לכבוד חגיגות ה-70: אל על מציגה דרימליינר "רטרו"
מטוס הבואינג 787, שנקרא על שם העיר רחובות ויגיע לישראל בתחילת החודש הבא, נצבע בתצורת "רטרו" בדומה למטוסי הבואינג 707 שפעלו באל על בין 1961 ל-1972
מטוס ה"רטרו" של אל על: מטוס הדרימליינר השישי של אל-על, שייקרא על שם העיר רחובות, נצבע בדומה למטוסי הבואינג 707 המיתולוגיים שפעלו בחברת התעופה הישראלית בתחילת שנות ה-60. באל-על החליטו על צביעת המטוס, שיגיע לישראל בתחילת החודש הבא, כחלק מחגיגות ה-70 למדינת ישראל.
מסע נוסטלגי לעבר: כך טסנו לפני עשרות שנים
צביעת מטוס מטוס הבואינג 787 (4X-EDF) החלה לפני כשלושה שבועות והבוקר (ד') מפורסמות לראשונה תמונות של המטוס ממפעלי בואינג "אוורט" בסיאטל. הצביעה מבוססת על קווי המתאר והצבעים של מטוסי הבואינג 707 שפעלו באל על בין השנים 1961 ל-1972. בחברת התעופה הסבירו כי "מטוסי הבואינג 707 היו מטוסי הסילון הראשונים של חברת אל על ולמעשה פתחו את עידן הסילון בעולם התעופה האזרחית בישראל".
מטוסי הבואינג 707 המיתולוגיים המשיכו לשמש את נוסעי אל-על עד לשנת 1989, למרות שצביעתם עודכנה בתחילת שנות ה-70 עם קליטתם של מטוסי הג'מבו (747) לצי החברה והחלפת קווי המתאר של צבעי המטוס על פי עיצובו של המעצב הישראלי דן רזינגר.
בעשור הקודם ניסו באל על לשכנע את המנכ"ל באותם הימים, חיים רומנו, לצבוע את אחד ממטוסי החברה כחלק מחגיגות ה-60 למדינת ישראל - אולם ההצעה נדחתה. באל על החליטו לצאת למהלך הנוכחי עם קליטת מטוסי הדרימליינרים החדשים בדומה לחברות תעופה רבות בעולם שמקדישים את העיטורים על מטוסיהם לנושאים וסמלים החשובים להם.
בחברת התעופה של איחוד האמיריות אמירטס הקדישו שני מטוסי איירבוס A380 לקידום מודעות לחיות בר ומאבק נגד סחר בלתי חוקי בבעלי החיים, בחברת התעופה הבלגית "בריסל איירליינס" הקדישו חמישה מטוסי איירבוס A320 לסמלים בלגים: הדרדסים, גיבור ספרי הילדים "טינטין", נבחרת בלגיה בכדורגל ("השדים האדומים"), פסטיבל המוזיקה האלקטרונית "טומורולנד" והצייר הבלגי רנה מגריט, ובחברת התעופה "רוסיה" הקדישו מטוס בואינג 777 לנמר האמור הנמצא בסכנת הכחדה.
הגיע הזמן שמישהו יאמר את האמת!אל-על,נכון לא מושלם.לא הכי טוב,אבל שלנואני טס 3 פעמים בחודש,תמיד אם יש אופציה אבחר באלעל..מי שעושה את חווית הטיסה היא,אנחנו ולא אף אחד אחר.אנשים,תלמדו להתנהג בנעם,תחייכו,תאהבו ותראו שהכל טוב..
הם בטח ראו את לופטהנזה מזמינה מטוס 747 החדש שלה בעיצוב רטרו אופייני והמוכר של 747 הישן שלה ואז הם פשוט חיקו. ממש רעיון יצירתי.
לפחות שיהיה מטוס על שם עיר נצרת העיר הכי קדושה בישראל שבאים אליהא הרבה תיירים
ממש שוק הפשפשים. חברה פח.
אזניים במיוחד בהמראה, טסתי עוד בשנת 86 כאשר שירת בחיל האויר, מאילת לתל אביב, כבר אז היה ישן, והמיזוג קירטעbr/
איך מטוס עם קיבולת של כ 290 נוסעים אמור להחליף את ה747 עם כ 450 נוסעים?br/לא היה כדאי יותר לקנות את ה777-300?
זה המטוס שרוב חברות התעופה בעולם בחרו בו שיחליף את צי ה 747 שלהם.
בטח לא יהיה מנוס ובעתיד אל על יקנו כאלה כיד שניה.
כמעט כל חברות תעופה הגדולות הורידו מהציים שלהן את 747-400 המיושן לטובת 787 או A350 החדשים, חסכוניים ויעילים, למרות שמספר מקומות בהם קטן יחסית. אל על יכלה אולי לרכוש את ה747-8 החדש והמשופר אבל היום עם כל התחרות וגידול אופציות טיסה ספק אם הייתה מצליחה למלא מטוס כזה בכל טיסה. דבר שני 777 גם כן לא הומצא אתמול והוא כבר מיוצר כמעט 25 שנה והוא לא נועד להחליף את 747 אלא להיות חלופה. את 777-300 אל על כנראה לא תרכוש מאותה סיבה שלא תרכוש את 747-8. גם 777-200 בצי שלה עושים אחלה עבודה.
כל המטוסים שלהם מציעים חווית רטרו של שנות ה 80 br/
זה כמעט אותו הזמן כמו שלוקח להגיע לאמריקה
הרי היא הייתה פעם דיילת, לפני שהפכה להיות br/פ ס י כ ו ל ו ג י ת
ובא לציון ולרחמים ולישראל גואל. br/
או שכבר כולם כאלה...
רק אל על
משנת 1951 של מטוסי הקונסטליישן. br/זה היה סיפור!
המטוסים היפים ביותר שנבנו
הי, עבדת באל על? אתה יודע סיפורים מיוחדים על צביעת מטוסי הקונסטליישן?br/תודה
חברת פח שנשארת על 40 מטוסים בעוד שכל חברת לוקוסט ביננונית כבר עם 100 מטוסים חדשים ויותר, נותנת שרות יותר טוב והרבה ויתר בזול. פרייאיר מי שטס אלעל
אין קשר בין איכות החברה לגודלה.br/ראה חברות כמו AUSTRIAN או SWISS שלמעשה אם נתייחס לאיכות או אפילו להיותן מדינות סופר מחויירות - עדיין שומרות על סד'כ צנוע.
כבר שמעתי על הלואוקוסט - רובן מתייחסות די בזלזול לנוסעים.
עם כל האמור - אל על אינה זולה (קשור גם לבטחון וגם לטייסים החמדניים שלה)
לגבי השירות שלה - שמעתי גם וגם.
לא טסתי איתם מאז 1995...
אין על רחובות כבוד לנו אבל הטיסות באל על יקרות וגם למדו לקחת על מזודה ואוכל וזה בעיה למה שר התחבורה לא מתערב איך אם הסתדרו קודם מה אנשים יטוטוסו בלי מזודה
אנחנו נמשיך לטוס בחברות תעופה נורמאליות
אם כבר היו צובעים בצבעים של שנות ה-80/90, זה קלאסה..
מי שחשב על זה שיצבע את הבית שלו בבוץ של תחילת המאה
ל-5 מתי לאחרונה היית ברחובות ?br/לא התפתחה ? כנראה שאתה לא הגעת בעשור האחרון לאזור
אפשר היה לקרוא לו 'עזה'
הסינים ציירו פנדות. הבלגים - דרדסים וטינטין. ובאל על ? יש מס שפתיים - כתבנו רחובות וזהו.br/חוסר יצירתיות משווע.
המטוס הוא פרסומת לישראל. למה שלא תופיע תמונה של מכון ויצמן ? במטוס חיפה - גן הבהאים ? מצפה רמון - התצפית למכתש רמון ?
