שתף קטע נבחר

בשיא עונת הנסיעות: תחנת הרכבת בנתב"ג תושבת למשך 8 ימים תוך שבועיים

ברכבת ישראל ממשיכים בעבודות לקראת פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים, והן גוררות שיבושים קשים. ביום רביעי ייסגרו שוב תחנות מודיעין, יחד עם תחנת נתב"ג, עד יום ראשון. בשבוע הבא ייסגר הקו פעם נוספת לארבעה ימים

 

הסיוט של תושבי מודיעין נמשך, וכעת מצטרפים גם הנוסעים והחוזרים מנתב"ג: רכבת ישראל הודיעה היום (א') על סגירת תחנות מודיעין מרכז, פאתי מודיעין ונמל התעופה בן גוריון בשני סופי השבוע הקרובים בשל עבודות החשמול של קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים.

 

תחנות מודיעין סגורות לסירוגין כבר ארבעה שבועות בשל העבודות, מה שהוביל לביקורת קשה מצד התושבים, הטוענים כי השאטלים שמספקת הרכבת אינם מספקים. עם המשך העבודות, הפגיעה בשגרת החיים של תושבי מודיעין נמשכת - ובשיא עונת הנסיעות לחו"ל, גם תחנת נתב"ג תושבת.

תחנת רכבת מודיעין מרכז (צילום: אבי חי, אורי דוידוביץ)
תחנת רכבת מודיעין מרכז(צילום: אבי חי, אורי דוידוביץ)

במסגרת העבודות יושבתו התחנות לשני הכיוונים החל מיום רביעי הקרוב, 1 באוגוסט, בשעה 21:00 ועד יום ראשון, 5 באוגוסט, בשעה 04:00. התחנות הללו ייסגרו שוב מיום רביעי, 8 באוגוסט, ב-21:00 עד יום ראשון, 12 באוגוסט, בשעה 04:00.

 

הרכבות בקו נהריה-מודיעין תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז. משרד התחבורה יתגבר את קו 111 בין מודיעין לתל אביב, ויופעלו היסעים לנתב"ג במשך 24 שעות ביממה.

 

מאז פברואר השנה תחנת מודיעין מרכז סגורה בכל סוף שבוע, החל מהשעות המוקדמות בימי שישי ועד ליום ראשון בבוקר. בנוסף, בחודשים האחרונים התחנה נסגרה גם בימי חול לתקופות ארוכות, למשל לשישה ימים בסוף החודש שעבר.

תחנת רכבת מודיעין מרכז (צילום: אבי חי, אורי דוידוביץ)
(צילום: אבי חי, אורי דוידוביץ)

עוז מוכתר עובד בתל אביב ומשתמש ברכבת מדי יום: "האוטובוסים הם לא חלופות ראויות, זה ניסיון לשים פלסטר על בעיה אקוטית", הוא טען בשיחה עם ynet. "הזמינות שלהם היא לא כמו של הרכבות, הם מאריכים את הדרך לעומת הרכבת והרבה פעמים צריך להידחף לאוטובוס. כשאתה כבר נכנס, לפעמים אין מקום ישיבה ואתה נאלץ לעמוד כל הדרך".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה ביום חמישי האחרון: "במסגרת הישורת האחרונה להקמת הקו המהיר לירושלים, שיהיה הקו החשמלי הראשון בישראל, מתבצעת כעת עבודה סדורה לחשמול מקטע מודיעין-נתב"ג-תל אביב. זאת לאחר שתוואי הקו בין תל אביב לירושלים, על גשריו ומנהרותיו, הושלם במלואו, וכן הושלמה תשתית החשמול במקטע ירושלים-משמר איילון.

 

"מלאכת חשמול מסילה פעילה שבה עוברות רכבות היא מורכבת ומאתגרת - הנדסית, בטיחותית ותפעולית - ומצריכה את הפסקת תנועת הרכבות לזמנים קצובים. ייתכנו הפסקות פעילות יזומות גם בהמשך, ואנו נודיע על כך מבעוד מועד, ונעניק לנוסעינו את החלופות הטובות ביותר. אנו מתנצלים בפני נוסעינו על אי הנוחות הזמנית, מבינים את הקושי שנוצר ללא שירותי הרכבת, ולכן מעמידים לרשותם היסעים חינמיים בין התחנות הסגורות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתן טורקיה
אין רכבות
צילום: מתן טורקיה
מומלצים