שתף קטע נבחר

לוותר על הרשתות החברתיות תמורת מחיקת חוב

סקר בארה"ב מעלה: כמעט שליש מהאמריקאים מוכנים לוותר על שימוש ברשתות החברתיות, כדי למחוק את החוב שלהם לחברות כרטיסי האשראי. ואילו עוד דברים אנשים מוכנים לעשות כדי למחוק את החוב שלהם?

בשיתוף מימון ישיר

 

אם הייתם יכולים למחוק את החוב שלכם לכרטיס האשראי, בתמורה לוויתור על פייסבוק למשך שנה, הייתם עושים את זה? כמעט שליש מהאמריקאים היו מוותרים על רשתות חברתיות, בין היתר, כדי להיפטר מהחוב שלהם, כך כותב אתר cnbc.

 

חוב כרטיסי האשראי בארצות הברית המשיך לטפס ליותר מטריליון דולר, עם ממוצע של 6,375 דולר לכל בעל כרטיס, על פי דו"ח של חברת Experian.

 

אחד מכל שלושה אמריקאים מאבד שעות שינה בעקבות המחשבה על החוב, ורבע מהאמריקאים מדווחים כי החוב פגע במערכות היחסים שלהם עם המשפחה, כך על פי סקר של חברת Mr. Cooper, שירות משכנתאות חוץ-בנקאי וחברת הלוואות.

 

הסקר שבוצע באופן מקוון במהלך אפריל 2018 ונערך בקרב 1,054 מבוגרים עם חוב של יותר מ-500 דולר, מעלה כי בעלי החוב יעשו דברים קיצוניים כדי למחוק את חובם, אפילו לפני פנייה לייעוץ פיננסי.

 

למרות ש-68% מבעלי החוב של כרטיס האשראי מודאגים בקשר לדרך בה הם ישלמו את החוב, מעטים מהם מחזיקים בתכנית מסודרת לסגירת החוב.

 

מה האמריקאים יעשו כדי להיפטר מהחוב? 32% אמרו כי הם יוותרו על החטיף האהוב עליהם לשנה. 31% מהאמריקאים מוכנים להימנע מאתרי הרשתות החברתיות לשנה כדי להיפטר מהחוב. 14% יעשו קעקוע של המוזיקאי האהוב עליהם משנות הילדות, 8% יעברו לאנטרקטיקה לשנתיים, 7% מוכנים לוותר על חיית המחמד שלהם בתמורה לביטול החוב ו-7% יסכימו לתרום כלייה, ולו רק להיפטר מהחוב של כרטיס האשראי.

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
 

יותר משני שליש אמרו כי ייקח להם יותר משישה חודשים להחזיר את החוב הקיים בכרטיס האשראי, ו-8% אמרו כי הם לעולם לא יצליחו להחזיר את החובות שלהם.

 

קרוב ל-20% מהאמריקאים לא היו מודעים לריבית על כרטיס האשראי שלהם, ו-77% מעבירים חוב מחודש לחודש במקום לשלם את החשבון שלהם במלואו.

 

צרכנים לרוב לא מבינים באופן מלא את אופן השימוש בכרטיס אשראי בתכנית הפיננסית הכוללת שלהם, אומר ג'וש האריס, חברת סגל באוניברסיטת קלמזון ומתכנן פיננסי בחברת Signature Wealth.

 

"אנחנו רואים לקוחות כשהם זקוקים לעזרה ביציאה מהבור הפיננסי", אומר האריס. "או שהם רואים בור כזה בעתיד".

 

לעתים נדירות מאוד, אנשים מבקשים עזרה פעילה כדי להימנע מחוב, לדברי האריס. כשהם מתחילים להרגיש את הכאב והלחץ של המצב הפיננסי שלהם, זה הרגע שבו הם מבקשים ייעוץ.

 

להלוואה לכל מטרה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים