שתף קטע נבחר

ילדי המערה נכנסו למנזר ל-9 ימים, ראשם יגולח

הזמן להגיד תודה: 11 מ-12 הילדים שחולצו מהמערה בתאילנד ועוזר המאמן שלהם הגיעו למקדש בצפון תאילנד כדי לעבור טקס חניכה בודהיסטי. הם הדליקו נרות והניחו מגשים עמוסים כל טוב מול פסלי בודהה. היום יגולח ראשם, ממחר יחיו כנזירים

11 מ-12 ילדי קבוצת הכדורגל "חזירי הבר", שחולצו החודש במבצע מורכב מהמערה בצפון תאילנד שבה היו תקועים במשך 18 יום, נכנסו הבוקר (יום ג') למנזר בודהיסטי, כפי שהבטיחו הוריהם. ה-11 ישהו במקום תשעה ימים, כמעשה הודיה על כך ששבו בשלום הביתה וכהוקרה לצוללן התאילנדי שנהרג במהלך מבצע החילוץ שלהם.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

כניסתם של הילדים למקדש הועברה בשידור ישיר בפייסבוק, והרשויות במחוז צ'יאנג ראי כי 11 הילדים יוסמכו לבודהיסטים מתחילים, ואילו עוזר המאמן ששהה איתם במערה, אק, יוסמך לנזיר.

תאילנד ילדי המערה נכנסים ל מנזר נזירים (צילום: AP)
קבוצת "חזירי הבר", הבוקר במקדש בתאילנד(צילום: AP)

תאילנד ילדי המערה נכנסים ל מנזר נזירים (צילום: AP)
(צילום: AP)

תאילנד ילדי המערה נכנסים ל מנזר נזירים (צילום: AP)
(צילום: AP)

חילוץ הנערים ממערה בצפון תאילנד (צילום: BBC )
התמונות הראשונות של הילדים מתוך המערה(צילום: BBC )

בתחילת הטקס הבוקר במקדש וואט פרה תאט דוי וואו הדליקו הילדים והמאמן נרות צהובים, ומול פסלי בודהה העטופים בבגדי זהב הניחו מגשים עמוסי ממתקים, פירות ומשקאות מסוכרים. החל ממחר יעבירו הילדים תשעה ימים במנזר כנזירים. כבר היום בצהריים יגולח שיערם לקראת טקס החניכה המרכזי שייערך להם מחר.

 

במשפחות רבות בתאילנד נהוגה המסורת שבמסגרתה גברים מוסמכים לנזירים בודהיסטים ברגע שהם מגיעים לגיל בגרות. האמונה היא שהמנהג מביא ברכה וכבוד למשפחה.

תאילנד ילדי המערה נכנסים ל מנזר נזירים (צילום: AP)
90% בודהיסטים. ילדי המערה, הבוקר(צילום: AP)

תאילנד ילדי המערה נכנסים ל מנזר נזירים (צילום: AP)
(צילום: AP)

תאילנד ילדי המערה נכנסים ל מנזר נזירים (צילום: AP)
(צילום: AP)

יותר מ-90% מאוכלוסיית תאילנד בודהיסטית. אחד מילדי המערה, עדול סאם-און, הוא נוצרי, ולכן לא ישתתף בטקסים.

 

12 הילדים, בני 16-11, שוחררו מבית החולים בשבוע שעבר ומאז שהו בבתיהם. ממשלת תאילנד מתחה ביקורת על כלי תקשורת זרים בשל ניסיונותיהם להגיע אל הילדים ולראיין אותם למרות דרישת הרשויות שהעיתונאים יניחו להם לנפשם ויאפשרו להם להתאושש לאטם.

מסיבת עיתונאים של הילדים שחולצו מהמערה ב תאילנד (gettyimages)
ביום השחרור מבית החולים. "חשבנו על אורז מטוגן"(gettyimages)

תאילנד נערים לכודים חילוץ טקס זיכרון כבוד צוללן שנהרג סמאן קונאן (צילום: AFP)
חולקים כבוד לצוללן שנהרג, במהלך האשפוז בבית החולים(צילום: AFP)

במסיבת עיתונאים ראשונה, בשבוע שעבר, סיפרו הילדים על הימים הדרמטיים שבהם עקב העולם בעיניים כלות אחרי הניסיונות לחלצם. עוזר המאמן שנכנס עם הילדים למערה סיפר שכשהבינו שגשם הציף אותה הם ניסו תחילה לצאת ממנה על-ידי חפירה בקירות. כשנכשלו חיפשו מקום בטוח בתוך המערה.

 

בימים הארוכים שבהם שהו הלכודים במערה הם שרדו הודות לשתיית מי נטיפים. "על מה חשבתם כשהייתם רעבים?", נשאלו הילדים, ואחד מהם השיב: "על אורז מטוגן". חברי הקבוצה ניסו לעודד זה את זה ולהאמין שהסוף יהיה טוב. "אמרתי להם להילחם ולא להתייאש", אמר אחד הכדורגלנים על הימים הקשים.

חילוץ הנערים מהמערה (צילום: AP)
חילוץ אחד הנערים לפני שבועיים(צילום: AP)

הנערים בבית החולים (צילום: EPA)
"היינו בהלם כשהצוללן הגיע". הנערים בבית החולים(צילום: EPA)

שבוע וחצי אחרי הכניסה למערה הילדים נמצאו כנגד כל הסיכויים. אחד מהם סיפר לעיתונאים שהוא היה "בהלם" כשצוללן בריטי מצא את החבורה במערה החשוכה. "אמרתי לו שלום באנגלית. זה פשוט נס שהתרחש. פחדתי. שאלתי אותו 'אפשר לעזור לך?'". הילדים סיפרו כי בימים שקדמו לחילוץ הם שיחקו דמקה עם הצוללנים – והפסידו לצוללן תאילנדי. הוא קיבל את הכינוי "מלך המערה".

 

חלק מהילדים ביקשו סליחה מהאמהות שלהם על כך שלא סיפרו להן שהם נכנסים למערה. "אני רוצה לבקש סליחה מאמא. לא אמרתי לה את האמת, אמרתי שאני רק הולך לשחק כדורגל", אמר אחד מהם. במסיבת העיתונאים סיפרה הקבוצה כי הזדעזעה לשמוע על מותו של סמאן קונאן, אחד הצוללנים שהגיע לחלץ אותם. "הרגשנו אשמים בגלל המוות שלו", אמר המאמן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הטקס במקדש בצפון תאילנד
צילום: AP
מומלצים