שתף קטע נבחר

זעם על התוכנית של סשה ברון כהן: "הונאה חולה"

בסדרה "מי זו אמריקה" מופיע סשה ברון כהן בדמותו של קצין ישראלי שתומך בחימוש ילדים. פוליטיקאים שהתראיינו לתוכנית ושוחחו עמו על אימוני נשק של פעוטות, טוענים שהקומיקאי רימה אותם: "הוא גורם לאנשים להגיד דברים טיפשיים כי הוא משקר להם"

הקומיקאי סשה ברון כהן והקצין הישראלי שלו מעוררים סערה בארצות הברית. פוליטיקאים שהתראיינו לסדרה החדשה שלו "מי זו אמריקה" מאשימים אותו ברמאות וטוענים שהונה אותם בשביל להשתתף בתוכנית, שעלתה השבוע ברשת שואוטיים ובישראל ב-yes EDGE. 

 

בפרק הראשון ברון כהן התחזה לדמויות שונות וראיין אנשי מפתח בזירה הפוליטית של ארצות הברית. בין היתר התחזה לאלוף משנה ערן מורד, מומחה ללוחמה בטרור מישראל, שנפגש עם פעילים של איגוד הרובים האמריקאי (NRA) ועם סנטורים התומכים בו במטרה להכיר להם תוכנית ללמד ילדים להשתמש בנשק. השיחות חושפות רגעים מביכים ביותר - כמו סרטון הדרכה לילדים בני שלוש ש"אלוף משנה מורד" יוצר עם האקטיביסט הנודע למען שימוש בנשק חם, פיליפ ואן קליב.

 

"שקט, צעיר!": סשה ברון כהן מחקה קצין ישראלי מורעל

"מי זו אמריקה?": הסדרה של סשה ברון כהן תדהים ותגעיל

 

מומחה הנשק הישראלי(באדיבות yes)
 

חבר הקונגרס הרפובליקני דיינה רורבאכר, ששוחח עם הקצין הנלהב, טען כי הוא הוטעה וכי מדובר ב"הונאה חולה". לדבריו נאמר לו כי הריאיון נערך במסגרת חגיגות ה-70 למדינת ישראל. "דיברתי על אימון של הגנה עצמית לאנשים צעירים בגיל שבו הם אחראיים. בשום שלב לא תמכתי בלתת נשק לפעוטות והרעיון גם לא הוצג בפניי. אני אוהב סאטירה, אבל צריך שיהיה לה בסיס של אמת. זו הייתה הונאה, הונאה חולה שנועדה לרמות את העם האמריקני", אמר.

 

גם ג'ו וולש, חבר קונגרס רפובליקני לשעבר, יצא נגד התוכנית. וולש נראה בתוכנית כשהוא מדבר על הפרויקט "ילדים שומרים" שבו מציגים לילדים בגילאי 12-4 "אקדחים, רובים, נשק חצי אוטומטי וידע בסיסי על מרגמות", ומברך בסיום התוכנית: "ירי שמח, ילדים". בריאיון ל-CNN האשים את סשה ברון כהן בשקר: "הוא גורם לאנשים להגיד דברים טיפשיים כי הוא משקר להם".

 

הוא סיפר כי הסכים להתראיין לאחר שנאמר שקיבל פרס מרשת טלוויזיה ישראלית על התמיכה שלו במדינה, וכי התבקש להקריא פרטים על ילד ישראלי בן 4 שהצליח להכניע טרוריסט בזכות האימונים שעבר. "חשבתי שזה קצת משוגע, אבל זו ישראל והם חזקים בהגנה". וולש גם פרסם פוסט בטוויטר שבו אמר כי הוא לא מאמין בחימוש ילדים, ובהמשך הציג את הפרס שקיבל כביכול וקרא להחרים את רשת שואוטיים.

 

 

וולש מציג את הצד שלו בטוויטר

 

פוליטיקאים נוספים התרעמו עוד לפני שידור הפרק, ולא רק על דמות הישראלי. רוי מור, שכשל לאחרונה במירוץ לסנט במדינת אלבמה (לאחר שהתגלה כי נהג לצאת עם קטינות), אף איים להגיש תביעה נגדו: "לא הכרתי את סשה ברון כהן ולא ידעתי שהסדרה של שואוטיים מתכוונת לבייש, להשפיל ולהגחיך לא רק את ישראל, אלא גם שמרנים דתיים".

 

שרה פיילין, שרואיינה בתוכנית על ידי "ד"ר בילי ויין ראדיק" - שהופיע ישוב בקלנועית, פרסמה פוסט בפייסבוק שבו קראה לברון כהן "רשע" ו"נצלן". לטענת פיילין, היא הוזמנה על ידי שואוטיים להופיע בסרט תיעודי שעסק בוותיקי מלחמה, המראיין שלה היה "נכה מלחמה על כיסא גלגלים", "וכל השאלות שלו היו סרקסטיות ומלאות בחוסר כבוד הוליוודי". היא כעסה על היחס לחיילים לשעבר והוסיפה: "תלעג לפולטיקאים כמה שאתה רוצה אם זה מה שעוזר לך לישון בלילה, אבל איך אתה מעז ללעוג למי שלחמו ושירתו את המדינה?".

 

שואוטיים לא התייחסה עדיין לטענות על רמאות, אבל על טענותיה של פיילין הגיבה בהרחבה, והזכירה כי הדמות לא הוצגה בתוכנית כנכה או כיוצא צבא. "המידע שהופץ לאחרונה על דמותו של ראדיק אינו נכון. סשה ברון כהן לא הציג את עצמו כנכה מלחמה", נאמר בהצהרה מטעם הרשת, "הוא אומר בתוכנית שהוא משתמש בקלנועית כדי לשמר את האנרגיה שלו, והוא לא הופיע עם כיסא גלגלים או לבש בגדי צבא". בהצהרה הובהר עוד כי "ברון כהן מעולם לא הציג את עצמו כחייל לשעבר בפני פיילין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סשה ברון כהן בתפקיד ערן מורד
לאתר ההטבות
מומלצים