שתף קטע נבחר

טוי של סיפור

נטע ברזילי, זוכת האירוויזיון, מתחילה בניסיון לכבוש את העולם. הצעד הראשון: הופעה חיה ברוקפלר פלאזה במסגרת תכנית הבוקר ‘טודיי שואו’. כמובן שהיו שם המוני ישראלים. איך לא

ברוקפלר פלזה נרשמה השבוע שמחה גדולה, בבוקר יום שלישי אפור, כשישראלים השכימו קום, התכנסו ברחבה עם דגלי ישראל ושלטים בעברית, ועודדו את הכוכבת הישראלית, נטע ברזילי, שהגיעה להופעת הבכורה שלה בארה"ב.

 

ברזילי, אם רק חזרתם מביקור בירח, הובילה בחודש מאי האחרון את ישראל לזכייה באירוויזיון, בפעם הראשונה מאז 1998 ובפעם הרביעית בתולדותיה, אחרי הופעה בלתי נשכחת בגמר הגדול שנערך בליסבון, פורטוגל.

 

שלטים בסגנון 'כפרה עליה' ו'נטע אוהבים אותך' התנוססו מול חלון האולפן של ה’טודיי שואו’, תכנית הבוקר הגדולה של NBC, כשכולם ציפו להופעה של נטע. קרסון דיילי, מי שלפני כמה (וכמה) שנים הכריז על הכוכבות העולות הגדולות באמריקה והיום מנחה את 'דה וויס', ראיין את נטע, שנראתה נרגשת מהמעמד, ותיאר אותה ככוכבת ישראלית ענקית שקטפה את המקום הראשון באחת מתחרויות השירה הגדולות בעולם, ובכך הצטרפה לרשימה מכובדת שכוללת את סלין דיון ולהקת אבבא.

 

היא סיפרה שאחרי מספר הצפיות ביוטיוב, שעומד על 85 מיליון, היא כבר הפסיקה לעקוב, סיפרה שהחוויה מאז הזכיה שלה היא לא פחות מסוריאליסטית וכשנשאלה מהם הדברים המיוחדים שקרו לה מאז, סיפרה, בתיאום מושלם עם התמונה שעלתה על המסך, שהמפגש שלה לאחרונה עם הנסיך וויליאם עומד ללא ספק בראש הרשימה. "הוא מקסים", אמרה, "ממש פרינס צ'ארמינג".

 

דיילי שאל את נטע על המשמעות העמוקה יותר של השיר, והיא, כהרגלה, מיהרה להסביר ברהיטות: "השיר אומר שאתם יכולים להיות מה שאתם רוצים. זו תקופה מדהימה שנשים משמיעות בה את קולן".

 

- ()
ברזילי בטודי שואו.

 

ברזילי התבטאה בעבר והסבירה שעל אף שלא הייתה זו שכתבה את מילות השיר, היא מתחברת למסר שלו: "יש אלמנטים ויראליים חזקים בשיר, אם זה הקמפיין MeToo# שהוא מדבר עליו, אם זה העובדה שאני כוכבת פופ גדולה פיזית. הלוק הייחודי שלי הוא יתרון מטורף. גם איך שאני נושאת את עצמי בתוך הגוף שלי, איך שאני משחקת איתו, איך שאני בוחרת להציג אותו. זו תקופה שנשים מחפשות ומוצאות את קולן, אני מרגישה שזה אחלה נושא ונותנת לזה ביטוי. אני אוהבת", אמרה, "שהשיר הוא שיר העצמה, לאו דווקא נשית, העצמה כללית".

 

נטע מספרת לא מעט על החיבור המיוחד שלה למסר: "לכולם באיזשהו שלב בחיים היה בנאדם ששיחק בהם, שהנמיך אותם, שדרך עליהם", אמרה בראיון. "אני לא חושבת שזה ספציפית עבור נשים, בריונות זה דבר שאני לא חושבת שיש מי שלא חווה - בין אם זה בבית ספר, מהבוס שלך או ממערכת ביורוקרטית כזו או אחרת. השיר הוא לכולם, על כולם דורכים".

קרסון דיילי תהה בנוגע לריקוד התרנגול (בלי מילה על הגרסה של ראש הממשלה) והיא מיהרה להדגים. בעבר, הוגדר ריקוד התרנגול של נטע על ידי ה'מירור' כמסר לאנשים לתפוס מרחק. ב’ניו יורק טיימס’ הסבירו כי "הזמרת הישראלית שרה המנון על עצמאות נשית, בליווי ריקוד עופות, שהפך למזוהה איתה". כך או כך, דיילי נראה נלהב למדי והסביר לצופים שממש בעוד רגע, כשנטע תבצע את השיר, הם יבינו על מה כל המהומה.

 

כששרה, רק היא והלופר, בלוק ססגוני למדי עוד בטרם הראה השעון 9, הקהל מחוץ לאולפן הריע ושר את השיר בהתלהבות.

מנהליה של נטע מספרים לנו על לו"ז מאוד עמוס בביקור הזה בארה"ב. למרות שאינם חושפים את מטרת הנסיעה, ברזילי כבר הספיקה להגיע להופעה פרטית בסטנדרט שבווילג' ל-200 מוזמנים בלבד, ותעבור עוד כמה תחנות בדרך.

 

היא מגיעה לארה"ב אחרי שרק לפני מספר שבועות הוגש על ידי תאגיד המוזיקה יוניברסל, מכתב לפני תביעה ליוצרי השיר TOY, דורון מדלי וסתיו בגר, שבו נכתב שחלק מהשיר הועתק. על פי הפרסום, במכתב נטען כי חלק מהשיר TOY מזכיר את Seven Nation Army של להקת הווייט סטרייפס.

ככל הנראה ענן התביעה לא ימנע מתחרות הארוויזיון להתקיים כמתוכנן בישראל, וכפי שנראה מכאן, גם לא יעצור את נטע בדרך לקריירה הבינלאומי המתהווה.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים