שתף קטע נבחר

הכנסת אישרה פטור ממס על השירותים הפרטיים לנתניהו

הח"כים אישרו בקריאה שנייה ושלישית להשוות את תנאי רה"מ לנשיא, ונתניהו יזכה להטבה באופן רטרואקטיבי מ-1 בינואר השנה. יוזם ההצעה ח"כ זוהר: "אין לנתניהו יכולת כלכלית להחזיק את הבית בקיסריה, הציבור צריך רה"מ מתפקד"

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) את הפטור ממס על שירותים הניתנים לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה שנייה ושלישית.

 

הצעת החוק, שיזם חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) עברה ברוב של 50 תומכים מול 44 מתנגדים. על פי ההצעה, התשלומים, השירותים וטובות ההנאה מאוצר המדינה הניתנים לרה"מ ולשאריו, מלבד משכורת וקצבה, יהיו פטורים ממס.

 

בנימין נתניהו (צילום: אוהד צויגנברג)
החוק יוחל על נתניהו רטרואקטיבית(צילום: אוהד צויגנברג)

החוק יחול על נתניהו רטרואקטיבית מ-1 בינואר השנה, ולשאר ראשי הממשלה שכיהנו בעבר החל מיום פרסומו. החוק משווה את תנאיו של ראש הממשלה לאלה של הנשיא ראובן ריבלין וקודמיו.

 

חבר הכנסת זוהר מסר כי מטרת החוק היא להיטיב עם ראשי ממשלה שמוותרים על קריירה לטובת שירות המדינה. "הציבור במדינת ישראל רוצה לשלם משכורת הוגנת לראש הממשלה. אין אחד שיגיד שהוא רוצה שרה"מ ירוויח לא טוב. אם אתה רוצה ראש ממשלה שתפקד בצורה טובה, ראויה ובלי דאגות כלכליות - צריך לשלם לו שכר הוגן".

 

"לנתניהו אין את היכולת הכלכלית להחזיק את הבית בקיסריה". ח"כ זוהר (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
"לנתניהו אין את היכולת הכלכלית להחזיק את הבית בקיסריה". ח"כ זוהר(צילום: אוהד צויגנברג)

זוהר הוסיף כי "לראש הממשלה יש בית בקיסריה, ואין לו את היכולת הכלכלית להחזיק אותו בשל השכר שהוא מקבל". חבר הכנסת תקף את המתנגדים לחוק ואמר כי הטענה שעל נתניהו להשכיר את ביתו היא מגוכחת. למנוע מהילדים את האפשרות להיות בסביבה הטבעית שלהם, ואת האפשרות להגיע לביתך הפרטי פעם בשבוע כדי לנוח קצת. למה למנוע זאת? רק כי הוא חטא בכך שהציבור בחר בו להיות ראש ממשלה?".

 

מנגד תקפו חברי האופוזיציה את הצעת החוק: ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר כי הוא דווקא תומך בפטור ממס לראש הממשלה, וכי הוא אכן מרוויח מעט מדי לטעמו. אך לדבריו "נוצר מצב אבסורדי שבו רוצים לפטור את נתניהו מתשלום מסים על הוצאות ביתו הפרטי - אך נתניהו משית את הוצאותיו הפרטיות על הציבור ביתר שאת".

 

רוזנטל ציין כי נתניהו אינו הראשון שעושה זאת, אך "נוצר מצב שבתשע שנות כהונתו הגענו להוצאה של 280,000 שקל בשנה לתחזוקת הבית הפרטי - מלבד ההוצאות הציבוריות כמו שמירה ודרישות השב"כ".

 

חבר הכנסת איל בן ראובן, גם הוא מהמחנה הציוני, הוסיף כי "זה פשוט הזוי שחבר כנסת מעז להעלות חוק כל כך מטומטם, לא רציני ולא משמעותי. אם הייתי ראש ממשלה - הייתי אומר לו לזרוק את החוק לפח".

 

חברת הכנסת עליזה לביא מ"יש עתיד", מסרה כי מדובר בהצעה שמיטיבה עם הבית הפרטי שראש הממשלה לא מתגורר בו. "זה בית הקיץ שלו, בית נוסף שהוא מחזיק. הוא עבד קשה וזו זכותו, אבל האם החוק הזה מתאים לתפיסת העולם של חברי הכנסת שבאו למשכן לאחר שנחשפו לאי-שוויון בחברה? יכולנו לתקן הרבה מאוד דברים בתקציב שהופנה לטובת החוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
רה"מ נתניהו
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים