בכלל.

 

מי שהבקיעו הכי הרבה שערים בגמר הם הצמד האגדי של הבלאנקוס די סטפנו ופרנץ פושקאש עם שבעה שערים לכל אחד. הפורטוגלי הבקיע עד היום ארבעה שערים בגמרים השונים ובגיל 33 הוא יצטרך לעבוד קשה מאוד כדי להצליח להדביק את שתי האגדות.

 

מלך השערים בגמר האלופות. אלפרדו די סטפנו (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
מלך השערים בגמר האלופות. אלפרדו די סטפנו(צילום: Getty Images)

 

על הדרך הוא יוכל גם לנסות להשוות את שיא ההבקעות במשחק גמר אחד שעומד על ארבעה, אותו קבע פושקאש ב-3:7 של ריאל מדריד על איינטראכט פרנקפורט בגמר 1960 שנערך בגלאזגו.

 

5. לזכות באליפות בשלוש ליגות שונות

כאן כבר לא מדובר על הישג מאוד נדיר, אבל עדיין יוקרתי במיוחד, בטח כששלוש הליגות הן האנגלית, הספרדית והאיטלקית.

 

הסופרסטאר הגיע למקום הנכון: יובנטוס זכתה ב-34 אליפויות (אלא אם תורידו את שני התארים שנשללו ממנה בעקבות פרשת השחיתות בשנים 2006-2004). בנוסף, מחזיקה הגברת הזקנה ברצף של שבע זכיות באליפות, ועם הסגל הנוכחי קשה לראות מי תצליח לעצור אותה.

 

כריסטיאנו רונאלדו כובש במספרת (צילום: EPA)
רונאלדו מדיח את קבוצתו הנוכחית מהצ'מפיונס בעונה שעברה(צילום: EPA)

 

השיא בליגות הבכירות עומד על אליפות בארבע מדינות שונות ומחזיקים בו בין היתר זלאטן איברהימוביץ' (הולנדית, איטלקית, ספרדית וצרפתית) ואריאן רובן (הולנד, אנגליה, ספרד וגרמניה).

 

6. לסיים כמלך השערים של הליגה האיטלקית

למאורו איקרדי לא הולך עם שני הכוכבים הגדולים של דורנו. ראשית, הוא לא זומן לסגל ארגנטינה למונדיאל בגלל יחסיו הבעייתיים עם מסי, למרות שסיים כמלך השערים של הליגה האיטלקית בעונה האחרונה עם 29 כיבושים.

 

מאורו איקרדי שומע שרונאלדו מגיע ליובנטוס (צילום: getty images) (צילום: getty images)
מאורו איקרדי שומע שרונאלדו מגיע ליובנטוס(צילום: getty images)

 

עכשיו הסקורר הכי מפחיד באירופה מגיע למגרש הביתי שלו, כדי לקחת ממנו גם את תואר המבקיע המצטיין בארץ המגף. CR7 הוא כמו טיל מונחה מטרה ואחרי שסיים ארבע פעמים כפיצ'יצ'י בספרד ופעמיים נוספות בפרמייר ליג, אין שום סיבה שהוא לא יעשה זאת גם בסרייה א'. בכל מקרה, יהיה

 מעניין לראות איך יתאים את עצמו לסגנון המשחק האגרסיבי שנהוג באיטליה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הטוויטר הרשמי של יובנטוס
כריסטיאנו רונאלדו
צילום: הטוויטר הרשמי של יובנטוס
מומלצים