שתף קטע נבחר

דריכות בגולן: דאעש לא נכנע לאסד והחיכוך עם ישראל עלול לגבור

המבצע של צבא אסד להשלמת כיבוש החלק הדרומי בגולן הסורי צפוי להימשך בתקיפות נרחבות כדי להכניע את הפלג המקומי בדאעש שמסרב להניף דגל לבן. ישראל סופגת את ההשלכות שהובילו לשיגור טילי "קלע דוד" ולחדירה הלא מכוונת של מטוס הקרב שהופל. גורם סורי: "התגובה לא תאחר לבוא"

 

בחיל האוויר נערכים ברמת מוכנות גבוהה בצפון לחיכוכים נוספים בשמי הגולן - גם בימים הקרובים, בצל הפלת מטוס הקרב הסורי : העמידה העיקשת של שלוחת דאעש בפינה הדרומית של הגולן הסורי צפויה להניב בשבוע הקרוב תקיפות נרחבות נוספות של צבא אסד להשלמת הכיבוש הסורי מידי המורדים.

 

טעות בניווט בלי כוונה נסתרת/רון בן ישי

 

בזמן שצבא אסד כבש אתמול (ג') נתחים נוספים מרצועת השטח הגובלת בישראל במרכז הרמה מידי ארגון ג'בהת א-נוסרה (על גלגוליו), אחרי קרוב ל-4 שנים שבהן שלטו במרחב, בחלק הדרומי הסיפור שונה. פלג קיצוני ומקומי שנשבע אמונים לארגון ה"מדינה האיסלאמית", מסרב להניף דגל לבן. את ההשלכות סופגת גם ישראל, בדמות אותה "זליגה" לא מכוונת של מטוס הקרב הסורי מסוג סוחוי, שהופל בסופו של דבר על-ידי צה"ל מעל אזור שעדיין בשליטת שלוחת דאעש.

שיגור מ צפת אזעקה צבע אדום ב גולן צפון כטב
שיגור טילי הפטריוט לצד מטוסי הסוחוי(צילום: נוי גולן, shutterstock)
המטוס חדר לעומק של כ-2 ק"מ בשטח ישראל בדרום הגולן חרף אזהרות ישראליות בימים האחרונים. לאחר שהטייס הבין כי שגה וביצע פניית פרסה, הוא הופל על-ידי שני טילי הפטריוט הישראליים ששוגרו לעברו. אירועים של כמעט חדירה לישראל מצד כלי טיס סוריים ורוסיים נרשמו בעשרות בתקופה האחרונה: הבליץ הסורי כולל שליחה לאזור של מיטב הארסנל האווירי, ממסוקים שמטילים חביות נפץ לעבר מטרות מורדים, קילומטרים בודדים מישראל, דרך מל"טי צילום ועד למטוסי קרב ש"משטחים" יעדי אויב.

 

לפי שעה, המדיניות הישראלית היא לא לתקוף בתגובה לזליגות אוויריות כפי שאירעו אתמול בבוקר, בניגוד לזליגות רקטיות שנופלות בשטחנו. ההשלמה בישראל היא עם היפוך השלטון בגולן הסורי וחזרה לימים שלפני 2011 - קרי שליטה צבאית מלאה של אסד בעמדות שמול קו ההפרדה הבינלאומי.

 

הלחימה הקשה באזור הגבול עם ישראל:

לחימה בסוריה ליד רמת הגולן (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

לחימה בסוריה ליד רמת הגולן (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

לחימה בסוריה ליד רמת הגולן (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הלחץ הישראלי על צבא אסד, שלא להעביר את תמרונו אל מעבר לגבול עם ישראל, מתבצע גם דרך הרוסים. המתיחות נוגעת גם לזיהוי שצה"ל נדרש לו מדי יום, ולהבדלה בין עשרות כלי הטיס שמתקרבים לגבול: מי מהם סורי ומי מהם רוסי, כדי למנוע תקיפה שלו שתחולל משבר מסוכן עם צבאו של פוטין.

עומראן מרעי טייס מטוס קרב סורי נהרג הפלה יירוט סוריה רמת הגולן ()
הטייס הסורי עומראן מרעי שנהרג

מנגנון התיאום בין הצבא הישראלי לפוטין עובד באופן מקוון ושעות נוספות בימים אלה, כדי למנוע את אותה התנגשות שתיגרם מאי הבנה - קרוב בגולן או הרחק בעומק סוריה, במקומות שבהם ישראל חידשה את תקיפותיה נגד מטרות איראניות, כך לפי פרסומים בסוריה השבוע.

 

רוסיה: "ישראל לא דחתה את ההצעה להרחיק את האיראנים"

גורם סורי אמר לאתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" כי אין בכוונת דמשק למהר לצאת למלחמה עם ישראל בטענה כי סוריה מנסה להפסיק את המבצע הצבאי נגד ריכוזי הטרור בדרום סוריה. עם זאת, הוא הזהיר: "התגובה להפלת המטוס לא תאחר לבוא, ובכמה צעדים, שבראשם השלמת המבצעים הצבאיים. התגובה הישירה לכוחות הישראליים תגיע בזמן המתאים. התגובה השלישית לכך תהיה הכשלת כל הניסיונות להרחיק את בעלי הברית של סוריה מהאזור. תל אביב יודעת שמה שהיה לפני המלחמה נגד הטרור בסוריה שונה ממה שיהיה אחריה. עליה להיזהר שלא להצית אש שהיא לא תוכל לכבות. ישראל פגעה במטוס בעוד שהיא יודעת שהוא מטוס סורי, ונמצא בשטח האווירי של סוריה".

בנימין נתניהו וסרגיי לברוב (צילום: חיים צח / לע
נתניהו ולברוב בפגישתם השבוע(צילום: חיים צח / לע"מ)

בתוך כך, במגעים בין ישראל לרוסיה הביעו במוסקבה תרעומת על הפלת המטוס וטענו כי הוא לא חדר לשטח ישראל. בצד הישראלי הציגו לרוסים תמונת מכ"ם שמוכיחה חד-משמעית שהמטוס חדר לשטח ישראל.

 

הרוסים גם התייחסו אתמול באופן רשמי לדברי גורם ישראלי, שאמר שלשום כי ישראל דחתה במהלך השיחות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המשלחת הרוסית שהגיעה לירושלים בהובלת שר החוץ סרגיי לברוב את ההצעה הרוסית להרחיק את האיראנים עד למרחק של 100 ק"מ מהגבול עם ישראל.

 

שגרירות רוסיה בישראל פרסמה תגובה בעמוד הפייסבוק שלה ובהודעה היא מכחישה שישראל דחתה הצעה כזו. "הדיווחים אינם תואמים את המציאות. השיחות בין ישראל לרוסיה היו מועילות וקיבלנו מחמאות על המאמצים שאנו משקיעים כדי לייצב את המצב בסוריה", נכתב בהודעה.


פורסם לראשונה 24/07/2018 22:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נוי גולן, shutterstock
שיגור טילי הפטריוט לצד מטוסי הסוחוי
צילום: נוי גולן, shutterstock
מומלצים