שום דבר. כתבו רחובות. היו יכולים לכתוב גם שכונה, כי זה בערך השירות שניתן לנוסעים האומללים שטסים בחברה הזאת.
איזה תמונה של רחובות? מכון וייצמן נראה גנרי ומשעמם. מה תראה? 'רכבות' ופיצוציות שמוכרות 'מבסוטון'?br/אולי תמונה ממשחק העונה (ז'ל) בין שעריים למרמורק? באצטדיון ה'מפואר' ברמה 'אירופאית' בנס ציונה?
*כנ'ל לגבי ק'ש, רעננה שדרות וכו'
תקלות טכניות בלי סוף כתוצאה מכך טיסות מתעכבות ונגרמת עוגמת נפש אמיתית.br/אנשים מתכננים חופשות שנה מראש וכל עיכוב כזה יוצר ממש מפח נפש.
הגיל הממוצע של המטוסים אינו חריג. כל מטוסי ה 737 צעירים יחסית או ממש ממש צעירים br/ה 767 בדרך החוצה וגם ה 747.
במקום בגימיקים תשקיעו בשירות. חברה מזעזעת. מרחם על הצוותים שלהם.
הטייסים אינם יודעים שובע
יפיפה. מציע שיחזירו גל את דיילי שנות ה-60 וה-70 יפיפיות ויפים. זה הזמן לטיסת כוכבות.br/יש לו מעט יפיפיות שעדיין בכושר ועבדו ככלכליות באלעל.
כלכליות ?????? Hahahaha
צפוף ולא נוח
נותן תחושה גם של 707...
מטוסי ה-707 העתיקים נשארו בשירות אל על עד שנת 1989... לא יאומן
סתם להכפיש? תכתוב משהו לא בסגנון האח הגדול יספרו אותך.
מטוסי בואינג 707 שמשו בחברת אל על מ-1961 ועד 1989.br/
אין ספק שאל על לא מיהרה להחליף מטוסים (דבר שחברות רבות עשו ועושות) אבל משך הזמן שניתן להשתמש במטוס בבטחה לא נמדד בשנים אלא במחזורי דחיסת האוויר ובשירות סטנדרטי (בטח כזה שהיה נהוג בעבר בה היו מעט טיסות ומטוסים לא היו מופעלים כל היום לצורכי חסכון וטסים בלי הפסקות כמעט) מאפשר למטוס לעבוד בבטחה גם 30 שנה.br/אתה לא חייב לאהוב את אל על, וכן יש שם בעיות, הם מרבים לא לדייק בזמנים, יש ביטולים עקב סכסוכים מתמשכים (אם כי אני, ביניים, לא נתקלתי באיחורים משמעותיים מדי או ביטולים), ואפשר להתווכח על המחיר או השירות אבל התחזוקה הטכנית שלהם היא מעולה (ואת זה לא אני קובע ע דעת עצמי, לפי כל הארגוני הבטיחות הבינלאומיים לאל על יש ציון מושלם, כמו לכל חברה טובה) כרגע אל על נמצאת בתהליך הצערת הצי שלה ונקווה שהפעם לא תמתין 30 שנה לפני שתרכוש שוב מטוסים חדשים.
המטוס דרימליינר, ההנהלה ממש לא. החברה רעה ללקוחותיה ומתעללת בהם.br/מבטלים טיסות ללא הפסק.
חברה שדואגת קודם כל לעצמה ואחר כך ללקוחות.
חברה שהטייסים שלה מתעללים בנוסעים - מבטלים טיסות, נוסעים לאט על מסלול ההסעה הבכוונה כדי להרווי יותר, משדרגים עובדים לביזנס על חשבון הלקוחות.
לא טסים בשבת !!
מצביעים ברגליים ולא טסים אלעל.
באותה הזדמנות מקללים את אלעל ואת ארודאןbr/
אל על מזמן לא טסים לטורקיה...