שתף קטע נבחר

האחראי על תיק הצוללות יקבל את תיקי נתניהו

ל-ynet נודע כי המפכ"ל רוני אלשיך הכריע שראש יאח"ה כורש ברנור יועבר לתפקיד עורפי ובמקומו ימונה יואב תלם. מדובר במקורבו של יוחנן דנינו, שחקר את פרשת הצוללות. גורם במשטרה: "יש פה אמירה ולאו דווקא חיובית". ואלה שאר המינויים

 

ארכיון. כורש ברנור (משמאל) מגיע לחקירת נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
ארכיון. כורש ברנור (משמאל) מגיע לחקירת נתניהו(צילום: אלכס קולומויסקי)

עדיין לא ברור אם המפכ"ל רוני אלשיך ימשיך לכהונה נוספת, אבל בינתיים הוא ממשיך לעצב את פני המשטרה: ל-ynet נודע כי משיחות שנערכו בימים האחרונים בינו לבין קצינים בכירים, התקבלו הכרעות בנוגע למינויים משמעותיים במשטרה.

 

ראש יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה), תת-ניצב כורש ברנור, שבאופן מעשי הינו החוקר הראשי בפרשות ראש הממשלה 1000 ו-2000,  ימונה למפקד המכללות, שנחשב לתפקיד רוחב. מי שיחליף אותו בתפקיד היוקרתי הוא ניצב-משנה יואב תלם, שהיה מאנשיו של המפכ"ל בעבר יוחנן דנינו, וכיום אחראי על חקירת פרשת הצוללות (תיק 3000).

 

קצין בכיר התייחס לכך שברנור לא יקודם ואמר: "אם באמת יצאו המינויים האלה לפועל, יש פה אמירה, ולאו דווקא חיובית".

 

עוד עלה מהשיחות כי תת-ניצב ערן קמין, בעבר סגן ראש יאח"ה שהיה מעוכב דרגה בגלל פרשת שר המשפטים חיים רמון, יעבור למכללה לביטחון לאומי.

 

קצין נוסף ששודרג הוא מפקד ימ"ר מרכז, ניצב-משנה דודו בואני, שאמור לקבל את התפקיד הרגיש של ראש חטיבת החקירות. את מקומו של סגן מפקד מחוז תל אביב, יוסי בכר, יקבל תת-ניצב חיים בלומנפלד. ניצב-משנה חיים נסים יתמנה למפקד היאחב"ל.

 

כל המינויים טעונים את אישור השר לביטחון פנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים