שתף קטע נבחר

עורכי חופות הסגירו עצמם למשטרה: "אנחנו פושעים שרומסים את כוחה של הרבנות"

עשרות עורכי טקסי נישואין וזוגות שנישאו שלא ברבנות הגיעו הבוקר לתחנות המשטרה בתל אביב ובירושלים כדי להסגיר עצמם. "אני מרגישה שחובה עלינו להיאבק על החופש שלנו כשעוברים חוקים כמו 'חוק הלאום' או עוצרים רב קונסרבטיבי כי חיתן מחוץ לרבנות", אמרה אסתי זקהיים

 

 

יממה לאחר חקירתו של הרב הקונסרבטיבי, דב חיון - עשרות עורכי חופות הגיעו הבוקר (ו') לתחנות משטרה בירושלים ובתל אביב על מנת "להסגיר את עצמם" בדבר ביצוע עבירת חיתון מחוץ לרבנות.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>  

 

עורכי הטקסים והמתחתנים הגיעו לתחנות המשטרה במחאה על חקירתו לפנות בוקר של רב הקהילה המסורתית "מוריה" שבחיפה, בעקבות תלונה שהגיש בית הדין הרבני המקומי נגדו בעוון עריכת חופות מחוץ לרבנות.

 

עוד בנושא בערוץ היהדות :

רב קונסרבטיבי נחקר משום שערך חופות

 

בין המוחים הגיעה לתחנת המשטרה בתל אביב השחקנית אסתי זקהיים, בעצמה עורכת טקסי נישואין: "באנו להסגיר את עצמנו", אמרה. "אנחנו עורכות טקסי נישואין חופשיים לכל אדם. היומיים האחרונים במדינה קשים ואני מרגישה שחובה עלינו להיאבק על החופש שלנו כשעוברים חוקים כמו 'חוק הלאום' או עוצרים רב קונסרבטיבי כי חיתן מחוץ לרבנות. חייבים להמשיך להילחם על החופש שלנו במדינה".

 

עורכי טקסים ממרכז הויה מסגירים עצמם למשטרה בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
"היומיים האחרונים במדינה קשים ואני מרגישה שחובה עלינו להיאבק על החופש שלנו". אסתי זקהיים בתחנת המשטרה(צילום: מוטי קמחי)

 

עו״ד סמדר דקל נעים, עורכת טקסים וראש היחידה המשפטית של ״הויה״ אמרה: "אנחנו עוברות עבירה שנכנסה לחוק בשנת 2013, שאומרת שהמאחר שטקסים שאנחנו עורכות לא מדווחים ברבנות, בעצם גם אנחנו וגם הזוגות שאנו מחתנים צפויים לשנתיים מאסר. אבל אנחנו נמשיך לחתן ולשמוח ולקדם חופש דת, ללא הבדל דת, גזע ומין".

 

"מסגירים את עצמנו כפושעים"

חגי אלקיים-שלם שהתחתן מחוץ לרבנות, הגיע לתחנת מרחב "מוריה" בירושלים. לדבריו, "הגענו לכאן כדי להסגיר את עצמנו על שהתחתנו מחוץ לרבנות, מה שנחשב לעבירה במדינת ישראל. בתחנת המשטרה הסכימו לקבל אותנו אחד-אחד. באנו רק כדי לעשות את מה שמדינת ישראל אמרה לנו לעשות: להסגיר את עצמנו כפושעים שרומסים את כוחה של הרבנות הראשית".

 

עורכי טקסים ממרכז הויה מסגירים עצמם למשטרה בירושלים (צילום: חגי אלקיים)
מחוץ לתחנת המשטרה בירושלים(צילום: חגי אלקיים)

 

אורי קידר, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" הנאבקת למען נישואין מחוץ לרבנות, אמר: "בתקופה שבה הרבנות מבינה עד כמה היא מאבדת את הרלוונטיות שלה עבור אזרחי ישראל, כאשר ברקע ההצלחה הגוברת של חתונות יהודיות מחוץ לרבנות – היא מאבדת את העשתונות.

 

"אלפי ישראלים מתחתנים בכל שנה מחוץ לרבנות ומצביעים אי-אמון במוסד המסואב הזה שקיים רק בזכות פוליטיקאים שמפחדים להנהיג ולאפשר נישואים אזרחיים בישראל. אין שום אפשרות אחרת מלבד חקיקה מיידית של חוק לנישואים אזרחיים. עד אז, מצפים מראש הממשלה שממנו נושבת הרוח הרעה הזו להתקשר להתנצל בפני הרב חיון״.

 

היועמ"ש עצר את החקירות

הרב דב חיון, רב קונסרבטיבי העומד בראש הקהילה המסורתית "מוריה" בחיפה, התעורר אתמול לפנות בוקר (יום ה') לקול דפיקות שוטרים על דלת ביתו. השוטרים הגיעו לקחת אותו לתחנת המשטרה בעיר בעקבות תלונה על עריכת חופות מחוץ לרבנות.  

 

עורכי טקסים ממרכז הויה מסגירים עצמם למשטרה בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
"הגענו לכאן כדי להסגיר את עצמנו על שהתחתנו מחוץ לרבנות". מוחים מחוץ לתחנת המשטרה(צילום: מוטי קמחי)

 

בכנסת הקודמת חוקק חוק האוסר עריכת חופה פרטית על פי ההלכה מבלי לדווח על כך לרשויות וקובע עונש מאסר של שנתיים על כל אחד מבני הזוג ועל הרב המחתן.

 

היועץ המשפטי לממשלה הורה אמש לעצור את החקירה הפלילית. לאחרונה פרסם חוות דעת, שלפיה אין לפתוח בהליכים פליליים נגד חשודים בעבירה זו. הרבנות ביקשה למצות את הדין עם העבריינים, אך היועמ"ש כאמור קבע מדיניות אכיפה מקלה מאוד.

 

במשטרה הודיעו לאחר הפרסומים כי העבירו את הטיפול בנושא למחוז וכי הזימון לחקירה בשבוע הבא מבוטל והוא יזומן לפי הצורך. בהנהלת בתי הדין הרבניים העומדים מאחורי התלונה טוענים מנגד: "מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון שבאותו הזמן היו ממזרים, דבר שהוא פלילי ואסור על פי חוק. בנוסף, התחמק מלהסדיר את הרישומים כפי שדורש החוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
אסתי זקהיים בתחנת המשטרה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים