שתף קטע נבחר

סופית: הטלוויזיה החינוכית תיסגר באוגוסט

הכנסת דחתה את ההצעה להמשיך את שידורי הטלוויזיה החינוכית במשך שנה נוספת, והם יופסקו באוגוסט. תאגיד השידור כאן יפעיל ערוץ לילדים ולנוער במקומה

המאבק נגד סגירת הטלוויזיה החינוכית כשל, והערוץ המיתולוגי ייסגר ב-15 באוגוסט. אמש (ד') נדחתה בכנסת הצעתו של חבר הכנסת מיקי זוהר לדחות את סגירת הערוץ בשנה. עם זאת, התקבלה הסתייגותו של זוהר שלפיה 40 מעובדי הטלוויזיה החינוכית ייקלטו בתאגיד השידור הציבורי למשך שנה.  

 

הארכיון יעבור לתאגיד. "קרובים קרובים" (באדיבות יח"צ חינוכית) (באדיבות יח
הארכיון יעבור לתאגיד. "קרובים קרובים"(באדיבות יח"צ חינוכית)

 

ההחלטה לסגור את הטלוויזיה החינוכית התקבלה במסגרת פירוק רשות השידור והקמת תאגיד השידור הציבורי החדש - החינוכית תוטמע למעשה בשידורי התאגיד החדש כאן, שהוקם לפני כשנה. עובדי הטלוויזיה החינוכית יצאו למאבק על מנת למנוע את הסגירה הצפויה ואף הפגינו בכיכר רבין בחודש שעבר, אולם בהצבעה אתמול בכנסת הוחלט שהחוק בנושא לא ישתנה.

 

הטלוויזיה החינוכית היא ערוץ הטלוויזיה הראשון ששידר בישראל - לפני הערוץ הראשון: בעבר נקראה בשם "הטלוויזיה הלימודית", ושידרה כמה מהתוכניות המוכרות והוותיקות בישראל, בהן "קרובים קרובים", "זהו זה", "פרפר נחמד", "רגע עם דודלי", "בלי סודות" ועוד.

 

לאחר שתיסגר, האפיק שלה - ערוץ 23 - ייקרא "כאן חינוכית" וישמש גם הוא בעיקר לשידורי ילדים ונוער. בין היתר ישודרו בו תוכניות ששודרו עד עכשיו בחינוכית, כמו "ילדי בית העץ", "החפרנים", "גלילאו" ו"שוסטר ושוסטר". תוכניות למבוגרים בהפקת החינוכית כמו "ערב חדש", "תיק תקשורת" ו"עושים סדר" יסתיימו. הארכיון של החינוכית בתחום הפקות המבוגרים, הכולל את  "קרובים קרובים", "חדר 101", "חוצה ישראל" ועוד - יועבר לכאן 11 וישודר שם בהתאם לשיבוץ בלוח השידורים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים