שתף קטע נבחר

לראשונה: ארה"ב מנהלת מו"מ ישיר עם טליבאן

אחרי שנים של סירוב מצד וושינגטון, גורם רשמי בארגון הטרור הרצחני אמר כי הדיפלומטית האמריקנית הבכירה ביותר בדרום אסיה ערכה שיחות ראשוניות על סיום הלחימה באפגניסטן. אמש דווח כי ממשל אובמה העביר כסף לעמותה שמקושרת לאל-קאעידה

 

 

גורם רשמי בטליבאן אמר היום (שבת) כי ארגון הטרור ערך השבוע לראשונה שיחות ישירות עם ארצות הברית בעניין סיום הלחימה הפנימית באפגניסטן. הגורם אמר לסוכנות הידיעות AP כי נערכו עם הדיפלומטית האמריקנית הבכירה בדרום אסיה, אליס וולס, וכי מטרתן לסיים את מעורבתה ארוכת השנים של וושינגטון באזור.

 

אפגניסטן הפסקת אש מוזרה חיבוקים עם טליבאן (צילום: EPA)
פעילי טליבאן באפגניסטן(צילום: EPA)

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בארצות הברית סירבו לאשר או להכחיש את הדיווח. ארגון הטרור דרש לא פעם מארצות הברית להתחיל עמו משא ומתן - אך לא נענה עד כה. הגורם, שסירב להזדהות בשמו, אמר כי "השיחות היו ראשוניות מאוד, ועסקו בפגישות אפשריות בעתיד".

 

אמש דווח כי ממשלו של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה העביר 200,000 דולר לעמותה בסודן המקושרת לאל-קאעידה. ברשת "פוקס ניוז" דווח כי לפי "מכון החשיבה למזרח התיכון", המענק הועבר דרך הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי בשנת 2014 לסוכנות לרווחה איסלאמית על אף שהקשר שלה לארגון הטרור היה ידוע.

 

לפי הדיווח, הסוכנות האמריקנית לחצה על העברת המענק על אף סיווגה החשוד של העמותה. שליח הסוכנות לסודן, לארי מזרב, הזהיר את עמיתיו כי אם הכסף לא יעבור - רכישת המזון עבור תושבים העקורים תיפגע.

 

גורם רשמי בסוכנות אישר כי משרד האוצר סיווג את העמותה האיסלאמית בחרטום כמממנת טרור בשל קשריה עם מנהיג הארגון בזמנו אוסמה בן לאדן.

אך לדבריו, הסוכנות לביטוח בינלאומי העבירה במרץ 2014 סיוע של יותר מ-700,000 דולר לקרן צדקה בשם World Vision, שהפרישה מתוכו 200 אלף דולר לעמותה האיסאלמית.

 

הגורם ציין כי הכסף נועד לסיוע הומניטרי לעקורי מלחמת האזרחים באותן שנים, אך העברתו לעמותה האיסאלמית הדליק נורות אדומות בוושינגטון. בנובמבר 2014 הסוכנות לפיתוח בינלאומי גילתה כי העמותה נמצאת ברשימה השחורה של משרד האוצר - והורתה ל-World Vision לעצור את כל הפעילות עמה. אך למרות זאת, במאי 2015, משרד האוצר אישר את ההעברה באופן חד פעמי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
פעילי טליבאן באפגניסטן
צילום: EPA
מומלצים