שתף קטע נבחר

מנכ"ל סקודה: רכב אוטונומי? לא בזמן הקרוב"

ברנרד מאייר חושף את ההשקעה של סקודה בסטארט־אפ הישראלי אנאגוג וגם מדבר על פרשת דיזלגייט

השקעה ראשונה ליצרנית הרכב סקודה בישראל: היצרנית הצ'כית השקיעה 1.5 מיליון דולר תמורת נתח בחברת הסטארט-אפ הישראלית אנאגוג, שמפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית, לניטור סמארטפונים. החברה, שגם דיימלר, החברה האם של מרצדס השקיעה בה, מאפשרת ללקוחותיה להציע שירותים לבעלי הסמארטפונים שהיא מאתרת. הקשר בין לסקודה לאנאגוג נחשף לפני חודשים ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.

 

ברנרד מאייר, מנכ
ברנרד מאייר, מנכ"ל סקודה

 

"סצינת הסטארט-אפים בישראל היא החשובה ביותר אחרי עמק הסיליקון, בכל הקשור לסייבר ולניתוח מידע", אומר ברנרד מאייר, מנכ"ל סקודה, שביקר השבוע בארץ לרגל ההשקעה. "אנאגוג היא השקעה אסטרטגית עבורנו. אנחנו עוקבים מזה זמן אחרי הטכנולוגיה שלה, שיכולה לאפשר לנו להבין טוב יותר את הלקוח שלנו ולהציע לו בעתיד שירותים. ניתוח המידע שלה מאפשר להבין איך ולאן בעל הרכב נע, ולהציע לו שירותים שלהם יזדקק, כמו חנייה".

 

סקודה שהוקמה לפני 123 שנה וייצרה ב-2017 כ-1.21 מיליון מכוניות, מפעילה בישראל חממה טכנולוגית, ביחד עם יבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן בארץ, צ'מפיון מוטורס, שנועדה לאתר טכנולוגיות ישראליות עבור המכוניות שלה. מלבד אנאגוג, יש לחברה כבר הסכמי הדגמת יכולת גם עם גארדיין, שפיתחה חיישן המזהה ילד שנשכח או נהג במצוקה רפואית, אוטונומו המנתחת דאטה מהרכב וחברת הסייבר XM סייבר.

 

"אנחנו רוצים להפוך מיצרן רכב מסורתי לספק של שירותי תחבורה, ולהיות מסוגלים להעניק ללקוח שירותים חדשים, בתשלום, ומחפשים בישראל טכנולוגיות רלוונטיות", אומר מאייר, לשעבר בכיר בפורשה, שמונה לתפקידו הנוכחי לפני שלוש שנים. "יש לנו כבר ארבע חברות בשלב הוכחת יכולת, ואם הדברים יעבדו כמצופה נתקדם איתן הלאה. השינוי לא יהיה מיידי, אבל על רקע שינויים דמוגרפים בעולם, החשמול של המכוניות והדיגיטציה, יהיו הרבה מאוד אפשרות להגיע מא' לב', בשילובים שונים, ואנחנו רוצים להיות חלק גם בעולם הזה".

 

השינוי הגדול ביותר שבדרך הוא הרכב האוטונומי. מתי תתחילו לייצר ולמכור רכבים כאלה?

"ב-2020 נציג לראשונה רכב חשמלי יעודי, ג'יפון, שתהיה לו יכולת אוטונומית בדרגה שלוש (מתוך 5; רק דרגות 4 מ-5 מאפשרות תנועה עצמאית מלאה של הרכב - א.ע), כמו יכולת לשנות לבד נתיב. נתקדם האלה בהתאם להתפחות הטכנולוגיה, לעלויות שלה ולדרישה שנזהה מהלקוחות שלנו. זה לא עניין של שנים בודדות עד שנייצר רכב אוטונומי מלא".

 

סקודה מדורגת רביעית במסירות רכב מתחילת 2018, אחרי יונדאי, קיה וטויוטה, עם 12 אלף מכוניות שעלו לכבישים, והראשונה מבין המותגים האירופים. נתח השוק שלה כאן, יותר מ-8%, כמעט כפול מבאירופה (4.6%), אבל המסירות שלה השנה בארץ ירדו ב-7%, בעיקר בגלל בעיות אספקה של חלק מהדגמים, כמו ג'יפון 7 המושבים קודיאק, שזמן ההמתנה לחלק מהדגמים שלו מגיע ל-6 חודשים. "הביקוש למכוניות שלנו גדול מהיכולת שלנו לספק אותו. אנחנו מגדילים את כושר הייצור במפעלים שלנו, והתחלנו למשל לייצר גם בגרמניה. בטווח הארוך נהיה חייבים לבנות מפעל חדש ואני מעריך שעד סוף השנה נודיע היכן הוא ייבנה - כנראה שלא בצ'כיה, שבה אנחנו סובלים כבר היום ממחסור בכוח אדם".

 

שלוש שנים אחרי חשיפת פרשת הדיזלגייט, איך נראית הטלטלה שעברה סקודה, כחלק מקבוצת פולקסווגן?

"התנצלנו על הפרשה, ומצאנו פתרונות לבעיות שהתגלו. אנחנו ממשיכים להשתמש באותם מנועי דיזל בחלק מהמכוניות, אחרי שעברו תקינה מחדש, ואנחנו ממשיכים לתקן את התוכנה ורכיבים אחרים בהתאם לצורך ב-1.2 מיליון מכוניות שמכרנו, מהן טופלו כבר 80%. הארגון עובר שינוי גדול, שטרם הסתיים, שנועד לכך שדברים כאלה לעולם לא יתרחשו שוב".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים